پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت مورد حمله قرار گرفت

بنا بر خبرهای دریافتی ساعت ده صبح امروز چهارم بهمن شماری از کارگران رسمی نفت به نمایندگی از همکارانشان و  بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده در اعتراض به بدتر شدن هر روز بیشتر شرایط کاری و معیشتی خود و پایین آمدن قدرت خریدشان، مقابل وزارت نفت در خیابان طالقانی تجمع کردند. تجمع این کارگران با حمله نیروی انتظامی به تشنج کشیده شد و تعدادی از کارگران بازداشت شده و به محل نامعلومی منتقل شدند. کارگران نفت خواستار آزادی فوری همکارانشان هستند.

در فراخوان کارگران رسمی نفت بر مطالبات فوری ای چون ابطال اساسنامه تحمیلی صندوق نفت، بهبود وضعیت بهداشت و درمان صنعت نفت برای تمام کارکنان رسمی، تخصیص وام های مناسب به تمامی کارکنان رسمی از طریق صندوق نفت،  تعیین تکلیف و رفع مشکل تعدیل مدرک کارکنان رسمی، رفع مشکل کارکنان رسمی شاغل در شرکت های واگذار شده، بخصوص لغو مشکل انتقالی،  تشکیل شورای اداری و استخدامی نفت جهت انجام اصلاحات مورد نیاز برای اجرای کامل ماده ده تاکید شده است. این کارگران همچنین به مواردی چون عدم همخوانی مبالغ بن کارت با تورم موجود،  تفاوت مبلغ ماده ۱۱۲ با چیزی که در قانون اشاره شده است  و تحمیل مالیات های سنگین و تصاعدی بر کارگران، تاکید کرده اند.

 کارگران غیر رسمی در نفت نیز طی بیانیه ای حمایت خود را از تجمع امروز در مقابل وزارت نفت اعلام کرده و بر خواستهای خود از جمله لغو قراردادهای موقت و پیمانی و افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر تاکید کرده بودند. کارگران نفت خواستهای بحقی دارند و تعرض به تجمع آنها باید از جانب همه کارگران پاسخ بگیرد و محکوم شود. اینها  خواستهاییست که ٢۵ هزار کارگر نفت در مرداد به خاطرآنها دست به اعتصاب سراسری زدند و امروز خواستار اجرایی شدن وعده های داده شده هستند. لغو قوانین ویژه اقتصادی و کوتاه شده دست پیمانکار دو گفتمان مهم در اعتراضات دور اخیر کارگران نفت بوده است. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مطالبات کارگران نفت حمایت و پشتیبانی کرده و بر آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشتی در تجمع امروز در مقابل وزارت نفت تاکید دارد. اخبار اعتراضات کارگران نفت را باید وسیعا و در همه جا بازتاب داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
۴ بهمن ۱۳۹۹، ٢٣ ژانویه ٢٠٢١

https://akhbar-rooz.com/?p=101832 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x