پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور عجیب تماشاگران در لیگ ویتنام؛ پیش روی سرخ ها

نازک بین: مسابقات لیگ ویتنام در حالی دوباره از سر گرفته شد که سه بازی انجام شده با حضور پرشور تماشاگران به انجام رسید. هفته سوم رقابت‌های لیگ ویتنام جمعه با حضور سه دیدار آغاز شد. این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت زیادی تعطیل بود ولی دوباره از سر گرفته شد. اتفاق عجیب اما حضور پرشور تماشاگران ویتنامی در ورزشگاه، آن هم بدون رعایت فاصله اجتماعی بود.

در بازی نام دینح و ویتل، حدود ۳۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند که بدون رعایت مسائل بهداشتی در کنار یکدیگر و با شور و شوق فراوان به تماشای بازی نشستند. یکی از تماشگران در مصاحبه‌ای گفت: “اگر از کرونا می‌ترسیدیم به اینجا نمی‌آمدیم.” هوادار دیگر نیز اذعان داشت: “کشور ما به خوبی توانسته این ویروس را کنترل کند و مشکلی از بابت حضور در ورزشگاه نداریم.”

های‌فونگ و هو چی مینح سیتی به تساوی بدون گل رضایت دادند و سای‌گون در جدال با بیکامکس بینحج دونگ نیز با همین نتیجه به کار خود پایان دادند. چند روز قبل فینال جام حذفی مجارستان هم با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد که با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند اما ویتنام نشان داد که از این بابت حداقل در ظاهر مشکلی ندارد. آمار مبتلایان به کرونا در ویتنام حدود ۳۳۰ نفر بوده است و طبق آمار اعلام شده هیچ کشته‌ای نداشته است. قبل از ویتنام، کره جنوبی نیز در شرق آسیا مسابقات لیگ خود را آغاز کرده بود اما بدون حضور تماشاگران و با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی.

بایرن‌مونیخ یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد

بایرن مونیخ با پیروزی قاطع برابر بایر لورکوزن یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی در بوندسلیگا نزدیک‌تر شد. در ادامه هفته سی‌ام رقابت های بوندسلیگا چهار دیدار برگزار شد. در حساس‌ترین بازی بایرن مونیخ صدرنشین مهمان لورکوزن بود و در ادامه پیروزی‌های پیاپی خود توانست سه امتیاز ارزشمند دیگر را به دست آورد. بایرن مونیخ توانست در این دیدار خارج از خانه با نتیجه چهار  بر دو به پیروزی برسد.

گل‌های بایرن را کومان، گورتزکا، گنابری و لواندوفسکی به ثمر رساندند.

بایرن مونیخ با پیروزی که در این دیدار به دست آورد با ۷۰ امتیاز به یکه تازی خود در صدر جدول ادامه داد و اختلافش را با بوروسیا دورتموند در ۷ امتیاز حفظ کرد. این درحالی است که تا پایان فصل تنها چهاربازی دیگر باقی مانده است و این نشان می‌دهد که بایرن در آستانه هشتمین قهرمانی پیاپی خود در بوندسلیگا است.

در دیگر دیدار لایپزیگ میزبان پادربورن بود و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل لایپزیگ را پاتریک شیک در دقیقه ۲۷ روز پاس ورنر به ثمر رساند. ضمن اینکه اوپامکانو در دقیقه ۴۳ از بازی اخراج شد تا لایپزیگ ۱۰ نفره به بازی ادامه دهد.  در واپسین دقایق هم استوردیک در دقیقه ۹۰ گل تساوی را به ثمر رساند.

بورسیا دورتموند نیز در هفته سی‌ام بوندس لیگا به سختی از سد شاگردان لابادیا گذشت تا همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده بایرن لقب بگیرد.

تک گل این بازی را امره جان در دقیقه ۵۷ به ثمر رساند. زنبورهای آلمانی با این برد ۶۳ امتیازی شدند و در رده دوم نزدیک ترین تعقیب کننده بایرن مونیخ هستند. باوارایی‌ها با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل لورکوزن با ۷۰ امتیاز با اقتدار در صدر قرار دارند.

هرتابرلین هم که پس از حضور برونو لابادیا شکستی را متحمل نشده بود و روند رو به رشدی داشت، اولین باخت خود را با لابادیا تجربه کرد. این تیم برلینی با ۳۸ امتیاز در رده نهم است. هرتا در ۴ دیدار اخیر خود ۳ پیروزی و یک تساوی بدست آورده بود.

