جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب تودهٔ ایران:‌ نتیجهٔ‌ انتخابات فرمایشی، پاسخ قاطع مردم به ولی فقیه و حکومت ورشکستهٔ جمهوری اسلامی

یازدهمین دورهٔ‌ “انتخابات” مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲ اسفندماه با شکست قاطع و “نه تاریخی”‌ مردم به رژیم فاسد و دیکتاتوری حاکم بر میهن‌مان پایان یافت. بر اساس اعتراف عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت روحانی،  ۴۲.۵۷ درصد از واجدان شرایط رأی دادن، در این انتخابات شرکت کردند. حتی در صورتی که این آمار را نزدیک به واقعیت بدانیم، این میزان مشارکت در انتخابات‌ کم‌ترین درجه از میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ  چهل‌ساله جمهوری اسلامی است،

درحالی که میزان شرکت واجدان شرایط رأی دادن در استان مرکزی و تهران بسیار کم‌تر از ۴۲.۵۷ درصد گزارش شده است، چندان که در تهران این میزان کمی بیش از ۲۵ درصد است. علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب “اتحاد ملت”، با قیاس کردن میزان آرای مرتضی آقاتهرانی طی سال‌های ۹۴ و ۹۸، در حساب تویتر خود نوشت: “مرتضی آقاتهرانی در سال ۹۸ با  ۸۶۸٫۰۲۵ رأی نفر سوم شده است در حالی‌که در سال ۹۴ با ۸۸۴٫۰۳۳ رأی نفر سی‌ودوم شده بود. یعنی با اینکه رأی ایشان کم شده ولی از رتبه ۳۲ به رتبه ۳ رسیده است” [!].

پاسخ قاطع مردم به رهبران رژیم از این نظر حائز اهمیت است که علی خامنه‌ای به‌صورت مستقیم و در دو نوبت متفاوت از مردم خواست که حتی اگر هم مخالف او هستند اما به‌خاطر منافع ایران در انتخابات شرکت کنند. خامنه‌ای درست پیش از برگزاری این انتخابات در سخنرانی‌اش در استان آذربایجان شرقی، انتخابات مجلس شورای اسلامی را “جهاد عمومی” و “جشن ملی” نامید و مجدداً از مردم خواست تا در انتخابات شرکت کنند. رحمانی‌فضلی در توجیه این شکست سنگین رژیم، ازجمله گفت: “ما هم ورود بیماری کرونا را داشتیم و هم شرایط سیاسی و مسائلی مثل سقوط هواپیما، حوادث آبان و دی را داشتیم و در این شرایط این میزان حضور و مشارکت مردم کاملاً قابل‌قبول است.” البته منظور او از “این میزان حضور و مشارکت مردم”، بسیار اندک بودن شرکت مردم در این انتخابات است!

با توجه به پاک‌سازی گستردهٔ نامزدهای انتخاباتی و حتی رد صلاحیت نامزدی نمایندگان گوش به‌فرمان ولایت در مجلس دهم که شاید به‌اندازهٔ کافی “در ولایت ذوب نشده بودند”، نتیجهٔ این نمایش فرمایشی انتخابات را از هفته‌های پیش روشن می‌ساخت. اینکه مهرهٔ فاسد و جنایتکاری مانند قالیباف که افتخارش چماق‌کشی در کف خیابان و کشتار دانشجویان کشور  در تیرماه ۱۳۷۸ بوده است و بیش از ۸۰۰ پروندهٔ کلاه‌برداری و فساد مالی‌اش نزد قوه قضائیه رژیم باز است “منتخب” اول تهران می‌شود، بیش از هرچیز از ماهیت عمیقاً فاسد و تاریک‌اندیش حکومتی حکایت می‌کند که وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی میهن ما را چنین فاجعه‌‌بار و دردناک کرده است. به‌راستی که برازندهٔ ‌چنین رژیمی هم این است که جانی خون‌ریزی همچون رئیسی مسئول قوهٔ قضائیه‌اش باشد و فاسد لمپنی همچون قالیباف نمایندهٔ اول آن در مجلس و به‌احتمال‌زیاد رئیس آتی  قوهٔ مقننه‌اش گردد.

حرکت مشترک اکثریت قاطع نیروهای مردمی و آزادی‌خواه کشور به‌همراه شماری از اصلاح‌طلبان رادیکال و نیروهای ملی- مذهبی در تحریم گستردهٔ انتخابات نشان داد که می‌توان با هماهنگی و اتفاق نظر رژیم ولایت فقیه را با چالش‌هایی جدی روبرو کرد. نتیجهٔ انتخابات یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی درسی شایستهٔ آموختن برای همه ماست. از این تجربه به‌منظور سازمان‌دهی و پیش‌بُرد مبارزهٔ مردم در مسیر طرد کامل رژیم ولایت فقیه باید بهره جست و زمینه را برای حرکت‌های متحد بعدی در مخالفت و مقاومت با حکومت استبدادی حاکم آماده ساخت.

حزب تودهٔ ایران

۵ اسفندماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=21249 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x