چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: امیر حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی باید بیدرنگ از زندان ‌آزاد شوند

جمهوری اسلامی از وحشت خیزش محتوم مردم جان به لب آمده، برای مرعوب کردن جامعه می‌خواهد سه جوانی را که دراعتراضات خونین آبان ۹۸ دستگیر کرده پس از شکنجه و آزار بیرحمانه اعدام کند. امیرحسین مرادی، محمدرجبی و سعید تمجیدی سه جوانی که متولد سالهای آغازین دهه هفتاد هستند را تا توانستند شکنجه کردند، با پرونده سازی‌ و پاپوش دوزی‌های نخ‌نمای همیشگی در دادگاه نمایشی بدون داشتن وکیل اختیاری، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی خونریز، به اعدام و در مجموع به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کردند. امیر حسین مرادی بشدت بیمار است و بارها قدرت تکلم و راه رفتن خود را از دست داده است. یکی از وکلا که نخواسته نامش فاش شود گفته است که دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام این سه جوان را تایید کرده است.

صدور این حکم بیرحمانه برای سه جوانی که تنها جرمشان اعتراضات خیابانی بود و مانند هزاران نفری که جان به لبشان آمده با دست خالی به خیابانها آمدند و حقشان را فریاد زدند. قوه قضائیه با همکاری دم و دستگاه امنیتی برای آنها نقشه شوم دیگری کشیده است. اعلام کرده‌اند که حکم اعدام  آنها را دیوان عالی کشور تأیید کرده است. در حالیکه هیچکدام از وکلای این سه جوان تا کنون حتی نتوانسته‌اند به پرونده اتهامی موکلین خود دسترسی داشته باشند و از خبر تأیید حکم اعدام موکلین خود در شبکه‌های اجتماعی با خبر می‌شوند. خانواده این سه زندانی تحت فشار امنیتی شدیدی قرار داده شده‌اند تا از مراجعه به رسانه‌های بین‌المللی و هرگونه خبررسانی خودداری کنند. لازم به توضیح است که محمد رجبی و سعید تمجیدی به ترکیه فرار کرده بودند که با تبانی میان جمهوری اسلامی و حکومت جنایتکار ترکیه به ایران برگردانده شدند.

خبر اعلام تأیید چنین حکمی بسرعت به موجی از خشم و اعتراض بدل شد و در شبکه‌های اجتماعی انعکاس بسیار گسترده‌ای یافت و باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که چنین حکمی صادر نشده است.

دستگاه‌های امنیتی دارند با بازی مرگ با جان این سه جوان، ضریب اعتراض جامعه را می‌سنجند! بخوبی می‌دانند که با چه آتشی دارند بازی می‌کنند و جامعه ملتهب و زخم خورده چگونه در مقابل چنین تصمیمی از خود واکنش نشان خواهد داد. داغ ۱۵۰۰ کشته ‌‌آبان در دلها زنده است! جامعه‌ نه تنها عقب ننشسته و مرعوب نشده، بلکه قصد دارد این نبرد را به سرانجام برساند و جمهوری اسلامی را با همه جناح‌ها و دار و دسته‌اش به زیر بکشد.

جامعه در کنار خانواده‌های جانباختگان و دستگیر شدگان خیزش آ‌بان و علیه توحش افسار گسیخته جمهوری اسلامی ایستاده است. ما همه مردم را، همه تشکل ها و نهادهای مردمی را و همه جهان متمدن و نهادهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان را به اعتراض به چنین حکمی فرا می‌خوانیم. از همه فعالین سیاسی و اجتماعی می‌خواهیم در هر کجا که هستند دست به کار شوند. جمهوری اسلامی باید تو دهنی محکمی بخورد. امیرحسین مرادی، محمدرجبی و سعید تمجیدی باید فورا آزاد شوند. باید فرزندانمان را از چنگال خونین جمهوری اسلامی نجات دهیم. قاضی صلواتی و فرماندهان و مقاماتی که دستور کشتار مردم در آبان ۹۸ و دستور شلیک به هواپیمای مسافری دادند و سه روز کتمان کردند، این سه جوان را دستگیر و شکنجه کردند و هزار جنایت دیگر مرتکب شده اند باید به دادگاه کشیده شوند نه مردمی که علیه اینهمه جنایت به خیابان آمده اند. شورش و قیام و انقلاب و حتی دست بردن به اسلحه برای در هم شکستن ماشین جنایت حکومت اسلامی حق مشروع مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ تیرماه ۱۳۹۹، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=38175 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x