پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): اقدام برای ربودن مخالفان جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم!

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران در حال برنامه‌ریزی برای ربودن یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از شهر نیویورک بودند و قصد داشتند او را از طریق ونزوئلا به ایران ببرند، نام افراد عضو این شبکه وابسته به حکومت ایران، که در این عملیات آدم‌ربایی شرکت داشتند را نیز منتشر کرد. گرچه این یا آن بازی سیاسی، از جمله در چارچوب سیاست آمریکا نسبت به ونزوئلا، کاملا منتفی نیست، اما نظر به سوابق و عملکرد جمهوری اسلامی می توان اساس خبر را جدی گرفت.

ترور و آدم ربائی مخالفان جمهوری اسلامی چهار دهه است که بدون وقفه اما با افت و خیز ادامه دارد. روح اله زم را با فریب به عراق کشاندند و در آنجا او را ربودند و پس از شکنجه در مخفیگاه های تهران به جوخه اعدام سپردند. چند ماه پیش نیز اسداله اسدی کارمند سفارت جمهوری اسلامی در اتریش همراه با دو تن دیگر در بلژیک به جرم توطئه برای بمب گذاری در گردهمآئی شورای ملی مقاومت در فرانسه، دستگیر شده و به زندان محکوم شدند. پرونده ترور مخالفان جمهوری اسلامی چنان سیاه و ننگین است که کمتر کسی است از آن بی اطلاع مانده باشد. از دو دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران: دکتر عبدالرحمن قاسملو، دکتر صادق شرفکندی و همراهانشان در وین و برلن گرفته تا کاظم رجوی در سوئیس، شاپور بختیار، رضا مظلومان و عبدالرحمان برومند، در پاریس و صدها تن دیگر در کشورهای مختلف اروپائی و خاورمیانه و پاکستان جزو قربانیان ترور حکومت جمهوری اسلامی بوده اند. 

جمهوری اسلامی  متکی بر مماشات برخی دولت ها تاکنون توانسته است صدها تن از مخالفان خود را در خارج از کشور ترور کند و یا برباید. حکومت طی این سالها با ربودن شهروندان کشورهای دیگر آنها را به گروگان گرفته تا از این طریق هم فضای رعب در میان مخالفان خود ایجاد کند و هم روحیه مزدوران خود را برای ترور بالا نگهدارد. در این سالها به جز مقاطع کوتاهی که فعالیت تروریستی حکومت افت داشته همواره بازار ترور حکومت پر رونق بوده است و در چند ساله اخیر فعالیت‌ها و توطئه های جمهوری در خارج کشور فعال تر و پیجیده نیز شده است.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) توطئه ربودن مسیح علی نژاد و اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون در خارج از کشور را محکوم می کند. راه عقب نشاندن حکومت ایران از ترور و أنواع توطئه های دیگر علیه شهروندان ایرانی برملا کردن لیست ماموران حکومت در خارج کشور است. هم اکنون یکی دیگر از ماموران جمهوری اسلامی به نام حمید نوری، دادیار قضائی زندان گوهردشت و اوین در سوئد در حال محاکمه است که آزمونی برای کشورهای غربی است. کشورهایی که متاسفانه تا کنون دولت های آنها علیرغم توطئه‌ها و ترورهای صورت گرفته در کشورشان اقدامات درخور و موثری در این زمینه انجام نداده اند. ما از جریانات سیاسی و نهادهای دموکراتیک و همه انسان های آزاداندیش می خواهیم که با صراحت اقدامات توطئه گرانه جمهوری اسلامی علیه مخالفان را با هر اندیشه و باوری که دارند، محکوم کنند.

