پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): علت فاجعه، وجود فضای جنگی و مسئول آن، رژیم دروغگوی جمهوری اسلامی!

فاجعه جانگداز سوختن جان و جسم ۱۷۶ انسان:
علت فاجعه، وجود فضای جنگی و مسئول آن، رژیم دروغگوی جمهوری اسلامی!

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بعد از  سه روز پنهانکاری، دروغ‌بافی سراسر تناقض توام با تهدید حقیقت جویان، سرانجام با صدور اطلاعیه ای، دلیل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین با ۱۷۶ سرنشین آن‌هم چند دقیقه پس از پرواز را، ناشی از “شلیک اشتباه” پدافند سپاه پاسداران اعلام کرد. شخص رئیس جمهور نیز با صدور بیانیه‌ای، در نهایت بی مسئولیتی عمده‌ی تقصیر را گردن “دشمن” انداخت و علت این واقعه‌ی ضدانسانی را “اشتباه غیر عمد” و “خطای انسانی” قلمداد نمود.

این اعترافات رسمی برنامه ریزی شده که آن را باید حاصل اعمال فشار ناشی از بسیج جهانی و نیز افکار عمومی در ایران برای کشف چرایی وقوع این جنایت دانست، در حالی انجام می‌گیرند که حقیقت امر و دلیل فاجعه برای حکومتیان از همان لحظه‌ی نخست روشن و محرز بوده و حضرات می‌دانسته‌اند که هواپیما را پدافند هوایی سپاه زده‌بود. با این‌همه اما ایرانیان و جهانیان شاهد انواع مانوورهای ماموران ریز و درشت حکومتی در راستای کتمان و انحراف موضوع، طی سه روز گذشته بودند. این واقعه بیش از هر وقت دیگر اخلاق و رفتار مبتنی بر دروغ، شارلاتانیسم و فریبکاری این رژیم را نشان داد. ربیعی سخنگوی رسمی دولت، قبلاً با وقاحت تمام احتمال سوء قصد به هواپیما را رد کرده و حسام الدین آشنا معاون روحانی نیز، هرگونه ابراز نظر غیر رسمی در این زمینه را جرم دانسته بود.  

این فاجعه که مصداق تعرض نظامی علیه غیر نظامیان بود و مرگ دلخراش ۱۷۶ انسان غیر نظامی با هزاران آرزوی برآورده ناشده را در پی داشت، فقط در شرایط تنش و جنگ می توانسته پیش بیاید. بنابراین علت را در “سهو” جستن و خطاکار معرفی کردن این یا آن مامور دون پایه، عین لاپوشانی اصل موضوع است. علت فاجعه را حاکمیت شرایط جنگی بر کشور ما باید دانست و مسئولیت آن نیز بر دوش آنانی است که ذینفع حفظ فضای نه مذاکره و نه جنگ اند. جنایتکار اصلی، به ویژه شخص خامنه ای ولی فقیه و فرمانده کل قواست که در ممانعت از شکل‌گیری شرایط آرامش در کشور نقشی محوری دارد.

نگاه به این حادثه‌ی تکان‌دهنده، حتی از دید نظامی هم اگر انجام گیرد، نشان اوج بی مسئولیتی این حکومت در قبال جان انسان هاست. از حکومتی که اعلام دلیل واقعه را در دو سند رسمی خود و حتماً هم به‌فرموده‌ی شخص رهبر با یک مقدمه چینی مبتنی بر خطر حمله “دشمن” و لزوم آمادگی در برابر آفندهای آن همراه کرده، باید پرسید چرا در چنین لحظات خطیری نباید پروازهای مسافربری متوقف می‌شد؟ مگر استقرار سامانه‌ی جنگی در فضای فرودگاه مسافربری با دستور آمادگی برای شلیک به هر پرنده‌ای در آسمان کشور در آن فضای تنش و تشنج، نتیجه‌ی بدیهی دیگری هم می توانست غیر از همین فاجعه و یا که مشابه آن را در پی بیاورد؟ پس دست‌کم به این اعتبار هم که باشد، مسئولیت  مستقیم مرگ این۱۷۶تن در درجه‌ی نخست برعهده‌ی جمهوری اسلامی است.

کارنامه تنش و تشنج آفرینی این حکومت طی فقط دو روز در هفته‌ی گذشته، جان باختن نزدیک به ۲۴۰ انسان طی کارناوال عزای کرمان و سانحه‌ی تهران را ثبت خود دارد. نوع مواجهه حکومت با جنایت ارتکابی اخیرش هم، از همان ابتدا بیانگر برخورد ضد انسانی آن با مردم ایران و جهانیان بود. خامنه ای برای ابراز تسلیت به خانواده‌ی سلیمانی تا خانه‌ی او می رود و سه روز عزای عمومی اعلام می دارد، ولی نه فقط کم‌ترین اعتنایی به خانواده‌ی قربانیان این حادثه خودساخته نمی‌کند، که  یک پوزش‌خواهی صریح هم به عمل نمی‌آورد و حاضر به پذیرش نقش خود در این فاجعه نیست. در همه‌ی این سه روز درد و عزای آنان، کم‌ترین دلجویی از این دردمندان حتی توسط هیچ مامور حکومتی هم به چشم نیامد. 

حزب چپ ایران(فدائیان خلق) با تاثر و تاسفی عمیق از این فاجعه‌ی دلخراش، همدردی ژرف خویش با بازماندگان همه‌ی قربانیان ایرانی و غیر ایرانی این حادثه ناشی از ماجراجویی های ضد انسانی جمهوری اسلامی را دیگر بار اعلام می‌دارد. و از رفتارها و اعمال سرتاپا توجیه و دروغ جمهوری اسلامی که موجب بیزاری و خشم بیش از پیش مردم از این نظام شده است، ابراز می دارد. گرچه برای ما همه‌ی جان‌هایی که در این فاجعه پرپر شدند، جای اندوه بسیار دارد ولی از دست رفتن دانش پژوهان و دانشمندان جوان مستعد میهنمان، مایه تحسر و غمی مضاعف است. ما مسئولیت تام و تمام این رخداد جنایتکارانه را بر عهده‌ی جمهوری اسلامی می‌دانیم و این رژیم مرگ و دروغ را عهده‌دار پاسخگویی در قبال همه‌ی عوارض فاجعه می شناسیم. ما پیشاپیش اعلام می داریم که تمامی هزینه‌ی مالی برای جبران خسارات جانی و مالی ناشی از این واقعه اسفناک، فقط و فقط می باید از صندوق “بیت رهبری” و سپاه پاسداران پرداخت شود. سهم مردم ایران از این درد نازدودنی فقط اندوه است و خشم نسبت به جمهوری اسلامی و مبارزه علیه آن. مردم گریبان دروغگویان و مسئولان این فاجعه را رها نخواهند کرد. نباید از هیچ امکان ابراز اعتراض ملی علیه مسبب این فاجعه رژیم جمهوری اسلامی دریغ داشت.

هیئت سیاسی – اجرایی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ – ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17639 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x