پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: احکام سنگین زندان برای نویسندگان را محکوم میکنیم

کانون نویسندگان ایران روز یکشنبه ۸ دیماه طی بیانیه ای خبر داد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی به ریاست قاضی زرگر حکم بدوی مجموعا ۱۵سال و شش ماه زندان برای سه تن از نویسندگان و اعضای شناخته شده این کانون صادر کرده است. این دادگاه احکام شش سال زندان برای رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین را تایید کرده است و حکم زندان کیوان باژن را سه سال و نیم تعیین کرده و اعلام کرده است که این احکام قطعی است. اتهام این نویسندگان “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” عنوان شده است. بیدادگاه جمهوری اسلامی مواردی از جمله عضویت در کانون نویسندگان، شرکت در مراسم یادبود پوینده و مختاری، دوتن از نویسندگان قربانی قتلهای زنجیره ای، و شرکت در مراسم سالانه احمد شاملو، آماده سازی کتاب “پنجاه سال کانون نویسندگان” و انتشار نشریه داخلی و امثال اینها را جزو مصادیق اتهامات علیه این سه نفر اعلام کرده است.

کانون نویسندگان با فعالیت ها و بیانیه های کوبنده خود علیه سرکوب ها و بیحقوقی ها، در دفاع از آزادی بیان و آزادی فعالیت سیاسی و در دفاع از مبارزات حق طلبانه مردم، نقش بارزی ایفا کرده و محبوبیت زیادی در جامعه کسب کرده است و به همین دلیل مورد خشم حکومت قرار گرفته است. اقدام سرکوبگرانه حکومت علیه سه نفر از اعضای کانون نویسندگان آشکارا نشان میدهد که جمهوری اسلامی از هرگونه فعالیت آگاهگرانه و رادیکال نویسندگان معترض و پیشرو بشدت وحشت دارد. اقدام سرکوبگرانه حکومت علیه نویسندگان اقدامی علیه همه مردم و برای مقابله با  فضای اعتراضی گسترده در جامعه است.  مردم اما مصممند خود را از شر حاکمیت چپاولگران و جنایتکاران اسلامی حاکم خلاص کنند و با هیچ جنایت و سیاست سرکوبگرانه ای از این امر کوتاه نخواهند آمد. 

حزب کمونیست کارگری احکام زندان علیه رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، و کیوان باژن را بشدت محکوم میکند و همه سازمانها و نهادهای مترقی و پیشرو و همه مردم را به اعتراض به این احکام و تلاش برای لغو این احکام فرا میخواند. حزب در سطح بین المللی نیز صدای این نویسندگان و آزادی فعالیت کانون نویسندگان خواهد بود و تشکلها و اتحادیه ها و نهادهای کارگری و روشنفکری را به اعتراض علیه جمهوری اسلامی و فشار بر این حکومت ارتجاعی و ضد انسانی فرا میخواند. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ دی ۱۳۹۸، ۳۰دسامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=16693 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x