چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب آزادی و رفاه: قتل «جرج فلوید »سیاهپوست امریکایی را محکوم و از اعتراض های ضد نژاد پرستی پشتیبانی می کنیم

به دنبال عملکرد ضد انسانی چند تن از پلیس های شهر مینیا پولیس در ایالت مینه سوتا، رنگین پوستی ( سیاهپوست ) به نام جورج فلوید  زیر زانوهای پلیس نژادپرست به قتل رسید که منجر به تطاهرات و اعتراض های گسترده در شهر های بزرگ امریکا شد و آزادی خواهان کشور های دموکراتیک از سراسر جهان نیز با اعتراض های ضد نژاد پرستی همراه شدند. بسیاری از سران کشورها  قتل فجیع « جرج فلوید» را محکوم و از سیاهپوستان حمایت کردند. در این میان سردمداران فاشیست “جمهوری اسلامی” که در سرکوب،  خشونت، جنایت و کشتار بی نظیر هستند و در چهل و یک سالی که در راس قدرت هستند  با انواع  قوانین ضد انسانی در اعمال خشونت هیچ کم نگذاشته اند، حال به اعتراض علیه خشونت پلیس امریکا و دفاع از تظاهرکننده ها بر آمده و در لباس دادخواهی ظاهر شده اند تا نمایش انسان دوستانه ای را به جهانیان نشان دهند! رژیمی که بیش از شصت بار محکومیت بین المللی دارد با  چنین عملکردی در نگاه جهانیان راه به جایی نخواهد برد! 

نگاهی کوتاه و گذرا به قیام ها و خیزش های مردمی در طول ۴١ سال حکومت فاشیستی مذهبی،  به ویژه در آبانماه ١٣٩٨ به خاطر گرانی بنزین که به گزارش رویتر ١۵٠٠ تن را در خیان های ایران کشته اند جایی برای مظلوم نمایی چنین رژیمی باقی نمی گذارد. در شرایطی که وقتی مردم ایران با حرکت های مسالمت آمیز خواسته های خود را مطرح می کنند، ولایت فَقِیه  حکم آتش به اختیار به پاسدارانش می دهد و مزدورانش صدها  قتل در خیابان ها و در مقابل دوربین ها انجام می دهند.  زمانی که همچنان اعدام، شکنجه،زندان و ضرب و شتم و اذیت و آزار هزاران نفر از زنان و مردان ادامه دارد تا جایی که کادر پزشکی و پرستاری را به خاطر فاش کردن آماردرست کشته شدگان ویروس کرونا دستگیر و زندانی و یا اخراج می کنند. وکارگران و کارمندانی که به دنبال حقوق معوقه خود بوده اند دستگیر و زندانی شده اند،  رهبر و رئیس “جمهور” نظام از سرکوب در آمریکا می گویند!! رژیمی که از سفاکی ، خشونت و جهل و جنایت  چیزی کم ندارد و در خط اول رژیم های استبدادی و فاشیستی قرار دارد با  چنین نمایش هایی  هرگز قادر نخواهد بود که چهره کریه اش را پنهان کند.

ستم دیدگانی که در خیابان های امریکا در حال مبارزه بر ضد نژاد پرستی و رفع  تبعیض نژادی هستند، تحت قوانینی مبارزه می کنند که حقوق انسانی را محترم می شمارد و تحت همین قوانین و پشتیبانی تمامی آزادی خواهان سراسر امریکا و جهان مبارزاتشان به ثمر خواهد رسید. کسانی که قوانین را زیر پا گذاشته اند مجازات خواهند شد. اما رژیم فاشیستی مذهبی “جمهوری” اسلامی با سابقه چهل و یک ساله اش  که قوانین خود را هم زیر پا می گذارد ،  حق ندارد ادعای دفاع از حقوق بشری کند، که خود آنرا قبول ندارد.

حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا) جان باختن جورج فلوید و تماهی سیاهان و رنگین پوستانی که قربانی خشونت پلیس امریکا شدند را محکوم می کند و همراه با اعتراض کنند گان خواهان  رفع هر گونه تبعض به ویژه “تبعیض نژادی” است.

پیرور باد مبارزات مردمان جهان علیه تبعیص نژادی 

پیروز باد مبارزات مردم ایران 

شورای هماهنگی حزب آزادی و رفاه ایرانیان (آرا )

١٨ خرداد١٣٩٩ خورشیدی برابر با  ٧  ژوئن ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=33503 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x