پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: دستگیر شدگان اهواز و شادگان باید فورا آزاد شوند

در پی اعتراضات اخیر مردم در اهواز و شادگان که بدلیل مرگ مشکوک شاعر جوانی بنام حسن حیدری صورت گرفت، جمهوری اسلامی اقدام به دستگیری دستکم ٢١ تن از اهالی معترض این شهر کرده است. همه این دستگیر شدگان باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند.

اعتراضات گسترده مردم اهواز از نیمه‌شب یکشنبه ۱۹ آبان آغاز شد و در کوی علوی و کوت عبدالله و در شهر فلاحیه (شادگان) جریان پیدا کرد. دلیل این اعتراضات مرگ مشکوک شاعر جوانی بنام حسن حیدری بود که بعد از بدحالی به بیمارستان منتقل می شود و در بیمارستان بطور مشکوکی جان می بازد. مردم معترض معتقدند که او به مرگ طبیعی جان نباخته است، و عوامل جمهوری اسلامی او را به قتل رسانده اند. 

حسن حیدری ۲۶ ساله، شاعر مخالف جمهوری اسلامی و منقد خرافات مذهبی بود و در مرداد‌ماه ۹۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات رژیم در اهواز بازداشت و در تاریخ ۲۶ شهریورماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود. سابقه بازداشت و معترض بودن این شاعر و کارنامه دروغ و سراپا جنایت جمهوری اسلامی در سر به نیست کردن مخالفین خود، این ظن را در بین مردم معترض هر چه بیشتر تقویت کرده است که مرگ حسن حیدری یک قتل سیاسی بوده است. مامورین امنیتی جمهوری اسلامی صبح روز دوشنبه ۲۰ آبان در غیاب مردم و تنها با حضور تعداد معدودی از بستگان حسن حیدری اجازه دادند وی به خاک سپرده شود. خاکسپاری عجولانه حسن حیدری و بدون اینکه کالبدشکافی شود ظن مردم را که جمهوری اسلامی عامل مرگ او بوده است بیشتر تقویت کرده است. در جریان اعتراضات مردم در اهواز و شادگان، معترضین ضمن سوگواری برای حسن حیدری خشم و اعتراض خود علیه جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند و پرچم جمهوری اسلامی را به پایین کشیدند. گفته میشود که تظاهرات کنندگان در دفاع از اعتراضات مردم عراق شعار داده اند و در عراق نیز در گرامیداشت حسن حیدری شعار داده اند. 

در همانحال گزارشات دیگری حاکی از آن است که اعتراض به مرگ مشکوک این شاعر جوان با اعتراضات دیگری درمحله‌های «کوی سعدی» و «عبودی» در شادگان در اعتراض به وضع نابه‌هنجار این مناطق مسکونی همراه بوده است. مردم این مناطق که از وضع بد معیشتی و بیکاری گسترده و محرومیت از ساده ترین امکانات رفاهی و زیستی به ستوه آمده اند اقدام به مسدود کردن خیابانها کردند.

حزب کمونیست کارگری جان باختن حسن حیدری را به خانواده و بستگان وی از صمیم قلب تسلیت می گوید و دستگیر مردم معترض و حق طلب اهواز و شادگان را شدیدا محکوم میکند. مردم حق دارند که جمهوری اسلامی را عامل مرگ حسن حیدری بدانند. اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی در مقابل مردمی که حقیقت را جستجو می کنند و از آزادی برای دستیابی به حقیقت محروم شده اند و در همانحال به فقر و نداری معترضند، نمی تواند گریبان این رژیم را از خشم و اعتراض مردم برهاند. حزب کمونیست کارگری خواهان پایان دادن فوری به سرکوب مردم اهواز و شادگان و آزادی فوری کلیه دستگیر شدگان اخیر است. ما در همانحال مردم را دعوت می کنیم که در مقابل تفرقه اندازیهای حکومت و یا جریانات قومی و ناسیونالیستی با محور قرار دادن خواستهای انسانی با وحدت و یکپارچگی تمام در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کنند و اجازه ندهند مبارزات آنها به کجراه برود. اتحاد حول خواستهای انسانی رفاهی و سیاسی مشترک ضامن موفقیت مردم در مبارزه علیه جمهوری اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=11944 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x