پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب حکمتیست (خط رسمی): مردم کردستان سوریه شایسته سرنوشت بهتری هستند!

بدنبال عقب نشینی نیروهای امریکایی از کردستان سوریه و توافقی که ترامپ با اردوغان بر سر تصرف مرزهای شمال کردستان به بهانه ی ایجاد کمربند امنیتی داشتند، ارتش ترکیه حملات خود به شهر و روستاهای کردستان سوریه را آغاز کرده است. در نتیجه ی این حمله و جنگ نابرابر، تا کنون صدها زن و مرد و کودک و رزمندگان کشته و ده ها هزار نفر آواره شده اند. این لشکرکشی و کشتار مردم بی دفاع و ویران کردن منازل مسکونی جنایتی علیه بشریت و نسل کشی آشکار است.

در ششمین روز حمله ی مرگبار ارتش ترکیه، نیروهای سوریه دموکراتیک  با دولت بشار اسد توافق کردند که برای جلوگیری از پیشروی ارتش ترکیه و کشتار بیشتر مردم، ارتش بشار اسد در مرزهای کردستان سوریه  مستقر شود.

شکی نیست که این تنها راه پیش پای نیروهای سوریه دمکراتیک بود.  به قول فرمانده این نیرو: “اگر قرار باشد بین سازش ونسل کشی یکی را انتخاب کنیم، زندگی مردم را انتخاب خواهیم کرد”. این واقعیتی تلخ است و اجتناب ناپذیر. چرا که جنبشی که اهداف خود را در شکاف دولت ها تعیین می کند، جنبشی که هر از گاهی به یکی از قدرت های دولتی متکی می شود. جنبشی که مقدراتش را اینطور تعریف می کنند، فراتر از این نمی رود و نتیجه ای جز آنچه که امروز می بینیم عاید نمی گردد. حضور ارتش سوریه در مرزهای شمالی کردستان سوریه، توازن قوا را به نفع دولت مرکزی بشار اسد تغییر می دهد و خطری بالقوه برای تصمیم آزادانه ی مردم کردستان در تعیین سرنوشت سیاسی خود برای ایجاد جامعه ی آزاد و برابر است.

مردم کردستان سوریه شایسته ی سرنوشت و زندگی بهتری هستند. مردمان مبارزی که پوزه داعش را به خاک مالیدند و قربانیان زیادی دادند. این ظرفیت انسانی حق داشت و دارد روی پای خود بایستد و مستقل از امریکا و روسیه و دول مرتجع منطقه علیه دشمنان مبارزه کند و به ابزار تامین منفعت هیچ دولتی تبدیل نشود.

کارگران و زحمتکشان کردستان سوریه هنوز شانس انتخاب افقی دیگر برای تعیین سرنوشت خود را دارند. افق کارگری و سوسیالیستی.، افق و سیاستی که کمک می کند تا به اراده و نیروی خود و طبقه کارگر بین المللی، مستقل از دولت ها و جریانات دشمن در سوریه متکی شود و جامعه را برای تامین رفاه،  معیشت ، ازادی و امنیت سازمان دهد.

حزب کمونیست کارگری حکمتیست – خط رسمی

۲۴ مه ۹۸ (۱۵ اکتبر ۲۰۱۹)

https://akhbar-rooz.com/?p=8377 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x