جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ آلمان خواهان آزادی فعالین سندیکایی و زندانیان سیاسی در ایران شد

حزب چپ آلمان در آستانه ی اول ماه مه با انتشار يک بيانيه ی مطبوعاتی خواهان آزادی همه ی فعالين سنديکاها و کليه ی زندانيان سياسی در ايران شد. در اين بيانيه آمده است: حزب چپ، سرکوب فعالین سندیکائی، فعالین حقوق بشر و روزنامه نگاران را در ایران بشدت محکوم کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی است

حزب چپ آلمان در آستانه ی اول ماه مه با انتشار یک بیانیه ی مطبوعاتی خواهان آزادی همه ی فعالین سندیکاها و کلیه ی زندانیان سیاسی در ایران شد.

بیانیه مطبوعاتی حزب چپ آلمان برای آزادی همه فعالین سندیکاها و کلیه زندانیان سیاسی در ایران
ولف گالرت، عضواجرائی هیئت رهبری حزب چپ آلمان در باره شرایط فعالین سنئیکائی در ایران می گوید:

در ایران بطور مداوم اعضای سندیکاها، روزنامه نگاران و فعالین سیاسی دستگیر و زندانی می شوند. بحران اقتصادی در ایران بخاطر پاندمی کرونا، فساد و تحریم وخیم تر شده است. سال هاست که با اعتصابات و اعتراضات کارگری توسط رژیم با خشونت برخورد می شود. فعالین اتحادیه ای تحت شرایط غیر انسانی در زندانند. بطور مثال مورد اسماعیل بخشی، مهران رئوف، رضا شهابی و سپیده قلیان، فعال حقوق بشرو روزنامه نگاری که برای حقوق کارگران مبارزه میکند.

اول ماه مه، روز جهانی جنبش کارگری، فقط روز مبارزه برای خواست دستمزد بیشتر و بهبود شرایط کارنیست  بلکه این روز در سطح جهانی، روز مبارزه بین المللی برای حق آزادی بیان و حق تشکیل اتحادیه ها است. حزب چپ، سرکوب فعالین سندیکائی، فعالین حقوق بشر و روزنامه نگاران را در ایران بشدت محکوم کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی است.

ما از سرگیری مجدد مذاکرات با ایران پیرامون قرارداد انرژی هسته ای ولغو تحریم ها استقبال می کنیم  زیرا یک منازعه دیگر، تنها جناح تندروها را با سیاست های سرکوبگرانه اش تقویت می کند و مانع از ورود کالاهای اساسی مردم می شود. اما مسئله حقوق بشر بر سر میز مذاکرات نباید فراموش شود و تحت الشعاع منافع ژئوپلیتیک واقتصادی قرار بگیرد.

۳۰ آوریل ۲۰۲۱

به گزارش کمیته ی دفاع از زندانیان سیاسی ایران – برلین، که ترجمه فارسی این بیانیه را در اختیار اخبار روز قرار داده است، این کمیته امسال نیز با ارسال اخبار پیرامون جنبش کارگری و مبارزات و اعتراضات مستمر کارگران هفت تپه و سایر مراکز تولیدی و توضیح شرایط سرکوب و وضعیت کارگران زندانی برای اتحادیه ها و حزب چپ در جلب حمایت از این مبارزات تلاش کرده است. نامه اخیر رضا شهابی به مسئولین پیرامون تهدید جانی علیه خود و خانواده اش، بیانیه مشترک پانزده تشکل سندیکائی،  تشکلات مستقل کارگری، معلمان ، بازنشستگان و زنان به مناسبت اول ماه از جمله اطلاعیه ها و بیانیه هایی است که در اختیار سندیکاها و حزب چپ آلمان قرار داده شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=112260 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x