جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب توده ایران: رژیم ولایت فقیه حکومت «اشرار» و غارتگران بر میهن و مردم است، باید در مقابل آن ایستاد!

هم‌میهنان گرامی!

علی خامنه‌ای، ولی فقیه رژیم استبدادی، ضمن تأیید اینکه افزایش قیمت بنزین مانند همه تصمیم‌های کلان دیگر اقتصادی- سیاسی با موافقت او انجام گرفته است، مردم جان‌به‌لب رسیده از ظلم و محرومیت حکومت اسلامی را “اشرار” خواند و درواقع دستور سرکوب خشن و خونین اعتراض های مردمی  را صادر کرد.

در پی این سخنرانی، نمایندگان مجلس فرمایشی- مدعیان دروغین اصلاحات- طرح دوفوریتی‌شان برای بازگرداندن بنزین به نرخ‌های قبلی را فوراً پس‌گرفتند. علی لاریجانی، رئیس مجلس، در جلسه امروز مجلس خطاب به خامنه‌ای گفت که، نمایندگان مجلس «پس از شنیدن» سخنان «عمیق» [!] روز گذشتهٔ رهبر ایران «تبعیت از مسیر ترسیم شده را لازم دانسته و پیگیری دغدغه‌ها در زمینهٔ مشکلات اقتصادی را با جدیت دنبال خواهند کرد.» همچنین ابراهیم رئیسی، جنایتکار معروف و رئیس “قوه قضائیه” رژیم نیز در پی سخنان دیروز خامنه‌ای، در بیانیه‌ای ۵ ماده‌ای از “دادستان‌های سراسر کشور” خواست  تا «در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضدانقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند، با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.»، و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردم معترض و زحمتکش را تهدید کرد و اعلام کرد که با هرگونه «ناامنی» قاطعانه برخورد خواهد کرد.

رژیم، به‌روال همیشگی‌اش به‌منظور سرکوب گسترده و خونین اعتراض‌های مردمی، تمامی وسایل ارتباط‌جمعی ازجمله شبکه اینترنت کشور را بست، و بخش وسیعی از سیستم موبایل کشور و بسیاری از وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله خطوط مترو در تهران و اصفهان را با اختلال جدی روبه‌رو کرد. شماری از مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای مختلف تعطیل شده‌اند، و بر اساس آخرین گزارش‌ها، تا کنون بیش از هزار تن از معترضان دستگیر شده‌اند  و در عملیات خشن و سرکوبگرانه رژیم صدها تن زخمی و ده‌ها تن جان‌شان را از دست داده‌اند. با وجود همهٔ این سرکوبگری‌ها، اعتراض‌های مردمی در تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، یزد، ساری و شهرهای استان‌های کردستان و خوزستان همچنان ادامه دارد.

برخورد رژیم و سران آن با اعتراض‌های به‌حق مردم که بر ضد سیاست‌های مخرب و ضد ملی حکومت فریاد می‌شود، بار دیگر نشان داد که از این حکومت استبدادی جز سرکوب‌گری، پایمال کردن حق مردم، و ستمگری انتظار دیگری نمی‌توان داشت. آنچه اکنون در میهن ما حاکم است حکومت مشتی تاریک‌اندیش و اشرار است که نه‌تنها تحقق منافع ملی و خواست مردم هدف آنان نیست، بلکه عمده‌ترین دغدغه‌شان بقا و دوام حکومت استبدادی و ظالمانه‌شان به‌هر قیمتی است.

تجربهٔ تاریخی و تجربهٔ مبارزه خلق‌های منطقه نشان داده‌اند که تنها با ادامهٔ مبارزهٔ متحد و منسجم مردمی است که حکومت مستبدان را می‌توان به‌چالشی جدی طلبید و در راه ایجاد تغییرهای بنیادین آنرا قدم به قدم به ‌عقب‌نشینی واداشت. حمایت از این مبارزهٔ مردم بپا خاسته در شرایط حساس کنونی وظیفهٔ همه نیروهای مترقی و آزادی‌خواه است.

حزب تودهٔ‌ ایران بار دیگر ضمن محکوم کردن سرکوب خشن و خونین مبارزهٔ برحق مردم ستمدیده و مظلوم میهن‌مان، از همهٔ نیروهای مترقی ایران می‌خواهد تا با تمام توان از مبارزهٔ مردم دفاع کنند. ما همچنین از همهٔ نیروهای مترقی و آزادی‌خواه جهان می‌خواهیم تا ضمن ابراز همبستگی با مبارزهٔ مردم ایران، صدای اعتراض‌شان را برضد حرکت‌های سرکوبگرانه رژیم بلند کنند.

حزب تودهٔ‌ ایران

۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=12624 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

روی جبهه فرماندهی هوشیار همه اپوزیسیون بیشتر کار شود

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x