پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): رسمیت دادن به اشغال و الحاق، خلاف همزیستی دو ملت کنار یکدیگر است!

پیرامون “معامله قرن” ترامپ

رئیس جمهور امریکا – دونالد ترامپ، با راه انداختن یک جنجال تازه سرانجام از طرح خود در قبال معضل دیرینه فلسطین – اسرائیل پرده برداشت. با علنی شدن جزئیات این طرح، اکنون دیگر آشکارتر شده است که هدف از آن تثبیت و رسمیت دادن به هر آن چیزی می‌تواند باشد که اسرائیل از ۱۹۶۷ به اینسو، یا از طریق توسل به جنگ یا شهرک‌ سازی در مناطق اشغالی متعلق به خود اعلام نموده است. عصاره طرح ترامپ چنین است: همه چیز به جیب اسرائیل و سهم فلسطینی‌ها، دریافت صدقه ای “میلیاردی” در ازاء باخت سرزمین و آینده ی خود

پرده‌برداری از این “معامله قرن”، از طرف فلسطینی‌ها هیچکس حضور نداشت! چرا که به درستی جملگی رهبران آن به این ستم سیاسی “نه!” گفته‌اند و تن دادن به چنین تحقیر ملی را تحریم کرده‌اند. فقط نتان یاهو سیاستمدار راستگرا و فاسد اسرائیلی بود که ایستاده کنار ترامپ به اصطلاح “میانجی”، از ابراز رضایت بسیار نسبت به این “معامله” سر از پا نشناخت و در سخنرانی‌اش با به تحسین برخاستن چندین باره ترامپ به اصطلاح “ناجی” بزرگ “صلح” از او بخاطر ابراز “شجاعت‌های تاریخی” در دفاع از “حق” اسرائیل مجیز بسیار گفت. معلوم شد که فلسطین برای این دو نفر یک بهانه است تا برای نجات خود از مهلکه‌های سیاسی موجود و خریدن فرصت در درون امریکا و اسرائیل متوسل به جنجال آفرینی بشوند. ترامپ برای تحت الشعاع قرار دادن برنامه استیضاح و “قهرمان نمایی”اش در آستانه انتخابات پیش روی، و نتان یاهو نیز برای دورزدن پرونده فساد در دادگاه و چهره نمودنی دیگربار در انتخابات چند هفته بعد!

در این طرح، بلندی‌های جولان و بخش قابل توجهی از کرانه رود اردن و همه شهرک ‌های به زور ساخته شده تاکنونی رسماً به اسرائیل تعلق می گیرد، پایتخت سیاسی از تل آویو به اورشلیم منتقل می شود و در عوض، فلسطینی‌ها می‌باید تن به داشتن کشوری کوچک در چند محل پراکنده و جدا از هم با جمعیتی فشرده بدهند، در رابطه با بیت المقدس فقط راضی به داشتن اجازه استفاده از مکان مقذس دینی خود باشند، از حق هرگونه تملک سرزمینی بر شهرک های ساخته شده غصبی بگذرند و همچنین در ازاء منتفی دانستن موضوع بازگشت اوارگان فلسطینی به موطن اجدادی خود، به برخورداری از یک بسته کمک مالی جهانی حدوداً ۵۰ میلیارد دلار در طول چند سال رضایت دهند. پاسخ مشترک رهبران فلسطینی ها به این زورگویی آشکار این بوده است: ما فلسطینی‌ها، خود و سرزمین مان را نمی فروشیم! سازمان ملل نیز  این طرح را رد کرده است.

