جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: حکومت کرونای اسلامی سه نویسنده را به زندان احضار کرد

سه نفر از اعضای کانون نویسندگان ایران طی ابلاغیه‌ای که روز ۲۰ اسفند برای آنها ارسال شده است به شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین فراخوانده شده اند. مدتی قبل رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین اعضای هیئت دبیران کانون هرکدام به شش سال و کیوان باژن عضو سابق هیئت دبیران کانون به سه سال و نیم زندان محکوم شده بودند. اکنون شعبه یک اجرای احکام از آنها خواسته است که ظرف چهار روز خود را به شعبه یکم اجرای احکام معرفی کنند. واقعا مرگ بر حکومت بیشرم کرونای اسلامی!

احضار نویسندگان برای اجرای حکم زندان، در اوضاع بشدت بحرانی و خطرناک کنونی یک گستاخی نفرت انگیز از جانب حکومت است و خشم و انزجار عمیق تری را در سطح جامعه علیه این حکومت کثیف اسلامی دامن خواهد زد. جامعه فریاد میزند که زندانیان را آزاد کنید و جانیان حاکم در تلاشند فعالین بیشتری را به داخل زندانهایشان که از ابتدایی ترین شرایط بهداشتی نیز برخوردار نیستند، بکشانند.

آنچه جنایتکاران حاکم را در شرایطی که شیوع ویروس کرونا سلامت و جان زندانیان را به شدت تهدید می‌کند، وامیدارد که بجای آزادی زندانیان، باز هم دستگیر و زندانی کند، ترس و وحشتشان از مردم و فعالین سیاسی است که نقش مهمی در روشنگری و افق دادن و متشکل کردن مردم دارند. تلاش جمهوری اسلامی برای بقا و حفظ خود است. این محور همه سیاست های حکومت است. حتی در شرایطی که کرونا در ایران جان خیلی ها را گرفته و هزاران نفر را بیمار کرده است، اقدامات این حکومت، نه احساس مسئولیت در قبال جان مردم و زندانیان بلکه تماما متوجه حفظ موجودیت نفرت انگیز خود خود در مقابل خشم و نفرت مردم است. همین یک اقدام حکومت و ادامه بازداشت زندانیان، به حد کافی گویای بی مسئولیتی کامل آن در قبال جان مردم در مقابل شیوع کرونا است. جمهوری اسلامی عامل اصلی شیوع کرونا درایران است و احضار فعالین به زندان نیز گوشه ای از همین سیاست ضد انسانی آن است.

تلاش برای آزادی زندانیان را باید گسترش داد. میتوانیم مانع دستگیری بیشتر شویم میتوانیم عزیزانمان را از زندانها بیروی بیاوریم. میتوانیم به احضارها و محکومیت های جدید اعتراض کنیم و جنایتکاران حاکم را از کار خود پشیمان کنیم. وظیفه مفتخوران حاکم حفظ حکومت ننگین اسلامی است و وظیفه مردم حفظ خودشان و رهایی جامعه. باید پیوندهایمان را محکم تر کنیم، شبکه همیاری و مبارزاتی مان را در هر محل کار و در هر شهر و محله ای ایجاد کنیم، حول اهداف انسانی مان گرد آییم و با اعتراض و فشار سراسری به حاکمین به این شرایط مشقت بار پایان دهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳ مارس ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=22710 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x