جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب حکمتیست: جنگ علیه نظام و مسببین مشقات مردم است، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی در تهران

اعتراضات شبانه در خوزستان ادامه دارد. دوشنبه شب در شهرهای اهواز، سوسنگرد، حمیدیه، رامهرمز، رامشیر، شوشتر و دزفول، علیرغم گسیل نیروهای سرکوب با هواپیما به استان و افزایش محسوس نیروهای امنیتی در مناطق حساس شهرها، اجتماعات و تظاهراتهای گسترده برگزار شد. مردم معترض در سوسنگرد با عقب راندن نیروهای انتظامی کنترل شهر را بدست گرفتند و تظاهرات بزرگی برگزار کردند. یک شعار سوسنگردی ها “ثوره ثوره حتی النصر” انقلاب انقلاب تا پیروزی بود. در رامهرمز خیابان ها در کنترل تظاهر کنندگان بود. در مناطق و محلات مختلف اهواز از شهرک جراحی ماهشهر و کوی علوی تا شهر ویس و کوت عبداله اعتراضات گسترده و درگیری در جریان بود. نیروی انتظامی و پلیس با تیراندازی و دستگیری وسیع تلاش داشت اجتماعات را متفرق کند اما اعتراضات تا پاسی از شب ادامه داشت.

دستگیری ها در خرمشهر، اهواز، سوسنگرد و محلات کوت عبداله و علوی گسترده بوده است. تاکتیک مسدود کردن جاده ها ادامه داشت و دیشب معترضین از جمله جاده اصلی اندیمشک – اهواز و بهبهان – رامهرمز را مسدود کردند. شمار جانباختگان به چهار نفر رسید و صدها نفر بازداشت شدند. یک شعار دوشنبه شب تظاهرکنندگان در محله علوی “اطلقو سراح اسرانا” – زندانیان ما را آزاد کنید، بود. مردم خرم آباد نیز در همبستگی با مردم زحمتکش خوزستان به خیابان آمدند. امروز صبح سه شنبه مردم تهران در ایستگاه متروی صادقیه شعار “مرگ بر جمهوری اسلامی” سر دادند. در تهران و اردبیل دیوار نویسی در حمایت از خوزستان آغاز شده است.

خروش مردم از دریچه قطع آب در خوزستان سوزان آغاز شد اما چه کسی نمی داند که این جنبشی برای سرنگونی حکومتی است که قابلیت تهیه بدوی ترین امکانات مردم را ندارد. یک جامعه از درد و رنج و تبعیض فریاد میزند، هر گوشه مملکت اعتصاب و اعتراض است، این فریادها باید درهم آمیزد. عروج جنبش اعتصابی کارگری اساسا در خوزستان و صنایع نفت و بدنبال آن خیزش توده ای در اعتراض به بی آبی و طرحهای انتقال آب، اَشکالِ مکمل و صورت متفاوت یک مبارزه سراسری تر علیه فقر و فلاکت و برای آزادی و برابری و رفاه همگانی است. اعتراض توده ای به جنبش اعتصابی نیرو میدهد و امکان پیروزی آنرا تسهیل می کند. جنبش اعتصابی کارگری ضروری است در اشکال مختلف از اعتراضات مردم زحمتکش خوزستان حمایت کند. ایجاد این اتحاد و همبستگی وظیفه کارگران کمونیست و پیشرو و فعالین اعتراضات توده ای است.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه در سراسر کشور را فرامیخواند که از فرصت بدست آمده بهره جوئیم و امواج اعتصابی و اعتراضی را گسترش دهیم. تنها راه بستن دست حکومت در سرکوب اجازه ندادن به انتقال نیرو و تمرکز است و آن فقط با گسترش جغرافیای اعتراض در کارخانه ها و شهرهای مختلف، با کنترل مناطق و محلات ممکن است. ایجاد سازمان مناسب بسیج و تدارک و نبرد در محلات بسیار کلیدی است. ایجاد شوراهای محلات یا متکی شدن به سنت کار شورائی برای بسیج توده ای، از نیازهای مبرم لحظه حاضر است. سیاست بدست گرفتن اوضاع و پاکسازی شهرها و محلات از جمهوری اسلامی به هر اندازه و هر زمان که ممکن است، یک قدم برای ایجاد قدرت توده ای آلترناتیو است. استفاده از ابتکارات مختلف از جمله تجارب آبانماه در محلات برای مقابله با نیروی سرکوب بسیار حیاتی است.

هدف بلافصل و فوری موظف کردن حکومت به تامین فوری آب اشامیدنی، معلق کردن طرحهای انتقال آب و تقسیم عادلانه و فوری آب است. درعین حال این مردم نان و لوازم زندگی میخواهند، درمان و دارو میخواهند، سلامت و بهداشت و واکسیناسیون می خواهند، علیه استبداد و سرکوب و زن ستیزی اند. اینها درد مردم است و رژیم اسلامی مسبب کلیه این مشقات است. شعار الشعب یرید اسقاط النظام در خوزستان و مرگ بر جمهوری اسلامی در تهران، بیان سلبی این تمایل و خواست گسترده جامعه ایران است.

کارگران، مردم آزادیخواه! وقت آنست که بپاخیزید، خوزستان نباید تنها بماند!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست ٢٩ تیر ۱۴۰۰ – ٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=120128 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x