پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): همدردی با خانواده و همکاران دو خبرنگار جان باخته خواهان مشخص کردن مقصران اصلی هستیم!

 روز چهارشنبه دوم تیرماه، اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند، در حوالی شهر نقده واژگون شد. در این سانحه «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا، جان خود را از دست دادند و چند نفر زخمی شدند. فرمانده انتظامی شهرستان نقده و خبرنگاران حاضر در این سانحه، علت واژگونی اتوبوس را «نقص فنی» و اشکال در «ترمز» اتوبوس اعلام کردند. گفته می شود که اتوبوس بخاطر نقض فنی مجوز تردد نداشته و تعدادی از شهروندان آذربایجان غربی که آشنایی کامل با این جاده دارند، گفتند این جاده بار‌ها شاهد حوادثی چنین تلخ بوده و جان‌های بسیاری را گرفته است، اما هرگز فکری برای بهسازی جاده نشده است. 

با این سانحه تلخ، ریحانه و مهشاد در اوج جوانی و شادابی چهره در نقاب خاک کشیدند و همکاران آن ها هم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. ‌این اولین سانحه تلخ در جمهوری اسلامی برای خبرنگاران و واژگونی اتوبوس نیست. پیش از این، ۴۰ خبرنگار و عکاس در حادثه سقوط هواپیمای  C۱۳۰ در حوالی فرودگاه مهرآباد جان باختند. در سانحه اتوبوس دانشگاه آزاد و اتوبوس دانش‌آموزان المپیادی نیز جان‌های زیادی از دست رفت.

آنها قربانیان بی‌کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی هستند. استاندار آذربایجان غربی بجای پاسخگوئی، با گفتن اینکه به طور طبیعی زیاد از این اتفاقات داریم، موضوع از دست رفتن جان خبرنگاران محیط زیست  را توجیه نموده است. در این سانحه سازمان محیط زیست به خاطر استفاده از اتوبوس فرسوده برای انتقال خبرنگارانی که مسئولیت حفظ سلامتشان را داشته است، مسول است. 

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) جان باختن دو خبرنگار را به خانواده، همکاران و دوستان آن ها تسلیت می گوید و در همراهی با آن ها، خواهان رسیدگی به این سانحه، مشخص کردن مقصران اصلی و محاکمه آن ها است.  

هیئت سیاسی ـ اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق) 

۴ تیرماه ۱۴۰۰ (۲۵ ژوئن ۲۰۲۱) 

https://akhbar-rooz.com/?p=117595 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان شیرازی
آرمان شیرازی
2 سال قبل

دوستان گرامی در هیئت سیاسی ـ اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق) شما چرا بجای خیره سری و جنایتکاری هنوز از “بی‌کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی” سخن میگویید؟ بی کفایتی را تنها بهنگام اشتباه و یا کم کاری خادمان و دلسوزان راستین یک کشور بکار باید برد نه آنان که فریبکار, دزد و جنایتکارند!
به نگر می آید که شما هنوز در سرشت گردانندگان و کارگزاران حکومت اسلامی در گمان هستید. بکارگیری واژه های ارجگزارانه در باره دشمنان مردم سردرگمی آفرین است. درست به همین دلیل, هیچکس هیتلر را هیچگاه آقای آدولف هیتلر نخوانده است!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x