نتایج دیگر دیدارها

فرانکفورت صفر-ماینتس ۲

دوسلدورف ۲-هوفنهایم ۲

لواندوفسکی مهاجم بایر مونیخ نیز به تعداد ۳۰۰ گل در دوران فوتبالی خود رسید

چلسی قهرمان لیگ‌ برتر فوتبال زنان انگلیس شد

اتحادیه فوتبال انگلیس چلسی را به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان انتخاب کرد. با تصویب اکثریت آرا اتحادیه فوتبال انگلیس قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان براساس استفاده از فرمول میانگین امتیاز به ازای هر مسابقه مشخص شد.در نهایت عنوان قهرمانی سوپرلیگ زنان فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به چلسی رسید. علاوه بر آن چلسی و منچسترسیتی به عنوان ۲ باشگاه انگلیسی برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰-۲۰۲۱ معرفی شدند. همچنین استون ویلا نیز به لیگ برتر زنان فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ صعود و لیورپول نیز به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

عکس روز/ بی‌نهایتدیدارهای فوتبال زنان انگلیس در هفته هفدهم بدلیل کرونا متوقف شد و چلسی با ۳۹ امتیاز قهرمان، منچسترسیتی با ۴۰ امتیاز دوم و آرسنال با ۳۶ امتیاز در رده سوم جدول جای گرفتند.

عکس روز – بی‌نهایت

عکس فوق را Chris Jung از یک ورزشکار که در حال انجام ورزش فلای‌بورد است در شهر سئول کره جنوبی ثبت کرده است.دستگاه فلای‌بورد توسط یک سیستم پیشرانه آب که به یک لوله بلند وصل شده و آن هم به پا و اسکوتر زیر پا متصل است کار می‌کند و ورزشکار با کنترل فشار آب می‌تواند زیر آب برود و تا ارتفاع زیادی پرواز کند.معمولا حرکاتی که ورزشکاران این رشته انجام می‌دهند تصاویر زیبایی را خلق می‌کند. در این تصویر حرکت ورزشکار گویی یک حرف انگلیسی یا بی‌نهایت را خلق کرده است

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری مایکل جردن به سازمان‌های حمایت از برابری نژادی

اسطوره بسکتبال NBA به همراه برند تجاری جردن، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌های حمایت کننده از برابری نژادی در جهان اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاریها، پس از کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی به دست افسر سفید پوست شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا، مایکل جردن اسطوره بسکتبال NBA به همراه برند جردن مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌های حمایت کننده از  برابری نژادی اختصاص دادند.مایکل جردن و برند جردن، روز جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را به سازمان‌هایی که از برابری نژادی در جهان حمایت می‌کنند، اختصاص داده‌اند. اسطوره بسکتبال NBA و کمپانی نایک هم‌چنین برند جدیدی با شعار “برند مایکل برای جامعه سیاه است” را راه اندازی کردند. طبق اخبار موجود، این کمک‌های مالی طی ۱۰ سال آینده به این سازمان‌ها انجام می‌شود. 

جمع‌آوری کمک برای پرستاران در افتتاحیه ورزشگاه

افتتاحیه سومین ورزشگاه میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود و برای پرستارانی که با کرونا مبارزه می‌کنند کمک‌هایی جمع‌آوری شودکمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال با اعلام پایان مراحل ساخت ورزشگاه اجوکیشن سیتی اعلام کرد که به زودی مراسم افتتاحیه این ورزشگاه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد.

ورزشگاه اجوکیشین سیتی پس از ورزشگاه‌های خلیفه و الجنوب، سومین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ است که به مرحله بهره‌برداری رسیده است. این ورزشگاه ۴۰ هزار نفری قرار است روز دوشنبه ۲۶ خرداد ماه با حضور جمعی از ستاره‌های قدیمی فوتبال دنیا افتتاح شود.

همچنین در کنار افتتاح این ورزشگاه، قرار است برای پرستاران سراسر جهان که در مراکز درمانی در حال کمک به بیماران برای مبارزه با ویروس کرونا هستند، کمک‌هایی جمع‌آوری شود.

در حال حاضر ۸۹۸ روز تا آغاز جام جهانی باقیمانده است که در این بین ورزشگاه خلیفه در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۷ پس از بازسازی به‌عنوان نخستین ورزشگاه از هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی افتتاح شد. این ورزشگاه در روز افتتاحیه میزبان فینال جام امیر قطر بود و سال گذشته نیز از دیدارهای نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال جام جهانی باشگاه‌ها میزبانی کرد که با قهرمانی لیورپول به پایان رسید. ورزشگاه الجنوب نیز سال گذشته با میزبانی از دیدار فینال جام امیر در فصل ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید.

