جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): علیه تداوم ماجراجوئی‌های خطرناک ترامپ و خامنه ای!

مردم آزاده‌ی ایران!

نیروهای صلح جو و آزادیخواه!

در نخستین ساعات چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، خبر موشک باران پایگاه هوائی «عین الاسد»، یکی از مقرهای اصلی نیروهای امریکائی در عراق، سپس موشک باران پایگاه دیگری در اربیل، توسط سپاه پاسداران و به انتقام ترور قاسم سلیمانی اعلام شد. اخبار حاکی از آن است که هیچ کدام از این حملات تلفات انسانی نداشته‌ و آسیبی به سربازان آمریکائی وارد نشده‌ است.

حملات موشکی سپاه پاسداران که بلافاصله بعد از پایان سه روز مراسم عزاداری جمهوری اسلامی برای قاسم سلیمانی صورت گرفت، به همان اندازه غیرمسئولانه، نقض آشکار قوانین بین المللی و محکوم است که ترور قاسم سلیمانی توسط دولت آمریکا در خاک عراق. جمهوری اسلامی و دولت ترامپ هر دو، خاک عراق را با نقض حق حاکمیت آن به عرصه‌ی تبادل آتش بین خود تبدیل کرده‌اند.

پس از این اقدام، سران جمهوری اسلامی از انجام انتقامی سخن گفتند که عهد کرده بودند و مقامات آمریکا از قدرت‌شان دم زدند که ضربه نمی پذیرد. اکنون بعد از این ماجرای تازه، طرفین ادعا دارند که با تامل بیشتری عمل خواهند کرد. ولی واقعیت این است که لحظۀ کنونی با توجه به شتابی که بازی با آتش جنگ بین دو طرف به خود گرفته است، لحظه‌ای بسیار خطیر برای کشور ما و منطقه است. تصمیماتی که در اتاق‌های دربسته‌ی حکام دو کشور گرفته می شود، می‌تواند سرنوشت و زندگی امروز و فردای ما و کشورما را دگرگون کند. سیاست‌های زیادت‌خواهانه و خودغرض حکام آمریکا و ایران، و مشخصاً ترامپ و خامنه ای، اکنون کشور ما را به لبۀ پرتگاه هولناکی کشانده است که با جنگ تمام عیار فاصله‌ی ‌چندانی ندارد. اجتناب از سقوط به قعر جنگ و تباهی، اساساً با دامن زدن به وسیع‌ترین اقدامات ضدتنش و جنگ، چه در عرصه‌ی ملی و چه در عرصه‌ی بین المللی ممکن است.

خطر توسل طرفین به تاکتیک های ماجراجویانه، بسی بیشتر از اطمینان دادن آن‌ها به اجتناب از جنگ است. این تاکتیک‌ها چه بسا می توانند به ماجرائی بزرگ، یعنی جنگ، منتهی گردند که تلفات انسانی و دامنه‌ی ویرانی‌های آن دهشتناک خواهد بود. کشور ما و جهان متمدن نیازی به جنگ ندارند. صدای «جنگ نمی خواهیم!» را در پهنه‌ی ایران و جهان پرطنین کنیم! ترامپ و خامنه‌ای تا یک قدمی جنگ پیش رفته‌اند؛ به هر طریق ممکن با تداوم ماجراجوئی های بی‌مهار و خطرناک ترامپ و خامنه‌ای به مقابله برخیزیم!

هیئت سیاسیاجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۱۸ دی ۱۹۹۸ – ۸ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17305 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یهودی_ایرانی
یهودی_ایرانی
2 سال قبل

من با نظر دوست عزیز هموطن کیا موافقم. اگر حزب چپ در مورد تشکیل یک جبهه گسترده از مخالفین حکومت دیکتاتوری جمهوری اسلامی تلاش میکند، چه نتایجی بدست اورده اید؟

کیا
کیا
4 سال قبل

به جبهه همگانی برای صلح در منطقه با تشکیل مرکزیتی از نیروهای صلح دوست فکر کنید بجای دادن اعلامیه انفرادی!

سپیده
سپیده
4 سال قبل

یک نیروی چپ واقعی به ماهیت سیاستها میپردازد و نه افراد.تیتر ناقص است، در اصل رویشان نشده بنویسند:
“علیه تداوم ماجراجوئی‌های خطرناک ترامپ و خامنه ای، به کاندیدای حزب برادر، حزب دمکرات، رای دهید و د ر انتخابات مجلس ایران به نولیبرالهای وطنی (لیست خاتمی)!”

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x