جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری ایران: حرکت تاریخی مردم در حمایت از سه جوان محکوم به اعدام

حرکت متحدانه مردم علیه احکام اعدام سه تن از معترضان آبان ماه ۹۸ امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی که عمدتا از طریق رسانه ها و مدیای اجتماعی صورت گرفت، ضربه سیاسی محکمی به حکومت اعدام و جنایت وارد آورد. این جنبش اعتراضی و توده ای علیه اعدام که در ابعاد چند میلیونی بویژه در تویتر جریان پیدا کرد، بیان خشم و انزجار مردم از حکومتی است که تعداد زیادی را در خیزش آبان ۹۸ کشتار کرد و در فاصله کوتاهی پس از آن ۱۷۶ سرنشین بیگناه پرواز اوکراین را عامدانه به قتل رساند.

مردم زخم خورده در آبان و دی سال قبل دنبال فرصتی میگشتند که خشم و اعتراض خود را بیان کنند و نشان دهند که سیاست ارعاب حکومت دیگر کارایی ندارد. مردم خود این فرصت را ساختند و در حرکتی متحدانه و بیسابقه کارزاری جهانی براه انداختند، مردم جهان را همراه کردند و اعلام کردند که نمیگذاریم اعدامشان کنید و اگر دست به چنین جنایتی بزنید دنیا را بر سرتان خراب خواهیم کرد. این حرکت چنان ابعادی بخود گرفت که دولت ها و رسانه های جهانی و نهادهای بین المللی را نیز به حرکت درآورد و هشتگ #اعدام_نکنید بیش از ده میلیون بار مورد استفاده قرار گرفت و بیش از ۶ میلیارد بار به آن رجوع شد. حدود ۱۳۰ هزار نفر پتیشنی در این زمینه و بیش از نود هزار نفر لیست آکسیون های علیه اعدام را که در این روزها در شهرهای مختلف جهان برگزار میشود امضا کردند.

این حرکت عظیم و جهانی نقطه درخشانی در تاریخ مبارزه آزادیخواهانه مردم برای پایان دادن به حکومت اسلامی است و تا همینجا جنبش سرنگونی را اعتماد بنفس تازه ای داد و شکست سیاسی بزرگی نصیب حکومت کرد.

جامعه ایران در آستانه انفجاری عظیم قرار گرفته و خیزش عظیم و میلیونی مردم در راه است. بخش های وسیعتری از مردم به مبارزه علیه حکومت برخاسته و مردم جهان بیش از همیشه در کنار مردم ایران قرار گرفته اند. حکومت نیز چنان در بحران همه جانبه و لاعلاج دست و پا میزند که بالاترین سطح مقامات هر روز وحشت خود را از اوضاع انفجاری جامعه ابراز میکنند. هیچکدام از مقامات از حکومت دفاع نمیکند و هر کدام عامل این بن بست را به گردن دیگری می اندازد. در چنین شرایطی اعتصابات رو به گسترش کارگری جایگاه تازه ای می یابد و کارگران مراکز صنعتی و خدماتی، معلمان و بازنشستگان، دانشجویان و زنان و جوانان، مردم انقلابی کردستان و رانندگان کامیون و همه مردم عاصی از این حکومت که تاکنون بارها حکومت را شکست داده اند، در موقعیت تازه ای برای تداوم مبارزه خود قرار گرفته اند. اینبار باید خود را آماده کنیم که همراه با خیزش سراسری اعتصابات سراسری را عملی کنیم و تضمین کنیم که کمر حکومت مفتخوران و جنایتکاران اسلامی را خواهیم شکست.

حزب کمونیست کارگری ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=40482 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x