جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): اعدام، پرونده‌سازی، گروگان گیری، ربایش مخالفین و بازداشت فعالان مدنی

گسترش سرکوب جمهوری اسلامی در اوج بحران کرونا! 

هنوز خشم عمومی از اعدام نوید افکاری و روح‌الله زم فرو ننشسته‌است، که خبر از اعدام سه زندانی در بلوچستان و زیر اعدام بودن تعداد دیگری از هموطنان بلوچ منتشر شده است. برخی منابع بلوچ، نام دو زندانی اعدام شده را «هنام ریگی» و «شعیب ریگی» اعلام کرده اند. هم‌چنین سایت «رسانک» وب‌سایت فعالان حقوق بشر در بلوچستان ، تایید کرده‌است که نفر سوم «عبدالباسط خشت» اهل روستای «بانست» از توابع شهرستان «کُنرَک» است، که  در زندان مرکزی «دُزاپ» اعدام شده‌است. بنا به اطلاعات منتشر شده‌، وی از سال ۱۳۹۱ در زندان بوده‌است. فضای امنیتی حاکم بر بلوچستان کسب خبر دقیق در این موارد را، دشوار ساخته‌است. 

 مدتی است که احمد رضا جلالی شهروند سوئدی ایرانی، به سلول انفرادی منتقل شده و در خطر  اجرای حکم اعدام قرار دارد. از سرنوشت گلرخ ایرائی، زندانی سیاسی که  ۲۳ آذر با ضرب و شتم  به بند ۲ الف زندان اوین، متعلق به سپاه پاسداران منتقل شده‌است، خبری در دست نیست. تلاش‌ خانواده برای تماس با او، بی‌نتیجه مانده‌است. بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران، در حال پرونده‌سازی جدیدی برای او هستند. گلرخ ایرائی در آبان سال ۹۵ دستگیر و محکوم شد و بعد از اتمام حبس، آزاد شد. اما با محکومیت جدیدی که با پرونده‌سازی علیه او در زندان صورت گرفته‌بود، دوباره بازداشت شد. گلرخ ایرائی، هم اکنون در حال سپری کردن سه سال و هفت ماه محکومیتی است، که پس از اتمام محکومیتش در دور نخست به او داده اند. همسر او  آرش صادقی، فعال مدنی محبوس در زندان است. این دو از حق تماس و ملاقات با یکدیگر نیز محروم هستند. 

هم چنین روز چهار شنبه سوم دی‌ماه اعلام شد، که سهیل عربی از طریق کنفرانس ویدئویی، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، تفهیم اتهام شده است. او در تماس با خانواده، اطلاع داده است که ۳۳ روز در سلول انفرادی زندان بند ۲ الف سپاه پاسداران بوده، مورد بازجویی قرار گرفته و در ۱۸ آبان، به زندان رجائی‌شهر منتقل شده‌است. سهیل عربی از ۱۶ آبان ۱۳۹۲ تاکنون به اتهام «توهین به مقدسات دینی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و رهبری»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» زندانی است. 

بازداشت فعالان مدنی هم‌چنان ادامه دارد. مهدی محمودیان و امین مرادی در تهران و تعدادی دیگر در شهرستان‌‌ها بازداشت شده اند. احکام زندان شرکت کنندگان در تجمع اول ماه مه سال گذشته، به اجرا گذاشته شده‌است. کیوان صمیمی سردبیر نشریه «ایران فردا» دوباره به زندان برگردانده ‌ شده است. سه عضو کانون نویسندگان ایران، که با اتهامات واهی در بیدادگاه‌های جمهوری اسلامی به زندان محکوم شده‌اند، علیرغم اعتراض وسیع فعالان مدنی هم‌چنان در زندان هستند. نسرین ستوده وکیل متعهد و شریف کشورمان به خاطر ایستادگی بر مواضع انسانی خود به رغم بیماری در زندان و در شرایط نامناسبی به سر می برد. فعالان کارگری، مدافعان حقوق زنان و حقوق بشر، روزنامه‌نگاران هم چنان زیر فشار سرکوب حکومتی قرار دارند. 

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) اجرای احکام اعدام را قتل عمد حکومتی می‌داند، اعدام هموطنان بلوچ، پرونده‌سازی علیه زندانیان سیاسی، بازداشت فعالان جنبش‌ زنان، کارگران، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی را، محکوم می کند. ما بشریت ترقیخواه و نهاد‌های حقوق بشر بین‌المللی را، به مقابله با این جنایات فرامی‌خوانیم؛ از فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری تقاضا می کنیم که برای عقب نشاندن جمهوری اسلامی، با هدف قطع صدور احکام اعدام، آزادی زندانیان سیاسی و مدنی، از هیچ تلاشی دریغ نورزند. تجربه‌ی چهل سال گذشته نشان داده است که جمهوری اسلامی را، فقط با مبارزه‌ی متحدانه و سراسری می‌توان وادار به عقب نشینی ساخت. نگذاریم خون فرزندان مردم ایران به دست رژیم جنایتکار ریخته شود.   

هیئت سیاسیاجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق

 ۴ دی ۱۳۹۹ – ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ 

https://akhbar-rooz.com/?p=98421 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x