چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب تودهٔ‌ ایران برخوردهای سرکوبگرانهٔ رژیم با اعتراض‌های گسترده مردمی نسبت به افزایش قیمت بنزین را شدیداً محکوم می‌کند!

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در جمهوری اسلامی بنزین را سهمیه‌بندی کرد. بر این اساس، قیمت بنزین سهمیه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان و هر لیتر بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد. حسن روحانی، در ارتباط با این مصوبه که از ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ اجرایی شده است، گفت: “هدف از این اقدام، کمک به ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار و جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر کم‌درآمد است.”

افزایش سه برابری نرخ بنزین در وضعیت بسیار وخیم اقتصادی، کمبودها، و گرانی کمرشکن، به‌طور قطع نمی‌تواند درحکم حمایت از اکثریت مردم (به‌اصطلاح ۷۵ در صد آنان) و به‌ویژه کارگران و دهقانان با دستمزدهایی بیش از پنج مرتبه زیر خط فقر باشد. افزون بر این، ازجمله دیگر پیامدهای این افزایش بهای بنزین می‌تواند به افزایش قیمت محصولات غذایی، کرایه وسایل حمل و نقل عمومی و تمامی مایحتاج روزانه خانواده‌ها نیز منجر گردد. رژیم ولایی در برابر این گرانی کمرشکن و هراس از واکنش توده‌های مردم جان‌به‌لب رسیده تنها ساعاتی بعد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین، نیروهای انتظامی و پلیس ضدشورش را به‌طور گسترده در سطح کشور مستقر کرد تا جلو هرنوع اعتراض مردمی گرفته و آن را سرکوب کنند.

بر اساس آخرین گزارش های رسیده در پی این افزایش قیمت بنزین، در ده ها شهر کشور ازجمله تهران، مشهد، شیراز، بهبهان، گرگان،اهواز، خرمشهر، کرمان، کرج، مرند، فردیس و تبریز، مردم در اعتراض به این گرانی و سیاست‌های مخرب رژیم به خیابان‌ها آمدند که با یورش مزدوران رژیم روبرو گردید و به خشونت کشیده شد. در بهبهان معترضان شعار می‌دادند: “بنزین گران‌تر شده، فقیر فقیرتر شده”. در ویدیویی انتشار یافته از اعتراض‌ها در مشهد، مردم معترض درحال سر دادن شعارهایی علیه حسن روحانی و دیگر سران رژیم ولایی‌اند و فریاد می‌زنند: “روحانی حیا کن، مملکت را رها کن” و “دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن”. شعاری که در بسیاری از شهرها طنین‌انداز بود و تکرار می‌شد و به‌خوبی بیانگر وضع عمومی مردم است، این شعار بود: “ما دیگه خسته شدیم. “

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی، بر اثر یورش وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم در شهر بهبهان، واقع در استان خوزستان، چهار نفر از تظاهرکنندگان کشته شده‌اند. پیش‌تر از این نیز خبر کشته شدن یکی از معترضان در سیرجان از سوی فرماندار این شهر تأیید شده بود. همچنین از کشته شدن یکی از معترضان در شهر مریوان خبر داده می‌شود. بر اساس همین گزارش ها رژیم برای جلوگیری از پخش خبر حرکت های اعتراضی خطوط ارتباطی کشور از جمله شبکه موبایل و اینترنت خانگی را در بسیاری نقاط قطع کرده است.

نرخ هر لیتر بنزین در سایه حکومت اسلامی، در دوازده سال گذشته ۳۰ برابر شده است. بنزین در سال ۱۳۸۶ لیتری ۱۰۰ تومان بود و حال به لیتری سه هزار تومان رسیده است. دولت حسن روحانی برای افزایش قیمت بنزین ماه‌ها پیش زمینه سازی را آغاز کرده بود، ولی از ترس واکنش و اعتراض‌های مردم آن را به عقب می‌انداخت. تجربه دهه‌های اخیر بر این واقعیت تأکید دارد که سیاست‌های کلان رژیم اسلامی که از سوی ولی فقیه به دیگر ارگان‌های کشور دیکته می‌شود، ثمره‌اش چیزی جز تخریب زیر ساختار تولیدی و نابودی بسیاری از واحدهای تولیدی کشور و راندن میلیون‌ها انسان به زیر خط فقر و محرومیت نبوده است. ظلم و جور حاکمیت کنونی و بی‌توجهی حاکمان به خواست‌های مردم، روز به‌روز عرصۀ زندگی و بقا را بر مردم ایران تنگ‌تر می‌کند.

حزب تودهٔ‌ ایران ضمن دفاع از اعتراض های مدنی و برحق مردم زجر کشیده میهن مان برخورد وحشیانه و حملهٔ‌ مزدوران مسلح رژیم به مردم معترض را شدیداً محکوم می‌کند و از همه نیروهای مترقی ایران و جهان می‌خواهد تا صدای اعتراض‌شان را علیه این سیاست‌های رژیم بلند کنند و خواستار متوقف شدن موج سرکوب در کشور شوند. سیاست‌های مخرب رژیم، غارت منابع ملی کشور ازجمله غارت و چپاول ده‌ها میلیارد دلار درآمد ارزی کشور توسط سران رژیم ولایی و رهبری سپاه و بسیج و دیگر نیروهای سرکوبگر، و همچنین سیاست‌های ماجراجویانه و نابخردانه رژیم در منطقه، در کنار تحریم‌های ضد انسانی آمریکا، ازجمله دلایل اصلی بحران اقتصادی کنونی در میهن ماست. تنها با مقابله و مبارزهٔ هماهنگ با این سیاست‌های مخرب رژیم است که مستبدان حاکم را می‌توان به‌عقب‌نشینی وادار کرد.

حزب تودهٔ‌ ایران

۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=12358 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x