پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا): نگاه ما به پیمان نوین آقای رضا پهلوی

“پیمان نوین” آقای رضا پهلوی، در شرایطی که هویت ملی ما با نفی و ستیز روبرو شده است، شیپوری است برای بیدار باش عمومی و ملی که همبستگی ایرانیان، به ویژه، اپوزیسیون پراکنده را نوید میدهد.این پیام از این نظر مایه ی دلگرمی و شادمانی است که ایشان رهبری هرمی را برای ایران قاطعانه نفی کرده اند، با تاکید بر آسیب ها و تخریب های ویرانگر فرهنگی، انسانی، اقتصادی و اجتماعی چهل و اندی ساله ی حاکمان ضدایرانی بر اصول مورد توافق آزادی خواهانه و عدالت جویانه ی خدشه نا پذیری، چون:

۱- اصلاح ناپذیری حکومت اسلامی

۲- ضرورت گریزناپذیر عبور از این رژیم ضد ملی وضد انسانی

۳- نفی حکومت فردی، حکومت هرمی، و بر پایی حکومتی استوار بر خرد جمعی ( رهبری شورایی!)

۴- باورمندی به اینکه هیچ گروه یا نیرویی به تنهایی قادر نیست ما را نجات دهد و راه باز پس گیری میهن، نیازمند یک مشارکت مسئولانه میهنی برای ایجاد ائتلافی گسترده برای گذر از نظام و برقراری یک دموکراسی- سکولار است

۵- ترسیم آینده ایران بعد از واژگونی این رژیم جهل و جنایت

اما پرسش این است که: موضع ایشان، در این پیام چیست؟

برای یکایک ما، که فقط صاحب یک رای می باشیم، موضع ایشان در این پیمان نوین “غیر شفاف”است.

به باور دمکراسی خواهانه ی ما، برای عملی کردن زمینه ی تحقق سرنگونی این رژیم فاشیستی مذهبی و ضد ایرانی، باید  توجه تک تک ما در بر خورد با موافقان و مخالفان این پیمان، مسئولانه، روشنگرانه، و گره گشآیانه برای سمت دادن به سوی یک همبستگی و ایجاد یک قدرت اجتماعی باشد، وخواست ما، از اقای رضا پهلوی و همه ی کسانی که به این پیمان می پیوندند، تدقیق و تعیین چارچوب عملی کارپیشبرد این پیمان و یا جایگزین پیشاسرنگونی است.

۱- آقای رضا پهلوی، برنامه شما برای آئتلاف نیروهای دموکراتیک جمهوری خواه و مشروطه خواه چیست؟

۲- آیا شما آماده هستید که با مشارکت دیگر موافقان “پیمان نوین”،  شورائی برای گذر از جمهوری اسلامی را تشکیل دهید؟

۳- آیا برنامه ای مشخص و دقیق برای تشکیل چنین شورایی دارید؟

در چنین شرایط حساسی به همراه مردم بسیار کارها می توان انجام داد. اما طرح ها و برنامه ها باید  دقیق و مشخص باشد. زمانی می توانیم همراه هم عبور از این مرحله را تحقق بخشیم که با برنامه و مسئولانه درصحنه ی مبارزه باشیم تا کشتی طوفان زده را بتوانیم به ساحل نجات برسانیم.

حزب آزادی ورفاه ایرانیان ( آرا ) پیام نوین را مثبت ارزیابی می کند زیرا که با اصول بنیادین حزب همراه است. حزب آرا مدت دوسال است که بر اساس اصول پنجگانه  ی زیر:

یک- باورمندی به اصلاح ناپذیر بودن نظام اسلامی و خواهان گذر از این نظام، با پرهیز از روش های قهرآمیز باحق دفاع از خود به عنوان یک اصل حقوق بشری.

 دو- باورمندی به جدایی دین از دولت و حکومت. اصل آزادی دین و آزادی ازدین.

سه- باورمندی به منشور حقوق بشر( رفع هرگونه تبعیض منجمله تبعیض جنسیتی، قومی، عقیدتی و…) و نهادینه کردن آن در ایران، پس از گذر از نظام اسلامی.

چهار- باورمندی به دموکراسی و نظام پارلمانی غیر متمرکز واستقلال و یکپارچگی ایران. شیوه اداره مملکت را مجلس موسسان آینده تعیین خواهد کرد.

پنج- باورمندی به عدم دخالت نظامی و وابستگی به دولت های خارجی در روند گذار از نظام،

برای ائتلافی گسترده تلاش می کند تا با اپوزیسیونی قدرتمند بتواند همراه با مبارزات مدنی مردمان ایران به حیات این نظام جهل و جنایت پایان دهد.

حزب آرا اماده همکاری و برنامه ریزی دقیق برای ایجاد ائتلاف گسترده به منظور برقراری یک دموکراسی سکولار با همه همراهان پیمان نوین می باشد و برای عملی کردن آن مشتاقانه تلاش خواهد کرد.

پیروز باد مبارزات مردمان ایران

شورای هماهنگی حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا)

۹/اکتبر/۲۰۲۰.=۱۸ /مهرماه/۱۳۹۹ خورشیدی.

https://akhbar-rooz.com/?p=49797 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

بسیار عالی!
ولی پدیده جدید “بوجود آمدن احزاب جدید” که ناظر آن هستیم خود سوال انگیز است!
احزاب و سازمانهای قدیمی که حد اقل تجربه و تلفاتی در این دوران داسته اند کمتر مورد خطاب می باشند!
یک عمل دمکراتیک می بایست شانس به همه مخالفان حکومت فعلی دهد و با سازماندهی و یک قرار داد سیاسی اجتمایی تضمین شود که راه آینده را با کمترین اختلاف و مستمر به پیش ببرد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x