سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): برای لغو محکومیت و آزادی معلمان زندانی مبارزه را تشدید کنیم!

بیدادگاههای جمهوری اسلامی ٧معلم را برای فعالیت صنفی به ۴١ سال زندان محکوم کردند!

دادگاههای جمهوری اسلامی ٧ معلم را بە دلیل عضویت در انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی و شرکت در سازماندهی یک اعتراض صنفی در٢٢ و ٢٣  آبان ٩٧ جمعا بە ۴١ سال  و ٨ ماە زندان، ٢٢٢ ضربە شلاق و سە میلیون تومان جریمە و محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم کردند.

این معلمان یک روز قبل از آغاز تحصن سراسری معلمان در روزهای ٢٢ و ٢٣ آبان ٩٧  بازداشت و پس از مدتی بطور موقت تا تشکیل دادگاە آزاد شدە بودند. طبق معمول نیروهای امنیتی برای اینکە بتوانند، محمدرضا رمضان‌زاده، سعید حق‌پرست، علی فروتن، مصطفی رباطی، حسن جوهری، حمیدرضا رجایی و حسن رمضان پور را محکوم کنند علت محکومیت آنها را به دروغ، اقدام علیە امنیت ملی، برهم زدن نظم عمومی و نشر اکاذیب، عنوان نمودند و آنها را با این اتهامات جعلی بە زندان و شلاق محکوم کردند.

پیش از این تعداد دیگری از معلمان دستگیر و پس از مدتی در اثر اعتراضات گستردە با سپردن وثیقە آزاد شدند. ۴ تن دیگر از رهبران کانون سراسری معلمان نیز سالهاست کە در زندان هستند و حتا برای گرفتن مرخصی مشکل دارند. پیگرد و زندانی کردن فعالین صنفی معلمان در ماە های اخیر بە دلیل گسترش اعتراضات آنها افزایش یافتە و بیم آن می رود کە اگر اقدامات جدی برای متوقف کردن آن صورت نگیرد دستگیری ها بیشتر و احکام صادرە توسط بیدادگاە های جمهوری اسلامی سنگین تر شوند. رژیم در حالی کە از پاسخ دادن بە مطالبات برحق معلمان طفرە می رود، سعی می کند با تشدید پیگردها و بالا بردن هزینە فعالیت های سندیکایی، بە اعتراضات معلمان خاتمە یا مانع رشد آن شود. با این همە مبارزات صنفی فرهنگیان همچنان در حال گسترش است وجنبش مطالباتی معلم نیز بە مانند کارگران  سرکوب شدنی نیست. دلیل اصلی صدور احکام ظالمانە برای معلمان چیزی جز فعالیت صنفی و عضویت در یک تشکل قانونی نیست. بهمین جهت صدور احکام سنگین علیە معلمان خلاف قوانین خود رژیم و حقوق سندیکایی معلمان و متضاد با ادعای مسئولین حکومت است کە مدعی آزاد بودن اعتراض مسالمت آمیز هستند.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) ضمن دفاع قاطعانە از جنبش مطالباتی معلمان، گسترش اعتراضات جمعی را موثرترین عامل کامیابی معلمان در رسیدن بە مطالبات برحق شآن می داند. ما جریانات چپ و نیروهای دمکراتیک، فعالان حقوق بشر و نهادهای عدالت خواە  و دانشجویان و دیگر فعالان و نهادهای جنبش های اجتماعی را بە اعتراض علیە این احکام ظالمانە و حمایت از معلمان و مطالبات بر حق آنها فرا می خوانیم و از اقداماتی کە در این راستا شکل گیرد حمایت می کنیم، بخصوص ما انتظار داریم تشکلهای صنفی معلمان برای لغو احکام زندان همکارانشان و آزادی معلمان، کارزار اعتراضی مشترک  با خانوادە های کلیە زندانیان سیاسی و اجتماعی تدارک ببیند. تشکیل یک کمیتە مشترک ملی برای سازماندهی مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اینک بە یک امر عاجل تبدیل شدە است. مبارزات و اعتراضات پراکندە برای آزادی زندانیان رە بجایی نبردە و نمی برد. در پرتو اتحاد است کە می توانیم رژیم مستبد جمهوری اسلامی را به عقب برانیم.

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

    شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ – ۱ فوریه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=19162 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x