پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): ترور محسن فخری زاده توطئه ای است در جهت تشدید فضای تشنج!

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع مورد حمله تروریستی قرار گرفت و کشته شد. از محافظان او یک تن جانش را از دست داده و دو تن دیگر مجروح شده‌اند. 

محسن فخری‌زاده با عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته بود.

گرچه  ردپائی از عاملان ترور بدست نیامده است، اما با توجه به اظهارات دو سال پیش بنیامین نتانیاهو،  مبنی بر عملیات  دولت اسرائیل در انتقال انبوهی از اسناد برنامه هسته‌ای ایران به خارج و  تاکیدی که او در نمایش تبلیغاتی بر نام محسن فخری زاده نمود، همچنین دست داشتن ماموران وابسته به اسرائیل در قتل ابو محمد مصری از رهبران القاعده در هفتم ماه اوت امسال در منطقه پاسداران، انگشت اتهام متوجه مقامات اسرائیل است.

ترورهائی از این دست که هر از چندی بر متن روابط خصمانه دولت جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل انجام می‌گیرد بیشترین ضربه را به مردم ایران زده و در خدمت تقویت و استحکام موقعیت راست ترین جناح ها در درون دو کشور قرار گرفته است. این ترور در شرایط کنونی که با شکست ترامپ در انتخابات و پیروزی بایدن، زمینه بازگشت آمریکا به برجام و احتمال شل شدن حلقه تحریم های گسترده آمریکا فراهم می شود، توطئه‌ای است در جهت تشدید فضای تشنج و حتی تحمیل سیاه ترین سناریوهای مرگزا و خونبار در منطقه. از این اقدام جنایتکارانه، رهبر جمهوری اسلامی برای حقانیت بخشیدن به سیاستهای فاجعه بار خود بهره می گیرد. رژیم حاکم بر ایران نیز پرونده خونین و سراپا آلوده ای در ترور دارد و سال هاست که شهروندان خود را حتی در کشورهای دیگر ترور می کند. به علاوه این ترور بار دیگر شکنندگی امنیت کشور و مردم ما را، که نتیجۀ سیاست خارجی جمهوری اسلامی دایر بر گسترش “عمق استراتژیک” به خارج از مرزهای کشور است، عریان می کند.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) این اقدام تروریستی را که خطری علیه صلح و آرامش در منطقه است محکوم می کند و نتیجه آن را تشدید هر چه بیشتر فضای تنش و جنگ در منطقه  می داند. بازنده این اقدامات تروریستی مردم دو کشور ایران و اسرائیل و به خصوص کارگران و زحمتکشان کشورمان خواهند بود. ما از احزاب سیاسی و نیروهای مترقی و نیروهای صلح طلب می خواهیم که با افشای نقشه‌های جنگ‌افروزانه‌ای که توسط نیروهای بغایت راست منطقه کشیده می‌شود و با محکوم کردن این ترورها که دود آن به چشم مردم ایران و ملت‌های منطقه می‌رود، از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران(فدائیان خلق)

۸ آذر ۱۳۹۹- ۲۸ نوامبر ۲۰۲۰ 

https://akhbar-rooz.com/?p=95207 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
3 سال قبل

شما هم که مثل اقای ظریف بدون هیچ مدرکی اسرایئل را متهم به کشتن این پاسدار کردید!

نسیم
نسیم
3 سال قبل

یک کارگر را شلاق می زنند، صدایی از حزب “چپ” ایران در نمی آید.
متوجه هستید؟ کارگر را شلاق می زنند !! در دنیایی که شلاق زدن حیوان جرم حساب می شود.
اما یک قاچاقچی بمب اتم ساز را که ترور می کنند، رگ اکثریتی امامی ضدامپریالیستی به جوش می آید، آنقدر که نه تنها نمی تواند ساکت بنشیند، بلکه مهملات قدیمی تضاد بین ایران و امریکای جمهوری خواهان را در شیپور می کند. انگار در دشمن خارجی تراشی دروغین، ذوب در ولایت هستند.
ناامید کننده هستید حزب راست ایران، ناامید کننده.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x