حزب چپ ایران(فدائیان خلق) ضمن همبستگی با مبارزۀ برحق مردم فلسطین برای تأسیس دولت خود، که با وجود مناقشات درون نیروهای سیاسی فلسطین، تحقق آن دشوار به نظر می رسد، طرح موسوم به “معامله قرن” را، جانبداری مطلقاً یک سویه به سود اسرائیل و رسمیت دادن به نقض حقوق تاریخی و سیاسی موجود ملت فلسطین ارزیابی می کند، آن را خلاف برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه می‌داند و عدم تمکین فلسطینی‌ها به چنین طرحی را واکنشی برحق می‌شناسد. ما، هم این بمباردمان تبلیغات ضد فلسطینی را که گویا فلسطینی‌ها همیشه فرصت سوز بوده‌اند رد می کنیم و هم چون همیشه سیاست مخرب “نابودی اسرائیل” جمهوری اسلامی را علیه منافع و مصالح مردم فلسطین و منطقه می‌دانیم. پروژه دو دولت مستقل همزیست اسرائیل و فلسطین در کنار همدیگر نه از مسیر رسمیت دادن به اشغال و الحاق سرزمین های فلسطین به اسرائیل و رشوه‌دهی، که از راه تامین برابر حقوقی ملی دو طرف در چهار چوب قطعنامه های سازمان ملل تامین‌شدنی است.

هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران(فدائیان خلق)

 ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ برابر با ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=19082 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمود از ایران
محمود از ایران
4 سال قبل

خسته نباشید گویم به هئیت سیاسی حزب چپ ایران – فدائیان خلق – که با شناخت از اجزا پازل خاورمیانه ارزیابی منطقی ارائه داده و تحلیل واقع بینانه ای را منتشر نموده اند. طرح معامله قرن طرحی ست یکجانبه و در خدمت منافع اسرادیل متحد امپریالیسم آمریکاست که نه تنها منافع مردم آواره فلسطین و محصورشدگان در محاصره اسرائیل را تامین نمی کند . طرح معامله قرن ترامپ نه تنها عادلانه نیست که مردم فلسطین را نیز تحقیر می کند. بقول شما عصاره طرح ترامپ چنین است: همه چیز به جیب اسرائیل و سهم فلسطینی‌ها، دریافت صدقه ای “میلیاردی” در ازاء باخت سرزمین و آینده ی خود.” . طرح ترامپ جهت برونرفت از موضوع استیضاح بوده. نتانیاهو نیز به دلیل عدم دریافت مصونیت سیاسی از پارلمان اسرائیل در ارتباط با سه پروندۀ فسادش، به احتمال زیاد مجبور به ترک صحنۀ قدرت است. از این رو، احتمال تشکیل دولتی به رهبری بنی‌گانتز پس از انتخابات ماه آینده در اسرائیل منتفی نیست. طبعاً گانتز از این آمادگی برخوردار است که با رویکرد به نسبت متفاوت و با وعده‌های شیرین‌تری نسبت به سلف خود وارد گفتگو با فلسطینی‌ها شود. ولی بر خلاف تصور کشورهای عرب و اروپایی که گمان می بردند قادرند به طریقی محمود عباس را متقاعد یا وادار خواهند کرد تا با ارائۀ پیشنهادات اصلاحی خود وارد مذاکره با دولت آیندۀ اسرائیل شود. دقیقا واکنش محمود عباس تهدید به قطع رابطه با آمریکا نمودند و گروههای سیاسی و شبه نظامی فلسطین صریحا اعلام نمودند که نه تنها با طرح مواف نیستند بلکه مصمم تر از گذشته در راه احقاق حق مردم فلسطین مبارزه خواهند کرد. مردم فلسطین به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده اند که به راحتی قادر به تشخیص سیگنالهای مخفی طرح ناعادلانه معامله قرن باشند و در برابر آن مقاومت نمایند

کیا
کیا
4 سال قبل

یک نکته!
این معامله قرن نتنها بسود ترامپ برای انتخاباتش تاثیر گذار است بلکه یه جوری موضع حکومت اسلامی را بین فلسطینی های اسلحه بدست تقویت می کند!
نتانیاهو هم رتاا سودی نخواهد رساند..

این یک. معامله و پیشنهاد است که مورد قبول قرار نگرفته است ، باید پشت میز مذاکره بروند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x