سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری ایران: پنجم دیماه را به روز بزرگ اعتراض تبدیل کنیم

جامعه مرعوب نمی شود

در حالیکه سران ریز و درشت حکومت از خشم و نفرت مردم و سر بلند کردن مجدد اعتراضات بر خود میلرزند، همچنان به جنایات خود ادامه میدهند. حکومت اسلامی در هفته های گذشته تعدادی از معرضین خیزش آبان را به نحو فجیعی به قتل رسانده و در سدها، دریاچه ها و رودخانه ها رها کرده است. از جمله چند جسد در رودخانه های وحدت سنندج، زریبار مریوان، کارون و اطراف اصفهان رها شده اند. جنایتکاران حتی به مردمی که با گلوله جنایتکاران مجروح شده اند نیز رحم نکرده و هرجا توانسته اند آنها را در بیمارستان ها دستگیر کرده اند. در نتیجه مردم با همیاری و استفاده از امکانات شخصی مجروحین خود را در خانه ها تحت درمان قرار داده اند.

سران حکومت با ادامه جنایات خود و سکوت درمورد تعداد کشته شدگان و محل و نحوه کشته شدن آنها و تعداد بازداشت شدگان، اوج زبونی و استیصال خود را به نمایش میگذارند. آنها آشکارا مهمل بافی میکنند و قتل عزیزان مردم را به خود مردم منتسب میکنند و ادعا میکنند “کشته سازی” میشود. دلقک بازیهای مقامات سیاسی و امنیتی حکومت و چرندیات آنها در باره کشتار آبان، فقط مایه خشم و نفرت عمیق مردم است.

اما مردم کوتاه نمی آیند. برگزاری مراسم گرامیداشت جانباختگان، ادامه اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران و معلمان، تجمعات اعتراضی دانشجویان، تجمع در مقابل زندان ها و بیانیه ها و کیفرخواست هایی که توسط خانواده های جانباختگان و تشکل ها و فعالین منتشر میشود، گوشه ای از تداوم اعتراض مردم معترض در سراسر کشور است.

حکومت اسلامی که در بحرانی همه جانبه دست و پا میزند و هرروز بیشتر در باتلاق فرو میرود، نه تنها توان حل کوچکترین معضلی را ندارد بلکه با این جنایات، مورد خشم و اعتراض شدیدتری نیز قرار گرفته است. حکومت راهی برای خروج از بن بست های همه جانبه خود ندارد و جنایات اخیر عزم مردم برای بزیر کشیدن این حکومت را راسخ تر کرده است.

اکنون جامعه میرود که با پاسخ به فراخوان چند نسل از مادران قربانیان جنایات حکومت و دعوت پدر پویا بختیاری برای گرامیداشت یاد جانبختگان خیزش آبان و چهار دهه قتل و جنایت و آدمکشی، تعرض حکومت را پاسخ دهد.

حزب کمونیست کارگری مردم در سراسر کشور و در سایر کشورها را فراخوان میخواند که با شرکت هرچه بیشتر در مراسم های بزرگداشت جانباختگان، با نثار گل در محل کشته شدن عزیزان خود، با روشن کردن شمع و شعارنویسی و شعاردهی در محلات، روز پنجم دیماه را به روز اعتراض سراسری علیه جنایتکاران تبدیل کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷آذر ۱۳۹۸

 ۱۸دسامبر ۲۰۱۹ 

https://akhbar-rooz.com/?p=15634 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x