پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): تقلب را در انتخابات نمایشی با دامن زدن به تحریم گسترده، رسوا کنیم!

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی پس از سرکوب های خونین مردم به خصوص در آبانماه امسال و آن دروغ بزرگ در جریان موشک پرانی به هواپیمای مسافربری اوکراین و قتل ۱۷۶ انسان، با بی شرمی گفته است که “هر کسی به ایران و امنیت آن علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند.” و افزوده است “در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهاد‌هایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است.” و چنین ادامه داده است “‌افراد مؤمن و انقلابی با انگیزه قوی در انتخابات شرکت خواهند کرد، اما اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد، اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوق‌های رأی بیاید.” این ها فرازهائی از سخنان مستبدی است که حتی عموم یاران خود در حکومت را، یا طرد و منزوی کرده یا به زندان انداخته و یا بعضا با توطئه به قتل رسانده است. همین “رهبر” با مردمی که “میهن عزیز” خود را دوست دارند نیز با زبان زور سخن گفته و با دروغ و نیرنگ رفتار نموده و جان بسیاری از آنان را به بهانه های مختلف ستانده است.

اکثریت مردم ایران سال هاست از عملکرد سران رژیم بیزارند و با حضور در خیابان ها، رای منفی خود را به کارنامه سراپا جنایت رژیم و در راس آن علی خامنه ای، به شکل علنی اعلام کرده اند. مطابق نظرسنجی رسانه های حکومتی حدود هشتاد در صد از شهروندان کشور از صندوق های رای روی برتافته اند. حکومتیان خوب می دانند که مردم در این انتخابات نمایشی شرکت نخواهند کرد. لازمه کشاندن بخشی از مردم به پای صندوق ها، علاوه بر گشودن چشم انداز مثبتی برای وضعیت فلاکتبار اقتصادی، باز کردن حداقلی از فضای سیاسی است که جمهوری اسلامی خلاف آن حرکت کرده است. شورای نگهبان عموم کسانی که نخواسته اند مطیع کامل فرامین رهبر رژیم باشند، از ورود به رقابت برای نمایندگی مجلس کنار زده است. این در شرایطی است که حکومت بیش از هر دوره ای نیازمند رای مردم شده است تا هم مشروعیتی در انظار جهانیان به نمایش بگذارد و هم در داخل کشور، انرا پشتوانه ادامه بیدادگری های خود و سرکوب و ارعاب مردم کند.

اکنون دستگاه رهبری رژیم عزم به تقلب گسترده در انتخابات جزم کرده است. در گذشته با وجود رقابت و نظارت جناح های حکومتی، تقلب دشوار بود. اما باز، دستگاه ولایت در دوره های مختلف دست به تقلب های بزرگی می زد. افزودن بیش از هفت ملیون رای به احمدی نژاد یکی از آخرین تقلب هائی است که جنبش سبزی علیه آن سر برآورد و توسط جناح رقیب با آمار و ارقام برملا شد. امروز حتی طرفداران روحانی نیز از گردونه رقابت حذف شده اند. میدانداران انتخابات، ذوب شدگان در ولایتند که با اقلیت کوچکی از افراد مطیع، به رقابت برخاسته اند. در چنین شرایطی است که حکومت موقعیت را مناسب دیده تا برای کسب مشروعیت تعداد شرکت کنندگان را زیاد اعلام کند.

در این انتخابات نمایشی عموم جریانات سیاسی که برای استقرار دموکراسی خواهان گذار از جمهوری اسلامی اند، به شکل بی سابقه ای هماهنگ عمل کرده اند و با دعوت از مردم برای روی گردانی از صندوق‌های رای، برآمد نیرومندی داشته اند. این جریانات با برپائی کمپین های مختلف در شکل گیری جنبش تحریم نقش مثبتی ایفا نموده اند. همصدائی این مجموعه روحیه مردم را برای نه به انتخابات تقویت کرده و به تضعیف روحیه استبداد حاکم انجامیده است. اکنون جمهوری اسلامی و رهبر آن در موقعیت بسیار دشواری گرفتار شده اند و راهی برای برون رفت از این مهلکه در برابر خود نمی بینند.

