پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری ایران: کارزار برای آزادی دستگیرشدگان را در سراسر کشور برپاکنیم

جمهوری اسلامی برای نجات حکومت ننگینش علاوه بر قتل صدها نفر از مردم معترض، هزاران نفر را نیز دستگیر کرده است. جنایتکاران نه درمورد تعداد بازداشت شدگان آماری میدهند نه درمورد تعداد جانباختگان. جراتش را ندارند. تعداد دستگیری ها چنان زیاد است که در برخی شهرها حتی مدارس را به زندان تبدیل کرده اند. رئیس شورای شهرستان ری گفته است زندان فشافویه امکانات لازم را برای این حجم از بازداشتی ها ندارد و جوابگوی این حجم از افراد بازداشت‌شده نیست. زندان های دیگر شهرها هم همین وضع را دارند. برخی خبرها و شواهد نشان میدهد که تعداد دستگیری ها بالای ده هزار نفر باشد.

در برخی شهرها از جمله در شهرهای خوزستان، اهواز،‌ شوش، بهبهان، خرمشهر، ماهشهر و امیدیه، تهران و کرج و اصفهان و شیراز و کرمانشاه از ابتدای دستگیری ها، خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان ها جمع میشوند و خواهان آزادی فوری عزیزان خود هستند. حکومت چنان از تجمع مردم وحشت دارد که سعی میکند مانع پیوستن مردم به خانواده های دستگیرشدگان بشود. ترس و وحشت را همه جا در میان مزدوران و زندانبانان حکومت میتوان مشاهده کرد. این تجمعات را باید در سراسر کشور گسترش داد و مردم هرچه بیشتری به جمع خانواده ها بپیوندند. اعتراض مردم در اشکال مختلف ادامه خواهد یافت و مبارزه برای آزادی دستگیرشدگان و کلیه زندانیان سیاسی یک محور مهم تداوم مبارزه است. در محلات شهرها که بعضا شبانه تجمعات اعتراضی برپا میشود یک شعار محوری باید آزادی زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان باشد. باید در این مورد شعارنویسی کرد، تراکت و اطلاعیه پخش کرد، تعداد و اسامی دستگیرشدگان هر شهر را جمع آوری کرد و در سراسر کشور حرکت های توده ای راه انداخت.

جمهوری اسلامی با هیچ درجه سرکوب و جنایتی از دست مردم رهایی نخواهد یافت. مبارزات مردم به اشکال مختلف، و با عمق و قدرت بیشتری با اعتصابات و تجمعات و اشکال مختلف مبارزه ادامه خواهد یافت. حکومت بحرانی تر، منفورتر و ناتوان تر از آن است که بتواند مقابل خشم دهها میلیون مردم معترض و سرنگونی طلب دوام بیاورد. مبارزه برای آزادی عزیزانمان را با تمام قدرت با تجمع در مقابل زندان ها و مراکز حکومتی در سراسر کشور باید سازمان دهیم. خانواده های بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی را باید همراهی کنیم و این مبارزه را به اهرم مهمی برای آزادی دستگیرشدگان و کلیه زندانیان سیاسی و مبارزه برای سرنگونی حکومت ننگین اسلامی به پیش ببریم.

در خارج کشور نیز حزب کمونیست کارگری همه مخالفان جمهوری اسلامی را به برپایی تجمعات اعتراضی و وادار کردن دولت ها برای فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان اعتراضات اخیر و کلیه زندانیان سیاسی فرامیخواند. این سران جنایتکار حکومت و آمران و عاملان سرکوب و کشتار و زندانی کردن مردمند که باید به محاکمه کشیده شوند نه مردم معترض و حق طلب.

سرنگون باد حکومت جنایت و چپاول اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۶ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=13497 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x