پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب تودهٔ‌ ایران: ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه امپریالیسم آمریکا!

ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک امپریالیسم آمریکا!

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های جهان، قاسم سلیمانی،‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران،‌ ابو مهدی المهندس، نایب‌رئیس حشد الشعبی عراق، و شماری از همراهان ایرانی، عراقی، و لبنانی آنان، در حملهٔ هوایی‌ای غافلگیرانه در نزدیکی فرودگاه بغداد به‌قتل رسیدند. ترور قاسم سلیمانی به ‌دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و با نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و همه قوانین بین‌المللی، بی‌شک می‌تواند خطراتی مهلک برای منطقه به‌همراه داشته باشد.

علی خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، در پیامی که به این مناسبت صادر کرد، ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور،‌ ازجمله گفت: “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او [سلیمانی] و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند. “

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، ترور قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را محکوم کرد و در بیانیه‌ای، حمله هوایی به فرودگاه بغداد را “اقدامی خصمانه” و نقض تمامیت ارضی آن کشور اعلام کرد که می‌تواند به بروز جنگ در عراق، منطقه، و جهان منجر بشود. سپاه پاسداران رژیم ایران نیز در بیانیه‌ای هشدار داد که کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله آمریکا “برخلاف نیت و غایت” این قتل، به باز شدن جبهه‌هایی جدید علیه آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان خواهد انجامید.

حزب تودهٔ‌ ایران، در ماه‌های اخیر به‌طور پیگیر و مرتب دربارهٔ خطر سیاست‌های ماجراجویانهٔ امپریالیسم آمریکا و متحدانش ازجمله دولت ارتجاعی عربستان سعودی و دولت نژادپرست اسرائیل و همچنین سیاست نابخردانه و مداخله‌جویانه رژیم ایران در منطقه، از جمله در عراق و لبنان که در ماه‌های اخیر شاهد تظاهرات اعتراضی مردمی گسترده بر ضد دخالت‌های خارجی و به‌ویژه رژیم ولایی ایران بوده‌اند، هشدار داده است.

حزب تودهٔ‌ ایران، ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی دولت ترامپ که نشانهٔ بی‌اعتنایی جنایتکارانهٔ تمام و کمال آن به قوانین بین‌المللی است، معتقد است که به‌منظور جلوگیری از تشدید بحران در منطقه و رانده شدن تنش‌های به‌وجود آمده به سمت درگیری‌های خطرناک نظامی، باید همه تلاش‌ها را به کار گرفت.

تذکر این نکته هم ضروری است که جنگ و درگیری‌های نظامی در منطقه تنها به نفع ارتجاعی‌ترین و ضدمردمی‌ترین نیروها در منطقه و جهان و به ضد منافع مردم و زحمتکشان خواهد بود. حرکت دولت ترامپ در زمانی صورت می‌گیرد که او در آستانه محاکمه در سنای آمریکا به‌خاطر سوءِاستفاده از قدرت است؛ در عین حال، مردم آمریکا وارد سال برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در آن کشور می‌شود، و در ایران هم مردم ما که به‌خوبی‌ آگاه‌اند که جنگ در میهن‌ ما در گذشته چه فاجعه‌‌هایی به‌بار آورد، همواره از برافروخته شدن جنگ دیگری به‌شدت نگرانند. .  به‌وجود آمدن وضعیتی فوق‌العاده و جنگی در ایران درحالی‌که جنبش رو به‌رشد مردمی در ماه‌های اخیر رژیم ولایت فقیه را به‌چالشی جدی کشانده بود، بهانه‌ای خواهد شد برای تشدید جو ترور و اختناق در ایران. وضعیت فوالعاده در کشور به محدودتر کردن شرایط برای هرگونه اظهارنظر و سخت‌تر شدن پیامدهای آن می‌انجامد. برخلاف تمایل نیروهایی مانند سلطنت‌طلبان و مجاهدین خلق که در مقام کارگزاران دولت ترامپ عمل می‌کنند و خواهان دخالت نظامی آمریکا بر ضد میهن ما هستند، دود تشدید درگیری‌های نظامی قطعاً بیش از همه به چشم مردم ایران و عراق می‌رود، مردمی که سال‌هاست قربانیان اصلی سیاست‌های نیروهای ارتجاعی منطقه و امپریالیسم آمریکا هستند.

حزب تودهٔ ایران همهٔ نیروهای مترقی،آزادی‌خواه، و صلح‌دوست ایران، منطقه، و جهان را فرامی‌خواند تا تلاش‌های‌شان را به‌منظور بسیج افکارعمومی جهان برای جلوگیری از تشدید تشنج و درگیری‌های نظامی خطرناک و مهلک در منطقه به‌کارگیرند. نباید اجازه داد تا سران ارتجاعی و ضد مردمی رژیم حاکم بر ایران و دولت آمریکا بار دیگر منطقهٔ خاورمیانه را با بحران جنگی دیگر به آتش و خون بکشند. مبارزه برای حفظ صلح و جلوگیری از میدان‌دار شدن نیروهای جنگ‌طلب در منطقه خاورمیانه در شرایط کنونی برای دفاع از مصالح عالیه مردم و زحمتکشان ایران اهمیت عاجل دارد.

کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ‌ ایران

۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=16975 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ضد ولایت فقیه
ضد ولایت فقیه
4 سال قبل

به نظر می رسد باز در بر همان پاشنه سابق می چرخد و حزب توده برگشت به خط ضد امپریالیستی امام!!!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x