پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): وظیفه خطیر همگانی در قبال زندانیان سیاسی

هم میهنان!

دست در دست هم به وظیفه ای عمل کنیم که بر دوش داریم: دفاع از جان، حیثیت و آزادی بازداشت شدگان خیزش آبان ماه ۱۳۹۸. نگذاریم اینان در مصاف با حکومتی خونریز و بی رحم تنها بمانند. حکومتی که فقط در شهریار کرج بیشتر از ۱۰۰ نفر و در نیزارهای ماهشهر بالای همین رقم انسان کشته است. گسترده بودن ابعاد کشتار قابل پیش بینی بود، میزان تلفات اما بسی تکان دهنده تر و دهشتناک تر از آنی است که در تصورها می گنجید. تا توانسته اند کشته اند.

هم اکنون بیش از ۷۰۰۰ نفرهم از فرزندان مردم به زندان ها افتاده و تحت بازجویی های وحشیانه قرار گرفته اند. یورش به منازل مردم برای دستگیری های تازه در سکوت ادامه دارد و قوه قضاییه و نهادهای امنیتی تنها آنجاهایی در بوق می دمند که می خواهند به منظور قدرت نمایی شناسایی “لیدر”های “اغتشاشات” و بازداشت “رهبران” تظاهرات را به رخ بکشند. خامنه ای در حال اجرای سناریویی است که بر پایه آن، بازجویان موظفند “مدرک” بسازند تا خیزش مردم، “اغتشاش” مشتی “اشرار” مامور “شیطان بزرگ” و “خبیت”های منطقه معرفی شود. “اشرار”ی ورود کرده از دو مرز غربی و شرقی به کشور که از قبل مترصد فرصت بوده اند تا با پیاده کردن “توطئه خارجی” یک “جنگ خطرناک” علیه نظام راه بیندازند. ماشین پرونده سازی حکومت در خدمت پیشبرد این سناریو است.

در قبال مصافی چنین نابرابر، به انجام وظیفه مشترک برخیزیم. نام هر جانباخته ای که جمهوری اسلامی با سیه دلی او را به تیر بست و کشت بیابیم و رو نما کنیم. گرچه به همت کوشندگان دفاع از حق و شان انسان هر روز نام های دیگری از قربانیان کشتار اخیر به لیست کشته شدگان افزوده می شود، ناروشنی ها اما هنوز هم بسیارند. بکوشیم که نام هر “نا معلوم” با ذکر حتی المقدور محل و زمان مرگ و دستگیری وی به اطلاع فعالان حقوق بشر برسد. از طریق با هم آشنا کردن خانواده های چه سوگوار و چه نگران سرنوشت عزیزان بازداشت شده شان، آنان را به دادخواهی و پیگیری جمعی تشویق کنیم. کمک مالی به خانواده های نیازمند آسیب دیده از این سرکوبگری ها را از یاد نبریم.

به طرق مختلف و با بکارگیری انواع ابتکارات، ساختگی بودن این اعترافات تحمیلی را برای افکار عمومی نشان بدهیم تا بتوان دامنه برد برنامه نظام برای شستشوی مغزی نیروی خودی را کاهش داد. شبکه های اجتماعی برای هجو و مسخره کردن این نمایشات، ابزار بسیار مناسب و مساعدی هستند.

کارزار ارسال نامه های هشدار دهنده جمعی از سوی افراد یا با امضای هر تعداد از تشکل های سیاسی به مجامع حقوق بشری و دولت های متعهد پاسداری از حقوق بشر را ادامه بدهیم. این کار را با انجام انواع ملاقات ها با نهادهای سیاسی در سطح بین المللی جهت تشریح شرایط تهدید کننده علیه جان و جوانی و شرافت بازداشتی ها تکمیل کنیم. چنین تلاش هایی آنگاه جدی تر جلوه خواهند نمود که با میتینگ ها و تظاهرات در هرجای ممکن از جهان همراه شوند.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)، بار دیگر نسبت به توطئه جمهوری اسلامی علیه جان و حیثیت زندانیان هشدار می دهد. از نهادهای مدافع حقوق بشر انتظار دارد نگذارند حکومت در سکوت امنیتی نقشه های رذیلانه اش را به اجرا درآورد. جریانات سیاسی می توانند طی کارزاری هماهنگ در درون و برونمرز مانع از آن شوند که سرنوشت زندانیان سیاسی در سکوت رقم بخورد. با بازتاب دادن صدای دادخواهی زندانیان سیاسی و خانواده آنان، از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق زندانیان و آزادی آنان دریغ نورزیم.

هیئت سیاسی – اجرایی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

 11 آذر ۱۳۹۸ برابر با ۲ دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=14006 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x