جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست عراق: سرکوب و کشتار باید فورا متوقف شود!

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق بیانیه ای پيرامون حوادث خونبار يکشنبه شب (26 ژوئيه) در ميدان تحرير بغداد منتشر کرد. بنا بر اطلاعات اين بيانيه، در جريان سرکوب معترضان در ميدان تحرير بغداد در يکشنبه شب دست کم دو نفر کشته و ده ها نفر زخمی و بازداشت شده اند. اين اطلاعيه در تاريخ 27 ژوئیه 2020 منتشر شده است

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق بیانیه ای پیرامون حوادث خونبار یکشنبه شب (۲۶ ژوئیه) در میدان تحریر بغداد منتشر کرد. بنا بر اطلاعات این بیانیه، در جریان سرکوب معترضان در میدان تحریر بغداد در یکشنبه شب دست کم دو نفر کشته و ده ها نفر زخمی و بازداشت شده اند. این اطلاعیه در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ منتشر شده و در آن آمده است:

در شرایطی که معترضین و شرکت کنندگان در قیام بی صبرانه منتظر اقدام دولت موقت برای تحقق وعده های خود هستند، لازم است که اسامی شهدای قیام اکتبر را اعلام کنید و به آنها و خانواده هایشان احترام بگذارید، پرونده آمران و عاملان قتل شهدا را به اجرا بگذارید و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دهید تا بخاطر جنایت علیه تظاهرکنندگان صلح طلب عادلانه مجازات شوند. لازم است که اماکنی که مردم در آنجا اعتراضات گسترده برگزار می کنند از طرف دولت حفاظت شود. مردم ما دیشب از دیدن سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت جو در میدان تحریر بغداد بشدت شوکه شدند. پلیس ضد شورش با استفاده از گلوله های جنگی و سلاح های سنگین تظاهرات را به خشونت کشاند. طبق اطلاعات موجود، این امر تاکنون منجر به کشته شدن دو معترض، زخمی شدن ده ها تن دیگر و آتش زدن چادرهای اعتصابیون شده است.  

حوادث دیشب و سرکوب معترضین و تظاهرکنندگان, قطح برق و آب آشامیدنی و سایر خدمات به هیچ وجه قابل توجیه نیست. این اقدامات مستحق محکومیت است و یادآور اقدامات دولت قبلی است که با خون شهدا و مقاومت معترضین سرنگون شد. مردم شعار می دهند “ما میهن خود را میخواهیم”. میهنی که در آن تمام شهروندانش در امنیت و آرامش و عاری از ظلم و ستم بسر برند. میهنی که در آن کشتار، خفه کردن صدای ناراضیان و تعرض به  حق آزادی بیان وسرکوب تظاهرات مسالمت آمیز وجود نداشته باشد. مردم خواهان حقوقی هستند که در قانون اساسی تضمین شده است. 

ما کاملاً مطمئن هستیم که چنین اعمال خونین و سرکوبگرانه فقط اوضاع را وخیم تر می کند و باعث نارضایتی، عصبانیت و نفرت گسترده می شود. این مسیری خطرناک است که فقط به تشدید وخامت اوضاع منجر می شود و هیچگونه راه حلی برای درمان مشکلات قدیم و جدیدی که اکثر مردم را گرفتار کرده ارائه نمی دهد. مردم گرفتار گرمای طاقت فرسای تابستان, قطع برق، بحران مالی، وخیم شدن شرایط بهداشتی و معیشتی و خدمات ناکارامد دولتی هستند و در عین حال از حرص و طمع و فساد اقلیت حاکم رنج می برند.  

بار مسئولیت سیاسی اتفاقات دیشب بر عهده دولت است. زمامداران باید راه را برای انجام یک تحقیق گسترده، عمومی و شفاف باز کنند و نهادهای حقوقی و مدنی را در این تحقیق مشارکت دهند. آمران و عاملان اقدامات شنیع دیشب به شدیدترین وجهی باید مجازات شوند. دولت باید بدون تأخیر و تعلل به خواسته های معترضین مسالمت جو و اکثریت مردم و افراد همسو با مردم در درون حاکمیت جواب دهد.  جان ما از ریختن خون معترضین بیگناه و از کشتار مردم بدست سه قلوهای شریر فقر، گرسنگی و بیماری به لب رسیده است.

پارلمان نیز باید مسئولیت خود را مبنی بر الزام دولت به پاسخ گویی در مورد وقایع خونین دیشب در میدان تحریر و مورد مشابه قبلی که منجر به سرکوب، قتل، ترور و آدم ربایی شده اند را بر عهده گیرد.

کشتار و سرکوب باید فوراً متوقف شود!

بغداد – ۲۷ ژوییه ۲۰۲۰

حزب کمونیست عراق

https://akhbar-rooz.com/?p=41683 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x