شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: شلاق زدن داود رفیعی کارگر ایران خود رو را شدیدا محکوم میکنیم

حکومت شلاق را سرنگون خواهیم کرد

روز ششم آبان جمهوری اسلامی کارگر معترض، داود رفیعی کارگر اخراجی ایران خودرو، را به جرم حق طلبی و اعتراض به اخراج کارگران و اجحافات مفتخوران سرمایه دار، ۷۴ ضربه شلاق زد. گناه داود رفیعی این بود که مدتی پیش به اخراج خود از کار اعتراض کرده بود و شعار مرگ بر وزیر کار سر داده بود و قضات حکومت حکم شلاق برای او صادر کرده بودند. مقامات تلاش کرده بودند با رشوه او را به سکوت بکشانند و از جمله ربیعی وزیر کار پیشنهاد ۲۰۰ میلیون تومان رشوه به او داد که داود رفیعی نه تنها آنرا قبول نکرد بلکه این تلاش حکومت را در پلاکاردی در مقابل وزارت کار به نمایش گذاشت. این افشاگری ها و نقش او در دفاع از کارگران اخراجی و محبوبیت او در میان کارگران خشم مقامات و سیستم قضایی شان را بیشتر کرد. وقتی که این کارگر برای پیگیری پرونده اش به دادسرای حکومتی مراجعه کرد بدون اینکه حکم کذایی اسلامی قطعی شده باشد در مورد او به اجرا گذاشته شد.

جمهوری اسلامی حکومت یک باند مافیائی سرمایه داران بی خاصیت و مفتخور و حریص است که نان شب کارگران را بالا میکشد و با قلدری و اخراج و نپرداختن دستمزد و تحمیل شرایط برده وار کار بر کارگران به حیات ننگین خود ادامه میدهد. و وقتی که کارگر اعتراض میکند شلاق و دار و زندان و شکنجه گرانش را علیه کارگران و مردم وسط میکشد. شلاق زدن به تن کارگر معترض تعرضی به کل طبقه کارگر و مردم است. حکومت جانیان اسلامی با این توحش به سیم آخر زده و میخواهد به خیال خود فضای گسترده اعتراض و حق طلبی و سرنگونی طلبی را عقب براند. اما این یک تلاش پوچ و عبث است و تا همینجا عکس العمل جامعه نشان میدهد که با این نوع احکام و گستاخی ها، خشم و انزجار عمومی علیه مافیای اسلامی حاکم گسترش بیشتری یافته و این نوع اقدامات پاسخ محکمی از جانب مردم خواهد گرفت. صدای حق طلبی داود رفیعی نه فقط با شلاق اسلامی خاموش نمیشود، بلکه رساتر از پیش به گوش همه مردم میرسد.

شلاق جزئی از قوانین کثیف مجازات اسلامی مفتخوران حاکم است که نه تنها کارگران بلکه بسیاری از زنان و معلمان و دانشجویان و جوانان معترض را به آن محکوم کرده اند. اما جز انزجار عمومی چیزی نصیب جنایتکاران حاکم نشده است.

حزب کمونیست کارگری این گستاخی حکومت را شدیدا محکوم میکند و فعالانه برای بسیج کارگران و مردم در ایران و در سطح جهانی علیه این حکومت و توحش قضات و دست اندرکارانش تلاش خواهد کرد. شلاق یک مجازات وحشیانه دوران جهالت و توحش است و حکومت اسلامی با متوسل شدن به این مجازات شنیع علیه مردم معترض، حکم محکومیت خود را در برابر کل جامعه بشری امضا کرده است. جامعه امروز بشری جای حکومت شلاق و اعدام و ترور و شکنجه نیست و این حکومت باید با انقلاب کارگران و مردم به زیر کشیده شود. کل فضای کشور آشکارا نشان میدهد که آن روز دور نیست که مردم خشمگین از فقر و گرانی و توحش و تحجر، ماشین سرکوب اسلامی سرمایه داران را با انقلاب خویش به زیر کشند و قوانین اسلامی و عهد جاهلیت و توحش را برای همیشه به زباله دان بیندازند. ما همه کارگران و دانشجویان و زنان و بازنشستگان و کلیه سازمانهای سیاسی و نهادهای کارگری و مردمی را به اعتراض قاطعانه به حکم شلاق علیه داود رفیعی کارگر ایران خودرو فرا میخوانیم. باید متحدانه کاری کنیم که از این گستاخی علیه کارگران پشیمان شوند. 

نابود باد حکومت اسلامی!

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری! 

حزب کمونیست کارگری ایران – ۷ آذر ۱۳۹۹، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=95136 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x