جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی) “بهار دوم عربی” شروع پایان خاورمیانه قومی و مذهبی


 نسیم “بهار دوم عربی” که این روزها از بیروت  و بغداد و بصره آغاز به وزش کرده است و هوای تازه و نور امید به زندگی و خوشبختی را، نه تنها در خاورمیانه که در سراسر جهان پخش کرده است، میرود که ورق حاکمیت چند دهه نکبت و سیاهی بر خاورمیانه را تماما برگرداند. این روزها بیروت، بغداد، بصره، زیر پای زنان و مردان جوانی که برای رفاه و سعادت و آزادی به خیابانها آمده اند به لزره در آمده است. اعتصابات عمومی در عراق، زنجیره انسانی در لبنان، چهره مصمم جوانانی که علیه فقر، بیکاری و استبداد صحنه های شورانگیزی است که سایه تحرک امید بخش اش بر خاورمیانه سیاه و جنگ زده، لرزه بر اندام هیولای مخوف ارتجاع مذهبی و قومی، انداخته است.

نسیم امید به تغییر به قدرت خود، شبح عزم تغییر بنیادی و تلاش برای اتحاد و همدلی مستقل از هویتهای کاذب و دست ساز برای مردم، امروز در آسمان خاورمیانه در گشت و گذار است. عراق و لبنان، امروز بی تردید آغازگر بهار دوم عربی اند.  بهار دومی که نه فقط حرکت میلیونی مردمی علیه فقر و فلاکت و ناامنی در این دو کشور، نه فقط علیه بورژوازی انگل حاکم در این دو کشور و نه فقط علیه احزاب و نیروهای قومی و مذهبی فوق ارتجاعی که بیش از بیست سال به زندگی مردم رنگ قومی و مذهبی زده اند است، بلکه علیه پروژه قومی و مذهبی کردن خاورمیانه توسط ارتجاع بین المللی و متحدین منطقه ای اش است. بهار عربی دوم شروع پایان پروژه خاورمیانه قومی و مذهبی است.

جدال برای رفاه و آزادی در عراق و لبنان میلیونها انسان را متحد و همبسته علیه کل حاکمیت و احزاب قومی و مذهبی و عشیره ای و …. در این دو کشور به میدان آورد. جدالی که به سرعت خط بطلانی بر تقسیم بندی های کاذب قومی و مذهبی کشید. تصاویر دختران و زنان بدون حجاب، رژه مردم متمدن خواهان یک زندگی مرفه و آزاد و انسانی، پوچی، دروغ و فریبکارانه بودن ادعاهای دول مرتجع منطقه ای، رسانه های نژاد پرست، و نیروهای قومی و مذهبی و ارتجاع بین المللی در دادن تصویر “مذهبی”، “سنتی”، “اسلامی”، “عربی” از این دو کشور، را به جهانیان نشان داد. باز هم معلوم شد که عراق و لبنان، همچون مصر و ایران، برخلاف تصویر کاذب قدرت های مرتجع، مامن نیروهای عقب مانده و قومی و مذهبی نیست! باز هم معلوم شد که خاورمیانه آزاد، غیر قومی و غیر مذهبی، مسکن انسان آزاد است!  جدال برای رفاه، آزادی و امنیت و  علیه مصائب سرمایه در خاورمیانه، نمی توانست و نمی تواند از تعرض به اسلام سیاسی جدا باشد. جدالی که امروز در خاورمیانه، توسط محکومین، توسط بردگان قربانی فقر و بیکاری و تحجر قومی و مذهبی به جریان افتاده است، علاوه بر حکومت های مرتجع در کشورهای خود، مستقیما جمهوری اسلامی ایران را هم، به عنوان مهمترین رکن اسلام سیاسی، نشانه گرفته است.  حمله به دفتر حشد الشعبی و به زیر کشیدن پرچم جمهوری اسلامی و کنسولگری آن در عراق، تقابل و ایستادگی مردم لبنان در مقابل حزب الله و امل در لبنان، تعرض طبقه کارگر، زنان و مردان آزادیخواه به جنبش اسلام سیاسی و یکی از نمایندگان اصلی آن، یعنی جمهوری اسلامی، حلقه ای از پیشروی بهار عربی دوم است.

حلقه ای که جنبش برای آزادی و امنیت و رفاه در عراق و لبنان را،  به مبارزه مردم و طبقه کارگر در  ایران که  برای همان خواست ها و مطالبات در جریان است، وصل میکند.  بهار عربی دوم، در کنار اعتراض میلیونی مردم در ایران علیه فقر، در کنار عروج جنبش رادیکال و سوسیالیستی طبقه کارگر در ایران،  میرود نه فقط چهره خاورمیانه و منطقه که چهره جهان را تغییر دهد.

زنده باد آزادی، برابری  حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی) – ۲۹ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=10224 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x