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۰- پانزدهم ژوئیه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=119538 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرخ نگهدار
فرخ نگهدار
2 سال قبل

بیانیه نظر به پرونده ضخیم حکومت در آدم ربایی و مخالف کُشی در فرامرز نقشه ربایش مسیح علی نژاد محکوم می کند. و سوابق حکومت هم انتظاری جز صحت خبر را ایجاد نمی کند. در ۴۳ سال حیات جمهوری اسلامی این نوع کارها در حکومت مدافعان پرقدرت داشته و، قطع نظر از این که جناح یا جناح هایی با آن موافقت داشته یا نداشته باشند، در عمل، به فرموده یا خودسرانه، یک شیوه رایج بوده و هرگز ریشه کن نشده است.
اما صرف اطلاعات منرج در بیانیه دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، و آنچه در رسانه ها پیرامون این گزارش منتشر شده، در حدی نیست که باور کنیم همه آنچه که اف بی آی در اختیار خانم اودری ستراوس قرار داده انتشار یافته است.
از کسانی که متهم به جمع آوری اطلاعات برای آدم ربایی شده اند تنها یک نفرشان، خانم نلی بهادری فر، در خاک امریکاست و رسما برای او توسط یک دادستان محلی در کالیفرنیا قرار بازداشت، وسپس وثیقه، صادر شده است. معلوم نیست چرا صدای امریکا، ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی، من و تو و غیره، که دهها مصاحبه و گزارش و بیشماری کلیپ های خانم علی نژاد را مکرر منتشر کردند، هیچ اطلاعی، یا کوششی برای به دست آوردن اطاعات در باره سوابق و وضعیت خانم نلی بهادری، به خرج نداده اند. هیچ معلوم نیست، چرا این خانم مبلغ ۴۴۵۰۰۰ دلاری که دریافت کرده را به شرکت های کارآگاهی خصوصی امریکایی پرداخت کرده که در مورد مسیح علی نژاد اطلاعات جمع آوری کنند. این در حالی است که گفته می شود جمهوری اسلامی خود یک شبکه گسترده در خاک امریکا برای جمع آوری اطلاعات در اختیار دارد. در گزارش اف بی آی به دادستان در مورد متهمان به انجام عملیات شناسایی، در جستجوی در گوگل اشاره شده است.
چند سال پیش هم یک گزارش در باره طرح ترور سفیر عربستان در امریکا توسط عوامل وابسته به جمهوری اسلامی منتشر شد ولی هنوز معلوم نیست که آن پرونده در چه مرحله ایست.
به نظرم جاداشت که حزب چپ در بیانیه ای که صادر کرده حتما دو موضوع را هم اضافه می کرد:
اول خطاب به دولت امریکا درخواست می شد که تمام جزئیات مربوط به این پرونده انتشار یابد و حقیقت قربانی مصالح سیاسی این یا آن گروه سیاسی در امریکا واقع نشود.
دوم حتما از نیروهای سیاسی و رسانه ها درخواست می شد روشن کردن تمام زوایای مربوط به این پرونده و شفاف سازی جزئیان آن را در دستور کار خود قرار دهند.
واقعیت این است که در میان نیروهای دست راستی امریکایی فساد، کارهای خلاف، و دروغ زنی و پرونده سازی جزو کارهای روتین است و هم اکنون طیف وسیعی از حامیان آقای ترامپ به همین اتهام ها تحت پیگرد هستند. پرونده قطوری علیه خلاف کاری های خود آقای ترامپ و اعضای خانواده او هم در حال تدوین و قطور شدن است و چشم انداز زندانی شدن وی هر زمان بیشتر می شود.
فساد در جمهوری اسلامی و مسلم بودن وجود و فعالیت تیم های آدم ربایی و ترور به هیچ روی سلامت و صداقت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی امریکا را اثبات نمی کند. یک حزب چپ نباید با اعتماد کامل به همه اطلاعاتی نگاه کند که بسیاری از گوشه های آن موضوع کشاکش های سیاسی نیروهای ارتجاعی و دروغزن و ترقی خواه و حقیقت جو در امریکاست. حداقل می بایست بیانیه پرسش های ناظران سیاسی، حقوقی و جنائی در مورد نقایص این پرونده را گوشزد می کرد و از دولت امریکا و رسانه ها می خواست اطلاعات کامل تری در باره پرونده مذکور فراهم آورده و انتشار دهند.
من سوابق مقامات قضایی که نامشان در بیانیه دادگستری ناحیه جنوبی نیویورک آمده را جستجو کردم. به خصوص سوابق خانم اودری ستراوس، دادستان، را که عنصر اصلی در تحت پیگرد قرار دادن ۴ ایرانی است. او در تشیکل پرونده علیه خلاف کاری های وکلای دست راستی های افراطی ترامپ، مثل جولیانی و کوهن، نقش فعال داشته و خودش هم از حامیان حزب دموکرات های امریکاست هرچند در دوره ترامپ منصوب شده. اما این سوابق غیرکافی بودن اطلاعات انتشار یافته در اعلامیه دادستان، و تلاش رسانه ها برای پوشش گسترده خانم علی نژاد، به جای کوشش گسترده برای افزایش اطلاعات در باره خانم بهادری فر، را توجیه نمی کند.

