پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه حزب کمونیست ترکیه در مورد بحران پناهندگی در مرزهای ترکیه – یونان

حزب کمونیست ترکیه، به سیاست های دولت اردوغان که متکی بر سوءاستفاده از پناهندگان برای باج گیری از اروپاست به شدت اعتراض کرده و خواهان همبستگی مردم ترکیه با میلیون ها کارگر سوری که به این کشور پناه آورده اند شده است
Bildergebnis für تصاویر حزب کمونیست ترکیه

حزب کمونیست ترکیه در نوشتاری که در سایت این حزب منتشر شده، به سیاست های دولت اردوغان در مورد پناهندگان که متکی بر سوءاستفاده از آنان برای باج گیری از اروپاست به شدت اعتراض کرده و خواهان همبستگی مردم ترکیه با میلیون ها کارگر سوری که به این کشور پناه آورده اند شده است.

این حزب تاکید کرد: معضل مهاجرت را یکی از اساسی ترین مشکلات بجا مانده در نظام سرمایه داری است که در دوران امپریالیسم گریبانگیر بشریت شده است.

حزب کمونیست ترکیه نوشته است: به اجبار کشاندن مردم به ترک وطن، خود به خودی یک فاجعه است. حاکمان ترکیه بخوبی می دانند برای کسب درآمد چگونه می توان یک کریدور انسانی را به سوی مرزها روانه ساخت.

در ادامه ی این نوشته آمده است: در دهه ۱۹۶۰ رهبران و کارفرمایان کشور ترکیه بی پروا کارگران فقیر کشورمان را به عنوان نیروی کار ارزان به مراکز امپریالیستی فروختند، در حالی که شهروندان ما که از روستاهای توکات، ریزه، کرور به آلمان و سایر کشورهای اروپایی سفر می کردند، به امپریالیسم زندگی اقتصادی می بخشیدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولت ترکیه برای بدست آوردن قدرت با نادیده گرفتن حقایق، مردم را به مبارزه با بیگانه هراسی دعوت می کند. حزب کمونیست ترکیه تاکید می کند آنچه که دولت حزب عدالت و توسعه به عنوان هدف «بشردوستانه» در مورد مهاجران عنوان می کند، با واقعیت انطباق ندارد.

در ادامه ی این بیانیه تاکید شده است:

۱- دولت حزب عدالت و توسعه با سیاست خونین در سوریه، رنج بزرگی را برای میلیون ها انسان به وجود آورد. میلیون ها نفر را مجبور به مهاجرت از وطن کرد. دولت حزب عدالت و توسعه این بار از مهاجران برای حل بحران و مشکلات روزمره استفاده می کند. ادعای «به دست آوردن قدرت برای بشردوستی» دقیقاً همان کاری است که امروز انسان هایی را در مرزهای یونان رها کرده اند.

۲- مطابق با این عمل ضد انسانی، خصومت با مهاجران و تحریک آنان دقیقاً هدفی است خرابکارانه که دنبال می شود.
خائنانی از حزب عدالت و توسعه که در حال حاضر تحت حمایت هستند و دولت هزینه زندگی آنان را از مالیات مردم پرداخت می کند، عوامل این تهاجم به حساب می آیند. اکثر مهاجران سوری کارگرانی هستند که در شرایط غیرانسانی کار ارزان قرار گرفته اند. حزب کمونیست ترکیه خواهان رسیدگی به سرنوشت این زحمتکشان است نه قربانی کردن آنان در حوادثی که اتفاق افتاده است.

پناهندگان در مرز ترکیه و یونان
پناهندگان در مرز ترکیه و یونان

۳ – حزب کمونیست ترکیه، همبستگی خود را با میلیون ها کارگر سوری که به کشور ما پناه آورده اند اعلام می دارد.

۴- برای یک راه حل دائمی و اساسی مسئله مهاجران لازم است که بحران تحت لوای «انسان دوستی در سوریه» پایان یابد. از تهاجم به مردم جلوگیری شود. تروریست های مذهبی (اسلام گرا) و همه نیروهای اشغالگر باید سوریه را ترک کنند.

۵- دولت حزب عدالت و توسعه که ادبیات «برادران دینی» را باب کرد و و هم اکنون این «برادران دینی» در سراسر اروپا بر موج سواراند، مسئولیت این تراژدی بشردوستانه را که با گلوله های پلاستیکی، بمب های اشک آور و حتی گلوله های واقعی به مهاجران حمله می کنند باید بر عهده بگیرد.

۶ – پس از تأیید و درخواست دولت سوریه، مهاجران باید به کشورهای خود بازگردند. تا زمانی که مهاجران به کشور خود بازگردند، آنها به عنوان بخشی از طبقه کارگر کشورمان برای ادامه زندگی می جنگند. آن ها در کنار کارگران ترکیه، گاهی در شرایط سخت تر کار می کنند و برای رقابت مورد سواستفاده قرار می گیرند. ما باید از کارگران سوری حمایت کنیم در غیر این صورت حرکت ما بی معنی است.

۷ – حزب کمونیست ترکیه جهت ایجاد شرایط مساعد برای پایان یافتن فاجعه انسانی درمرزهای یونان به سازماندهی کمک و همبستگی زحمتکشان نیاز دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=21954 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x