چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

روز دوشنبه ۲۶ خرداد کارگران رسمی، قراردادی و روزمزدی بخش های کشاورزی و صنعتی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای دومین روز برای پیگیری خواستهایشان دست از کار کشیدند. در این حرکت اعتراضی کارگران ابتدا مقابل کارخانه تجمع کردند و سپس با راه پیمایی به سمت تجهیزات مکانیکی و سایر قسمت‌ها حرکت کردند و در آخر مقابل دفتر مدیریت شرکت دست به تجمع زدند.

اعتراض این کارگران به تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه و حذف برخی مزایای قانونی و مزایای موسوم به مزایای عرفی شان است. یک خواست فوری این کارگران لغو خصوصی سازی شرکت که تعرضات گسترده تری به سطح زندگی و معیشت آنها را در پی داشته میباشد. بعلاوه کارگران خواهان پرداخت کامل طلبهایشان و تمدید  مهلت دفترچه های درمانی خود هستند که بخاطر تعویق پرداخت حق بیمه با مشکل درمانی روبرو شده اند. از سوی دیگر ١۵٠ نفر از کارگرانی که از اسفند ماه بازنشسته شده اند هنوز حق سختی کار خود را دریافت نکرده و به آن اعتراض دارند.  بخش دیگر کارگران نی بر هستند که هفت نفر از آنها قراردادشان تمدید نشده و عملا از کار بیکار شده اند.  همچنین شماری از رانندگان وانت بارهای استجاری چندین ماه مطالبه معوقه دارند. اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد.

حزب کمونیست کارگری کارگران نیشکر هفت تپه را به اتکاء به مجمع عمومی برای حفظ اتحاد و همبستگی شان فرا میخواند. شرکت فعال خانواده ها در این اعتراضات نیز بسیار مهم است مبارزه کارگران را بسیار تقویت خواهد کرد. تجربه نشان داده است که شرکت خانواده ها در اعتراضات به اجتماعی شدن و بازتاب گسترده تر صدای اعتراض کارگران بسیار کمک میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢۶ خرداد ۱۳۹۹، ١۵ ژوئن ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=36090 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x