جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب حکمتیست: اعتصاب کارگران معدن کرمان؛ عقب نشینی کارفرمایان، پایان موقت اعتصاب

کارگران معادن کرمان برای تهدیدات گروه ویژه مجلس و “هماهنگی برای سرکوب اخلال گران” وقعی نگذاشتند و نه فقط با اعتصاب مجدد جواب این تهدیدها را دادند بلکه در روزهای شنبه و یکشنبه ٢١ و ٢٢ اردیبهشت ماه، اعتراض و اعتصابشان را به خیابان کشاندند. کارفرمایان و دولت در برابر اتحاد صفوف کارگران چاره ای جز عقب نشینی نداشتند و خواستهای کارگران را فعلاً برسمیت شناختند و کارگران از امروز سه شنبه به کار برگشتند.  

پایان اعتصاب بدنبال مذاکره و جلسه ای هفت ساعته دیروز دوشنبه در اداره کار کرمان صورت گرفت که در آن از جمله فرمانداران سه شهرستان، کارفرمایان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مسرور، حضور داشته اند. دراین جلسه این توافقات صورت گرفته است:

اجرای فوری طرح طبقه بندی مشاغل از تاریخ ابتدای سال جاری، پرداخت حقوق های معوق و انعقاد مجدد قراردادها طبق قانون کار، صرف بخش مشخص و مهمی از درآمدهای معادن برای هزینه های پرسنلی، بالا بردن سنوات با توجه به تغییر در ماده قانونی، توجه کارفرمایان به مسائل رفاهی و حقوقی کارگران، عدم واگذاری سهام شرکت دالاهو و صندوق فولاد به بخش خصوصی.

استقامت و وحدت کارگران در کشاکش چند هفته اخیر موجب شد مجموعه عوامل دولتی و کارفرمائی عقب بنشینند. اما کارگران نباید به وعده های این استثمارگران سرکوبگر دلخوش باشند. اینها اگر زور بالای سرشان نباشد مثل دور قبل نمایندگان کارگران را به جلسه هم راه نمیدهند و چماق سرکوب می چرخانند. باید حواسمان باشد بار دیگر داستان هفت تپه و هپکو و آذرآب اینجا تکرار نشود. کارگران یک هفته و یا زمانی محدود وقت میدهند تا این توافقات اجرا شود، در صورتی که سیاست سردواندن و جنگ فرسایشی در دستورشان باشد، مجدداً اعتصاب قدرتمندتر آغاز خواهد شد. زنده باد اتحاد و رزم کارگران معدنچی کرمان!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

ازادی، برابری، حکومت اسلامی!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢٣ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ١٢ مه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=30060 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارو
کارو
3 سال قبل

به نظر می رسد حزب حکمتیست شعار خودش را از یاد برده و اشتباه نوشته است!!
«ازادی، برابری، حکومت اسلامی!»!!!!!!

پیش از این معمولاً می گفتند «حکومت انسانی»!!!!!!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x