پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): حملۀ ارتش ترکیه به «یگان‌های مدافع» را محکوم و همبستگی خود را با مبارزان کرد و عرب اعلام می کنیم!

ارتش ترکیه بار دیگر تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» و تامین «امنیت» مرزهای ترکیه حملات گسترده‌ای را به مواضع نیروهای کرد و عرب در شمال سوریه آغاز نموده و به تعاقب آن نیروهای زرهی را وارد خاک این کشور کرده است. طبق اخبار منتشره، نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آن موسوم به «ارتش ملی سوریه» به مناطق «راس‌العین» و «تل‌ابیض» وارد شده‌اند. ترکیه می گوید ۱۰۹ تن از کردها را کشته است. این عملیات بعد از توافق بین دونالد ترامپ با اردوغان و اعلام خروج نیروهای آمریکا از سوریه آغاز شده است. نیروهای کرد سوریه باز گذاشتن دست ترکیه برای سرکوب آن ها را خیانت به کردها و زدن خنجر از پشت توصیف کرده اند.

نیروهائی که امروز درهم شکستن آن‌ها هدف اصلی یورش ارتش ترکیه است، نقش اصلی را در شکست «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه داشته‌اند، بیش از ۱۱ هزار کشته داده اند و هم چنان درگیر جنگ با بقایای داعش در این کشور هستند. آن‌ها تاکنون متحدان اصلی آمریکا در سوریه بوده‌اند، اما یکشبه زیر تیغ ارتش ترکیه تنها گذاشته شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه خواستار خویشتنداری طرفین شده و تاکید کرده ‌است که مسائل سوریه راه حل نظامی ندارد. اتحادیۀ اروپا خواستار توقف فوری عملیات ترکیه در شمال سوریه شده و ترکیه را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده است. هم چنین اتحادیۀ عرب این حمله را شدیدا محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن شده است.

رجب طیب اردوغان تحکیم قدرت فردی خود در ترکیه را با زورآزمائی علیه کردهای این کشور، قطع مذاکرات با آن‌ها و تشدید سیاست سرکوب در مناطق کردنشین آغاز کرد و منتقدان خود را با اتهام حمایت از «ترور» و «تروریسم» بازداشت و زندانی کرد. متعاقبأ بعد از شکست کودتای نافرجام علیه او، با اعلام حالت فوق‌العاده، بازداشت‌ها و محاکمات تحت عنوان تروریسم را فراگیر کرد. ده ها هزار تن از فعالان سیاسی، مدنی، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، قضات، کارمندان دولت، روزنامه‌نگاران و حتی نمایندگان مجلس نیز با اتهامات واهی دستگیر و به زندان‌های طویل المدت محکوم گشتند. در جنگی که اردوغان علیه مخالفان خود راه انداخته‌است، جنگ علیه کردها، جایگاه ویژه ای دارد که مرزی نمی شناسد از همین رو نیز، حمله به کردهای سوریه و مناطق تحت کنترل آن‌ها در شمال این کشور جزو اولویت‌های اردوغان است.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) حمله ارتش ترکیه به «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه را شدیدا محکوم می کند. ما همبستگی خود را با مبارزان کرد، عرب و مردمی که در شمال سوریه مورد تهاجم ارتش ترکیه و نیروهای مسلح وابسته به آن قرار گرفته اند، اعلام می داریم. ما هم‌صدا با تمام مبارزان آزادیخواه جهان از مقاومت مبارزان کرد و عرب در برابر تهاجم ترکیه پشتیبانی می کنیم. ما نیروهای طرفداران صلح، مدافعان حقوق بشر در منطقه و جهان را به مبارزه سراسری برای توقف فوری حملات جنایتکارانۀ دولت ترکیه فرا می‌خوانیم.

هیئت سیاسی ـ اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۱۸ مهر ۱۳۹۸ – ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=7367 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x