پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست: علیه جنگ وحشیانه دولت فاشیست ترکیه در کردستان سوریه!

بشریت آزادیخواه باید در برابر جنایات  دولت ترکیه بایستد!

دولت فاشیست و متجاوز ترکیه بالاخره بعد از ماهها تهدید و دیپلماسی و توافقات پشت پرده وآماده سازی نظامی روزنهم اکتبرحمله ای جنایتکارانه را از زمین و هوا علیه مردم کردستان سوریه به بهانه برقراری “امنیت” در مرزهای خود آغاز کرد. این تجاوزآشکاربه زندگی مردم ستمدیده و آزادیخواه کردستان سوریه را  “چشمه صلح” نام نهاده اند.اگریک سال و نیم قبل با تبانی و توافق دولت روسیه و سکوت جامعه جهانی تجاوز دولت ترکیه به عفرین عملی شد ودر جنگی نابرابر هزاران انسان آواره وجان خود را از دست دادند، این باربا توافق نهانی و بخشا علنی با دولت امپریالیستی  آمریکای  “دوست ناسیونالیسم کرد” و سکوت جامعه جهانی و تایید صریح و ضمنی بسیاری از دولت های کاپیتالیستی، نسل کشی و جنایتی به مراتب وحشیانه تراز عفرین در دیگر کانتونهای کردستان سوریه درشرف وقوع است.

جامعه جهانی و سازمان ملل ودولت آمریکا و همه دولتهای بورژواارتجاعی تجاوزدولت فاشیست ترکیه به مردم آزادیخواه عفرین را در یک سال و نیم گذشته شاهد بودند. جنگی نابرابرو تجاوزکارانه را شاهد بودند.صحنه های ویرانی و آوارگی مردم رنج کشیده و شمشیر چرخانی داعشی های جنایتکاردر عفرین را شاهد بودند، بخشا حامی و تایید کننده و یا سکوت کردند. اینست ماهیت نظامهای دمکراسی و ادعاهای حقوق بشری حاکمان سراپا ارتجاعی امروز دنیا! شرمتان باد.  این بار نیزسکوت کرده و میکنند تا دوره دیگری از نسل کشی و انسان کشی در ابعاد گسترده و انبوه اتفاق بیفتد. این بار افکار عمومی و مردم آزادیخواه جهان و منطقه و کردستان سوریه شاهد بند و بست و معامله دولتهای آمریکا و ترکیه متجاوزو سکوت سایرین بر سر مردمی هستند که در سناریوی جنگ  ویرانگردر سوریه در هفت سال گذشته با اراده خود حداقلی ازآرامش و آزادی وهمزیستی انسانی فراهم کرده  و در دفاع از آزادی و حرمت انسانی در مقابل تجاوزوحشی های قرن ” داعشی ها” حماسه آفریدند و هزاران انسان جان خود را از دست دادند.

دولت فاشیست اردوغان که با بحرانهای اقتصادی و سیاسی و با موقعیت تزلزل یافته در درون هیئت حاکمه بورژوا ارتجاعی ترکیه و با نارضایتی بیشتر توده مردم در داخل روبروشده با حمله تجاوزگرانه به مردم کردستان سوریه ، با سازماندهی جنگ و  کشتارو ویرانی و آوارگی مردم این مناطق میخواهد بر این معضلات سر پوش بگذارد و بیش از پیش نارضایتی ها و تحرک اعتراضی را در داخل ترکیه سرکوب کند. به علاوه قرار است  دشمنی و حمله نظامی با کانتونهای کردستان سوریه و اجرای طرح تماما ضد مردمی  “منطقه امن” در نوار مرزی و در داخل خاک کردستان سوریه، اهرمی باشد برای سهم بری بیشتر دولت فاشیست ترکیه در شکل دادن به آینده سیاسی تحولات سوریه و از این کانال در معادلات خاورمیانه که هزینه این اهداف شوم را مردم کردستان سوریه باید بپردازند. 

سناریوی جنگ قبلی در عفرین و توطئه و تجاوزنظامی وحشیانه کنونی دولت فاشیست ترکیه به کانتونهای  خود مدیریت کردستان سوریه باردیگر نشان داد اتکا به قدرتها و دولتهای بورژوایی ، به دولتهای دمکراسی و مدعی حقوق بشر و در راس آنها دولت جنایتکار آمریکا تحت هر بهانه ای توهم ضد مردمی بیش نیست که احزاب ناسیونالیست کرد افق و استراتژی و امید خود را برآن بنا کرده اند. معامله و بند و بست دولت ترامپ و دولت ترکیه، عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از کردستان سوریه و به دنبال جنگ و تجاوز افسارگسیخته حکومت  اردوغان بار دیگر این حقیقت ساده مورد تاکید ما کمونیستها را تایید میکند  که امید بستن به قدرتهای ارتجاع جهانی و دولتهای فاسد متحد آنها درمنطقه چیزی جز خاک پاشیدن به چشم مردم تشنه آزادی و رفاه نیست.  

مردم و نیروهای مسلح با اراده کردستان سوریه که تجربه ایستادگی و مقاومت درخشان کوبانی و شکست دادن تروریسم هار داعشی و مقاومت عفرین و صدها نبرد حماسی دیگر را در کارنامه خود دارند،طبعا در برابر لشکرکشی و تجاوزنظامی دولت فاشیست ترکیه از دستاوردهای تا کنونی خود دفاع خواهند کرد. کردستان سوریه در طول هفت سال جنگ ویرانگرو نیابتی دولتهای مرتجع منطقه ای و جهانی ، دردل سناریو سیاه تحمیلی به سوریه با اتکا به اراده مردم آزادیخواه و جسارت و توانایی زنان و مردان مسلح در نیروهای مسلح سازمانیافته و توده ای،  توانست سطحی از آرامش و آزادی و خود مدیریتی را به دست آورند.تجربه مثبت کانتونهای خودمدیریت کردستان سوریه خاری در چشم ارتجاع منطقه و به ویژه دولت سراپا ضد مردمی ترکیه بود که در این چند سال توان تحمل آن را نداشته و هر بار به بهانه ای در صدد تعرض و حمله به این تجربه و به شکست کشاندن آن بوده است. لشکر کشی نظامی کنونی دولت ترکیه همین هدف ضد انسانی را تعقیب میکند.    

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست لشکر کشی و تجاوزآشکاردولت فاشیستی ترکیه به مردم کردستان سوریه را قویا محکوم می کند و در این مبارزه سرنوشت ساز خود را در کنارمردم ستمدیده وآزادیخواه و زنان و مردان مسلح مدافع مردم در کردستان سوریه می داند. ما  از همه مردم آزادیخواه و مدافع حقوق انسان، همه سازمانها و احزاب چپ و کمونیست و مترقی  در جهان و منطقه و مشخصا در ایران میخواهیم که در این روزهای نبرد نابرابر و سرنوشت ساز در کنارمقاومت و مبارزه مردم کردستان  سوریه بایستند و به هر نحوی که برایشان ممکن است،از این مقاومت حمایت کنند. مقاومت مسلحانه توده ای و حمایت جهانی و منطقه ای گسترده از آن تنها راه موثر به شکست کشاندن تعرض نظامی دولت فاشیست ترکیه و تضمین پیروزی مردم کردستان سوریه در این مبارزه  سرنوشت ساز است. با همه  ابتکارات و توانایی در این نبرد در کنار مردم کردستان سوریه بایستیم.  

زنده باد اراده و مقاومت مردم کردستان سوریه

مرگ بر دولت فاشیست ترکیه

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۹ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=7193 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x