سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب حکمتیست: تائید حکم اعدام پنج زندانی سیاسی در اصفهان، این احکام باید متوقف و لغو شوند!

در سالروز آبان ٩٨ و کشتار بیش از ١۵٠٠ نفر از جوانان و فرزندان ما، جنایتکاران اسلامی قصد دارند پنج نفر از زندانیان سیاسی در زندان اصفهان را بی سر و صدا اعدام کنند. آقایان؛ مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، عباس محمدی، مجید نظری کندری و هادی کیانی بدنبال اعتراضات توده ای دیماه ۱۳۹۶ بازداشت شدند. آنها بعد از شکنجه های وحشیانه و پرونده سازی، با اتهام “قیام مسلحانه علیه حکومت” هر کدام به دو بار اعدام محکوم شده‌اند. این احکام توسط نهاد آدمکشان اعظم موسوم به “دیوان عالی کشور” تائید شده است.

کل این ماجرا مبتنی بر دروغ و پرونده سازی با هدف انتقام از کارگران و مردم معترض است. تعیین مناسبت سالروز آبانماه نود و هشت برای اعدام این زندانیان خود افشاگر اهداف رژیم اسلامی است. بقول زنده یاد نوید افکاری “دنبال گردن برای طناب دارشان می گردند”. این پنج نفر با شکنجه و اعمال فشار بازجوها، اتهاماتی را به پرونده شان الصاق کردند. نکته اینست که این جوانان اصولا در رویدادهای دیماه نود و شش حضور نداشتند و یا در جریان آن دستگیر نشدند. متهمان به اعدام بنا به اخبار و نکات پرونده، حداقل یکسال و در موردی دو سال بعد از وقایع دیماه نود و شش بازداشت و زندانی شدند. واضح است رژیم جنایتکار اسلامی میخواهند خون بریزد، ارعاب ایجاد کند و برای رسیدن به این هدف کثیف از مخالفین سیاسی با پرونده سازی تحت شکنجه قربانی می گیرد. نوید افکاری را با همین روش پرونده سازی و با سرعت اعدام کردند.

در اصفهان یکبار تلاش داخلی و بین المللی مانع اجرای اعدام سه جوان معترض در خیزش آبانماه به نامهای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی شد. باید اینبار بسیار وسیع تر در داخل و خارج جنبش علیه اعدام برای توقف اجرای احکام اعدام این پنج زندانی سیاسی بمیدان بیاید. خانواده این زندانیان تهدید شدند که خبررسانی نکنید و یک نگرانی جدی اینست که مانند مورد نوید افکاری با سرعت این جوانان را اعدام کنند. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست مردم آزادیخواه و جنبش علیه اعدام در ایران و جهان را به یک عمل سریع و موثر فرامیخواند. به هر ابتکاری دست بزنید، جلوی زندان اصفهان، در شهرها، جلوی مجلس و هر جائی که میتوانید تجمع و اعتراض کنید. دیوارنویسی و خبررسانی و کمپین کنید. در سطح بین المللی ضروری است در تماس با نهادهایی ذیربط، رسانه ها، اعمال فشار و عمل ویژه و فوری صورت گیرد. مقابل سفارتخانه ها و کنسولگریها تجمع کنیم. نباید اجازه داد در سالروز آبان خونین که هنوز سرنوشت فرزندان ما نامعلوم است، قاتلین سریال اسلامی جان پنج جوان دیگر را بگیرند. هر کسی هر کاری که میتواند بدون معطلی باید انجام دهد. اعدام قتل عمد دولتی با هدف ارعاب و سربزیر نگهداشتن جامعه است. بپاخیزیم و مانع شویم این عزیزان را اعدام کنند.

#نه_به_اعدام

#اعدام_قتل_عمد_دولتی_است

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٢٩ آبان ۱۳۹۹ – ١٩ نوامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=93782 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x