سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب آزادى و رفاه ایرانیان (آرا): روز جهانى زن را گرامى می داریم وهمراه با تشکل هاى زنان عمل می کنیم

روز جهانى زن بزرگداشتى است که هرساله در ٨ مارس میلادى برابر با ۱۷ اسفند برگزار می شود.

بذر این روز بزرگ در سال ۱۹۰۸ کاشته شد، زمانی که ۱۵ هزار زن در شهر نیویورک راهپیمایی کردند و خواهان ساعات کار کمتر وحقوق بیشتر شدند. حزب سوسیالیست آمریکا، یک سال بعد از این راهپیمایی، اولین روز زن را اعلام کرد.

پیشنهاد جهانی شدن این روز از بانویى به نام «کلارا زتکین» بود. او این پیشنهاد را در سال ۱۹۱۰ در کنفرانس جهانی زنان کارگر، در کپنهاگ دانمارک داد. در این کنفرانس ۱۰۰ زن از ۱۷ کشور جهان حضور داشتند که همگی به اتفاق آراء با پیشنهاد او موافقت کردند.

چنین روزى نقطه عطقی در جنبش حقوقى زنان است. این روز برای بزرگداشت زنان جهان در دفاع از حقوق خود و براى دستاوردهاى اقتصادى و سیاسى و اجتماعى است.  هدف این روز آن بوده است که زمینه هاى حقوق بشرى که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده با قدرت اجرا شود. اما در بسیارى از کشورها تنها به گرامى داشت این روز پرداخته می شود و اقدامات عملى از جانب سازمان ملل برای دستیابی به حقوق دیده نمى شود. 

ما به سهم خود این روز را یک دستاورد سیاسى در ز مینه حقوق بشر می دانیم که در سراسر جهان قابل اجرا می باشد. چنین روزى به همت زنان، با آگاهی سیاسى و اجتماعى وامیدوار کننده، توانسته است به یک مبارزه همه جانبه در سراسر جهان تبدیل شود. سازمان ملل هم از سال ١٩٧٧میلادى/ ترسایى این روز را به عنوان «روز حقوق بشر زنان و صلح بین الملل» به رسمیت می شناسد.

 حزب آزادی و رفاه ایرانیان (آرا): با خواسته های زیر همراه مبارزات متشکل زنان ایران و جهان است :

١-این روز را مهم می داند چرا که  دراین روز بر مبارزه با قوانین زن ستیز و تبعیض جنسیتی تا مرحله نفی کامل آن در سراسر جهان تاکید می شود. تشکل های زنان ایران و جهان، در این راه بار سنگینی را بر دوش دارند و لازم است سازمانها و جوامع بین الملی پستیبانی عملی از مبارزات زنان در رفع تبعیض جنسی – جنسیتی را به عمل آورند. 

٢-  ازسازمان ملل و سازمانهای حقوق بشرى دیگر ، مانند عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر می خواهد که با بازدید از  زندان ها ى سیاسى – زنان، بویژه درایران از وضعیت زنان با خبر شده، و خواستار رعایت حقوق انسانی زندانیان و آزادی آنان گردند. زیرا رژیمهای توتالیتری مانند جمهورى إسلامى با قوانین واپسگرایانه خود به.راحتى شکنجه کرده و جان انسانها را می گیرد.

٣- از هر سه زن  درجهان یک تن مورد خشونت قرار می گیرد . لازم است سازمان ملل و سازمان های بین المللی اقدام عملی عاجل را در برنامه داشته باشند.

امسال در روز ٨ مارس  بیست و دو گروه مستقل زنان ایرانی از سراسر دنیا در خارج از کشور گرد هم  می آیند تا با همبستگی گسترده خود نیرومندتر از گذشته این روز را گرامی بدارند و با تلاش و نیروی بیشتر پا در میدان مبارزه گذاشته و خواستار حقوق حقه خود شوند.

حزب آزادی و رفاه ایرانیان این روز فرخنده را به آنها وتمام زنان جهان شادباش گفته و از خواسته های آنان حمایت می کند.

حزب آزادى و رفاه ایرانیان (آرا)

١۵ اسفند خورشیدى

۵ مارس ٢٠٢١ میلادى( ترسایى)

[email protected]

https://akhbar-rooz.com/?p=106127 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x