شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): سال نو میلادی خجسبته باد!

بشریت، دهه دوم از هزاره جاری میلادی را با پشت سر گذاشتن سالی سرشار از تهدید و تبعیض گام در سال نو،۲۰۲۰ می گذارد سالی که آن نیز بادشواری‌های خاص خود همراه است. این گذر مملو از بیم، اما تهی از امید نیست. هم طی سال گذشته، اخگرهایی از امید در دل سیاهی‌‌ها درخشیدند و هم در سینه‌ی سال تازه آرزوهای انسانی شعله‌ برخواهند کشید. 

در سالی که گذشت اکثریت مردم در سراسر گیتی همچنان اسیر فقر و بی عدالتی، تبعیض و نابرابری بودند. در مناطقی از جهان، یا درگیری‌های نظامی ادامه یافت و جان مردم را گرفت و یا فضای تشنج و خطر جنگ، آرامش و امنیت از میلیون‌ها مردم بازستاند. در آن، “یک در صدی”های غارتگر، بیش از پیش فربه‌تر و پروارتر شدند و کیسه‌ی صدها میلیون تهیدست در چهار گوشه‌ی جهان خالی تر از قبل گردید. در تعدادی از کشورها، باز هم راستگرایان در جلد پوپولیسم و عوامفریبی، برخی از مردمان را فریفتند تا آن‌ها را بیشتر زیر کمند خود گیرند. محیط زیست، تخریب و بیش از پیش قربانی سوداندوزی‌های سرمایه شد. 

اما جهان در برابر این بربریت، ساکت نبود و نماند. مردم در سراسر دنیا برای تغییر وضع موجود در التهاب و مبارزه اند. از اکوادور، شیلی و کلمبیا در امریکای لاتین گرفته تا فرانسه و اسپانیا در اروپا، در برابر سیاست های نئولیبرالی اربابان پول و زور ایستادگی‌های قابل تحسینی نموده اند. مبارزات مردمی به خصوص در خاورمیانه جان تازه‌ای گرفته است. در عراق و لبنان و ایران، که تبعیض، فساد و رانتخواری بیداد می کند و ترکش سیاست های اقتصادی نئولیبرالی نیز بر آن افزوده شده است، مردم در خیابان ها حکومت های فاسد و مستبد خود را به چالش کشیده و پایه های قدرتشان را متزلزل کرد اند. جمهوری اسلامی سال پر اضطرابی را پشت سر نهاد و در سال تازه شبح تشدید ابر بحران را بر فراز سر خود می‌بیند و متقابلاً مردم دردمند ایران با تجربه بیشتر در تدارک مبارزه‌ای در طراز بالاتر، با این حکومت واپسگرا، ماجراجو، مستبد و ستمگر هستند. 

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران(فدائیان خلق) امیدوار است که در سال جدید، بشریت بتواند شعله‌ی آتش جنگ در جهان را مهار کند، آتش افروزان و ماحراجویان را عقب بنشاند. استبداد را در هر آن‌جا که هست، از هم فرو بپاشاند. آسایش و رفاه جان بگیرد. تبعیض، مغلوب برابری گردد. کشتار و اعدام رخت بر بندد و صلح و دوستی بین ملت ها تقویت گردد. در ایران نیز آرزو می‌کنیم به نیروی مبارزه‌ی مردم پایه های این حکومت مستبد از هم بگسلد تا کارگران و زحمتکشان و دیگر مردمان کشور بتوانند راه استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدائی دین و دولت را به جای جمهوری اسلامی هموار نمایند.

ما به امید جهانی بهتر، عادلانه تر و انسان محور، سال ۲۰۲۰ را به همه انسان‌ها در سراسر گیتی، شادباش می‌گوئیم و در این چرخش سال نو میلادی، روزهائی شاد و سالی آزاد و کامیاب را برای جهانیان آرزومندیم. 

هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران(فدائیان خلق)

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ – ۳۰دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=16695 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x