حزب چپ ایران(فدائیان خلق) نسبت به تقلب گسترده در این نمایش انتخاباتی، هشدار می دهد و جریانات و فعالان سیاسی مدافع دموکراسی، شهروندان حق طلب و ایرانیان آزاده را فرا می خواند که در برابر نقشه توطئه گرانه رژیم، حساس باشند. ما بر این باوریم که برای خنثی کردن تاثیرات منفی این تقلب، گستردگی و نیرومند شدن جنبش تحریم در سراسر کشور موثر است. هوشیاری شهروندان در شهرهای کوچک و مناطقی از کشور که حکومت آگاهانه می‌خواهد از رقابت های فامیلی و طایفه ای برای کشاندن مردم به پای صندوق ها سوء استفاده کند، بسیار ضروری است. به میزانی که مردم صندوق های رای را خلوت نگاهدارند، تقلب برای سردمداران حکومت دشوارتر و رسوائی این اقدام توطئه گرانه بیشتر پدیدار می شود. اگر آن دروغ بزرگ در رابطه با ماجرای هواپیمای مسافربری توانست برای رژیم اعتبار و آبروئی بیافریند، این تقلب نیز می تواند پشتوانه آبروی نداشته حکومت قرار گیرد. اهمیت دارد شهروندان در هر کجا که هستند فعل و انفعالات مرتبط با انتخابات را زیر نظر گیرند و بکوشند اسناد دخالت رژیم و تقلبات آنان را به اطلاع مردم ایران و جهان برسانند. جمهوری اسلامی بیهوده می کوشد برای رسیدن به ساحل نجات جسم و جان بیمارش را در قایقی شکسته بر دریای بی اعتمادی مردم بنشاند. رژیمی که مردم را در صف دشمن قرار می دهد و به روی آنان آتش می گشاید، خود آغازگر روندی است که پایان حکومتش را رقم می‌زند. بدون تردید چنین حکومتی در زیر آوار خشم مردم دفن خواهد شد.

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران(فدائیان خلق)

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ – ۱۳ فوریه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=20211 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود از ایران
محمود از ایران
4 سال قبل

حزب چپ ایران نیز نظیر حزب توده ایران به صف تحریم کنندگان انتخابات اسفند ۹۸ پیوست. اینکه سیاست تحریم رادیکالیسمی منتهی به انفعال ست موضوع اصلی نیست. اینکه مشارکت در انتخابات تا چه میزان نهادهای انتخاباتی را در تصمیم گیری و سیاست سازی تقویت کرده اند نیز در جای دیگر باید بررسی شود. اما حزب توده در برهه های مختلف سیاستی را اتخاذ کرده ست که به نفع آینده و دمکراتیسم جامعه نشده و غیرمستقیم تقویت اصولگرائی و هسته سخت قدرت را پیاده کرده ست. چنانچه در اوان انقلاب از لیبرال های مذهبی روی برتافته و امروز نیز در عین بیان موضع ضدلیبرالی علنی . سیاست تحریم را اتخاذ کرده که فواید آن در خدمت اصولگرایانی ست که دلبندشان نهادهای انتصابی ست و به نهادهای انتخاباتیب وقعی نمی نمایند. در پایان نتیجه ای که حزب چپ ایران متاثر از آرزوی حزب توده از سیاست تحریم انتظار دارد اینست که ” به موازات تحریم یکپارچهٔ این انتخابات، باید در مسیر سازمان‌دهی اعتراض‌ها و به راه انداختن کارزاری سراسری و ملّی، اقدام‌های مؤثر و متحدی را در مقابله با نهادهای دیکتاتوری ولایی سازمان‌دهی کرد.” در این رابطه انتظار دارم که در اولین فرصت بفرمایند که سیاست تحریم تا چه میزان مردم را در ۲ اسفند خانه نشین نموده و تحریم انتخابات فرمایشی چگونه مسیر سازماندهی اعتراض ها تعین مادی می بخشد و از کجا و توسط کدام اقشار آغاز تا به کارزار سراسری علیه نهادهای انتصابی یا به تعبیر رفقای توده ای نهادهای دیکتاتوری ولائی بیانجامد. بهرحال اپوزوسیون باید از بیان آرزوها پرهیز نماید تا واقعیات موجود را تبیین و عمل سیاسی را تدارک ببیند تا آکسیون ها سیاست ساز باشند نه فرصت سوز.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x