پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: به پرسنل نظامی و انتظامی: از مشارکت در سرکوب پرهیز کنید!

برای آزادی بازداشت شدگان بکوشیم!

بیش از ده روز است که مردم خوزستان  شب ها به خیابان ها می آیند تا فریاد اعتراض خود به جمهوری اسلامی بخاطر فقر، بیکاری، تبعیض، فساد، زورگوئی، چپاول و تخریب محل زیست و.. را بلند کنند. خوزستان در حالیکه چند رودخانه بزرگ، از جمله بزرگترین آن در کشور، رود کارون، را دارد، با این وجود امروز مردم آن تشنه اند و از خشک شدن رودها و تالاب ها و بی آبی، به ستوه آمده اند. بی آبی و بی برقی در هوای شرجی تابستان این منطقه کشنده است. خشم مردم از بی برقی از اینرو افزون است که خوزستان یکی از کانون های اصلی تولید برق و صادر کننده آن است. دامنه تظاهرات و اعتراضات مردم به عموم شهرهای این استان کشیده شده و ده روز است ادامه دارد. اعتراضات در شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، اهواز، کوت عبداله، ملاثانی، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، شادگان، دشت آزادگان، رامهرمز، مسجد سلیمان و .. رخ داده و مردم خوزستان در کنار فریادشان برای بی آبی و بی برقی با شعارهائی علیه علی خامنه ای و جمهوری اسلامی خشم و اعتراضشان را به گوش همگان رسانده اند. نیروهای سرکوب حکومت نیز به روی مردم آتش گشوده و تا کنون حداقل ۸ تن از نوجوانان و جوانان خوزستانی را کشته و تعداد زیادی را مجروح کرده اند. بسیاری از مجروحین از بیم دستگیری به بیمارستان مراجعه نمی کنند که این خود می تواند باعث تلفات بیشتری شود. 

در همبستگی با مردم خوزستان مردم در  اصفهان، یزد، بوشهر،  بجنورد، لرستان و آذربایجان در خیابانها دست به تظاهرات زده و  به سرکوب ها اعتراض کرده اند. در الیگودرز نیز یک تن کشته شده است. جمهوری اسلامی تعداد زیادی از معترضان را دستگیر کرده است. حمایت از این اعتراضات نیز قابل توجه بوده است. تقریبا همه جریانات سیاسی مخالف حکومت، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی، کارگران هفت تپه، فولاد اهواز، کانون نویسندکان ایران، سینماگران و کنشگران فرهنگی، کانون صنفی معلمان و … پشتیبانی خود از مردم خوزستان را اعلام کرده به سرکوب آنان اعتراض کرده اند.

 پرسنل نطامی و ماموران انتظامی!

لوله های تفنگ را به سوی خواهران و براداران خود در دفاع از سران فاسد این سیستم سراپا تبعیض نشانه نگیرید. شما جزو همین مردمید. شما هم از   فقر و تبعیض رنج می برید. گرانی جیبب شما را هم خالی کرده است. بیکاری دامن بسیاری از خانواده های شما، همسایگان و همشهری هایتان را نیز گرفته است. به فرمان سران نظامی و انتظامی این رژیم مستبد که شریک دزدی و غارت و فساد جکومت اند، گوش نسپارید. جمهوری اسلامی دیر یا زود رفتنی است. در برابر مردم قرار نگیرید. اگر اراده کنید راه گریز از اجرای فرمان و سرپیچی از دستورات برایتان وجود دارد. نافرمانی از دستورات برای شلیک به معترضان وظیفه انسانی و اخلاقی شماست و به قول فریدون مشیری: “گرفتم در همه احوال حق گویی و حق جویی و حق با توست، ولی حق را برادرجان ـ به زور این زبان نافهم آتشبار نباید جست! اگر این بار شد وجدان خواب آلوده ات بیدار، تفنگت را زمین بگذار!” 

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) پشتیبان خواسته های بر حق مردم خوزستان است. ما از همه یاران خود در هر کجا که هستند، از جریانات سیاسی مخالف جمهوری اسلامی که در راه آزادی و عدالت در کنار مردم ایران ایستاده اند تقاضا داریم صدای اعتراض مردم خوزستان را پر طنین تر کنند. ما از مردم ایران در مناطق مختلف می خواهیم که از خیزش مردم خوزستان پشتیبانی نمایند و به هر شکل که می توانند به امر مبارزه علیه استبداد حاکم یاری رسانند. جمهوری اسلامی علاوه بر ابزار سرکوب با دروغ و فریب می کوشد بین مردم تفرقه بیاندازد و در خوزستان نیز تا کنون فریبکارانه تلاش کرده است که عرب ها و لرها را در برابر هم قرار دهد که مردم این بار هوشیارانه تر از هر زمان نقشه آنان را نقش برآب کرده و شعار اتحاد بختیاری و عرب را داده اند. 

حزب ما در این روزهای حساس از پرسنل نظامی و ماموران انتطامی می خواهدکه به هر طریق که می توانند از مشارکت در سرکوب مردم پرهیز کنند. آغوش مردم به روی هر پرسنلی که روی از حکومت برتابد گشوده است. ما همچنین با محکوم کردن بازداشت مردم معترض و نیز فعالان حقوق بشری حامی آنها، جریانات سیاسی و نهادهای دموکراتیک و تک تک انسان هائی که نمی خواهند تن به استبداد حاکم بسپرند فرا می خوانیم تا از جان و حیثیت دستگیر شدگان دفاع کنند و با تشدید مبارزات خود نگذارند که سرکوب اعتراضات مردم ادامه یابد و سرنوشت بازداشت شدگان در سکوت و در دخمه های مخوف حکومت رقم زده شود.

هیئت سیاسی- اجرایی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۳ مرداد ۱۴۰۰ – ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=120695 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x