majid
majid
2 سال قبل

احتمال «روغن داغشو زیاد کن» توسط محافلی از اپوزیسیون میرود باید محتاط بود و در زمین این محافل بازی نکرد.

شاهرخ
شاهرخ
2 سال قبل

اقدام برای دستگیری یا ربودن مخالفان سیاسی خارج از کشور ، توسط ج. ا امری مسبوق به سابقه است . اما هر از گاهی لانسه کردن و یا تخریب یک چهره فعال از سوی اپوزیسیون ویا دولتهای خارجی نیز، اتفاق میافتد . خیلی‌ها در این بازار مکاره مخالف رژیم به دنبال ساخت و پرداخت «چهره » و «پهلوان میدان »بوده و هستند . یک حزب یا سازمان سیاسی نباید خود را تا این حد دنباله رو التهابات روزمره نشان دهد. بهترنبود تا روشن شدن کامل قضیه و مستندات معتبر، حزب چپ از صدور این اعلامیه به این شکل وبانام بردن از این خانم،خود داری میکرد؟ درحالی که منابع منتشرکننده خبر ،از شخص خاصی اسم نبرده هنوز !

شاهرخ
شاهرخ
2 سال قبل

هرچند دستگیری مخالفین در خارج از کشور و انتقال آنها به کشور توسط ج.ا مسبوق به سابقه است ،اما این موضوع دلیل بر تایید تمامی اتهامات مطرح شده این چنینی نسبت این بازیهای شبه سیاسی جهت لانسه کردن یکنفر یا تخریب نفری دیگر، امرتازه ای نیست . یک حزب سیاسی نباید با نشر یک خبر و بدون مستندات معتبر دست به صدور اطلاعیه و اعلامیه بزند .آن هم با نام بردن از شخصی که هنوز راجع به او مشخصن، چیزی اظهار نشده است.

MAHMOOD
MAHMOOD
2 سال قبل

SHOMAA HAM KEH DAAEMAN FEGHAT IN VA AN RAA MAHKOOM MIKONID.
VEZARAT AMERICAN, EDEAA-HAA-YE DOROOGHIN HAM , ZIAAD MIKONAND.
TAARIKH-CHEH-YE IRAN’S REGIME, HAMAAN TOWR KEH BARSHEMORDEH-ID, SIAAH AST.
AMMA BEDOON-E SHAK MIDAANID KEH KEH 1 EDEAA, TAA VAGHT-I DAR DAADGAAH, SAABET NASHAVAD, FEGHAT 1 EDEAA AST, VA SANADIAT NADAARAD.
BEH JAA-YE IN KEH BOLAND GOO-YE MEDIAA-HAA-YEE IMPERIAALIST-I SHAVID, BEHTAR AST AVVAL AZ DOROST-I-E CHONIN EDEAA-HAA-II MOTMAEN SHAVID.

کیا
کیا
2 سال قبل
پاسخ به  MAHMOOD

محمود خان به خودم خیلی زحمت دادم , برای خواندن کامنتت،همانطور که شما چند برابرش را برای نوشتن آن بخودتان داده آید، برای هیچ!
ادعا است ،اتهام است ,ثابت نشده است دیگر برای حکومت اسلامی جا نمی افتد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x