شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: اجتماع بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از ١۵ همکار اخراجی

نگرانی نمایندگان مجلس در مورد خطر از سرگیری اعتصاب کارگران

امروز یکشنبه ۱۸ آبان کارگران نیشکر هفت تپه در دفاع از ١۵ نفر از نمایندگان و فعالین کارگری در این شرکت که حکم اخراجشان داده شده و از ورودشان ممانعت گردیده بود،  برای سومین روز در مقابل شرکت اجتماع بزرگی برپا کردند.

مقابله جانانه کارگران با دستگیری ها و همچنین با استقرار نیروی انتظامی در کارخانه و اخراج پانزده نفر از همکارانشان، صفوف حکومتیان را بیش از بیش در هم ریخته و بار دیگر موضوع را به مجلس اسلامی کشانده است. این هفته موسوی نماینده مجلس اسلامی در تهران در واکنش به این موضوع گفت که رحمانی فضلی وزیر کشور باید در کمیسیون های مجلس در باره اقدامات استاندار خوزستان در قبال مسائل هفت تپه پاسخگو باشد. علی خضریان نماینده دیگر مجلس اسلامی در تهران استاندار را تحت عنوان سوء استفاده از قدرت مسئول استقرار نیروی انتظامی در شرکت و اخراج پانزده کارگر این شرکت دانسته و با نگرانی هشدار میدهد که: ” اکنون با اقدامات التهاب آفرین مسئولان استانی با حربه‌های تکراری امنیتی، شرکت مجدداً به فاز اعتصاب و ناآرامی بازگشته است”.

در هم ریختگی صفوف حکومت آشکارا زیر فشار اعتراضات کارگران است و اعتراف آنان به توطئه گریهای استاندار و دیگر مسئولان استانی، تاییدی است بر آنچه کارگران مدتهاست آنرا فریاد میزنند. آنچه طی دو هفته اخیر در نیشکر هفت تپه گذشته اثبات همدستی دادستانی خوزستان و پرونده سازی هایشان علیه کارگران و دستگیریها  با همدستی شریعتی استاندار خوزستان است که تلاش میکنند در برکناری اسد بیگی مالک منفور شرکت وقفه بیندازند و به پایمال کردن حقوق کارگران ادامه دهند.  نیشکر هفت تپه خوان یغمایی است که در آن دادستان  و استاندار و نماینده امام و مجلسیان و دولت و دستگاه قضایی همه و همه دست دارند و امروز زیر فشار اعتراضات کارگران دزدان چنین به جان هم افتاده اند. کارگران هوشیارانه در مقابل تمام دسیسه های این باندهای مافیایی چپاولگر ایستاده و خواستهایشان را طلب میکنند.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار پانزده همکار اخراجی و دیگر کارگران اخراج شده از کار، تعیین تکلیف مالکیت نیشکر هفت تپه و اداره آن تحت نظارت شورایی خود و پرداخت طلبها و حفظ شغل و معیشت خود هستند. این کارگران به  پادگانی شدن شرکت و ورود هر روزه نیروی انتظامی به داخل کارخانه اعتراض دارند و خواستار بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده و دستگیریها و احضارها هستند. جدالی سخت در این مجتمع ۵ هزار نفره در جریان است و اتحاد کارگران و حمایت و پشتیبانی وسیع از آنها ضامن پیروزی آنهاست. از کارگران نیشکر هفت تپه فعالانه حمایت کنیم.  

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ آبان۱۳۹۹، ٨ نوامبر ۲۰۲۰


https://akhbar-rooz.com/?p=91538 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x