ورزشگاه‌های الریان و البیت نیز در مراحل پایانی آماده‌سازی خوب هستند که به زودی این ورزشگاه‌ها نیز افتتاح خواهد شد تا به بهره‌برداری برسد. دو ورزشگاه الثمامه و رأس ابو عبود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ آماده بهره‌برداری می‌شوند و ورزشگاه لوسیل که میزبان دیدارهای افتتاحیه، فینال و هشت بازی دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱.

 کریس رونالدو در لباس علاءالدین

ستاره پرتغالی و نامزدش جورجینا رودریگز برای این مراسم تصمیم گرفتند که جشنی با لباس های کارتونی برای اعضای خانواده برگزار کنند.کریستیانو رونالدو  با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود  از  جشن تولد دو قلوهای خود خبر داد.  ستاره پرتغالی و نامزدش جورجینا رودریگز برای این مراسم تصمیم گرفتند که جشنی با لباس های کارتونی برای اعضای خانواده برگزار کنند. در تصویر منتشر شده، کریستیانو رونالدو لباس علاء الدین را به تن کرده است،جورجینا لباس “پاور رنجر” را انتخاب کرده است، ایوا و آلانا لباس پرنسس را پوشیده اند، ماتئو و جونیور نیز لباس های شخصیت های انتقامجویان را انتخاب کرده اند یعنی اسپایدرمن و هالک.

نقش مسعود سلطانی فر در مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند

مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که به گفته مهدی تاج مارک ویلموتس را به وزارت ورزش پیشنهاد داده بود، سال ۱۳۹۵ با حضور مسعود سلطانی فر افتتاح شد.

طرفداری – پس از آن که مهدی تاج در گفت و گوی افشاگرانه اش بسیار زیرکانه توپ را به زمین وزارت ورزش و جوانان انداخت و در پاسخ به این سوال که ویلموتس را چه کسی به شما معرفی کرده، غیر مستقیم از وزیر ورزش نام برد، وزارت ورزش و جوانان مدعی شد هیچ نقشی در این پروسه نداشته و فقط نامه پیشنهادی مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند را برای بررسی به فدراسیون داده است اما درست از همان لحظه ای که تاج گفت:این که می گویند وزیر ورزش ویلموتس را معرفی کرده درست نیست، وزیر ورزش نامه ای به ما داد که از طرف مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند بود. این مرکز جولین لوپتگی، هروه رنار و مارک ویلموتس را به وزارت ورزش پیشنهاد داده بود و وزیر هم نامه را برای فدراسیون فرستاد و درخواست بررسی داد.

فعالان توییتری در این شبکه اجتماعی پرده از یک راز قدیمی برداشتند؛ سلطانی فر سال ۱۳۹۵ که رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی بود، مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند را در لاهه افتتاح می کند. سلطانی فر، مازیار تشکری تیمجانی را هم به عنوان مدیر عامل این مرکز معرفی می کند. این شخص در اولین مصاحبه اش گفته بود دفتر مرکز فرهنگی تجاری ایران و هلند با حمایت های همه جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاسیس شد. چه کسی است که نداند آن زمان رئیس این سازمان، مسعود سلطانی فر بود.

به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان باید قبل از آن که این ماجرا به یک جنجال تازه در فضای رسانه ای تبدیل شود، درباره چگونگی ورود مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند در ماجرای مارک ویلموتس و ارتباط این مرکز با وزیر ورزش روشنگری کند.

بازگشت آرسنال به امارات؛ توپچی‌ها چارلتون را ۶ تایی کردند

تیم فوتبال آرسنال در دیداری دوستانه امروز در ورزشگاه امارات چارلتون را با ۶ گل در هم کوبید. تیم فوتبال آرسنال امروز در ورزشگاه امارات لندن میزبان چارلتون بود و این دیدار دوستانه را با نتیجه پرگل ۶ بر صفر به سود خود پایان داد.

این دیدار تدارکاتی پشت درهای بسته برگزار شد و ادی انکیتا موفق شد در این بازی هت‌تریک کند، دیگر گل‌های آرسنال را لاکازت، اوبامیانگ و جو ویلاک به ثمر رساند.

رقابت‌های لیگ برتر انگلیس قرار است از هفته آینده آغاز گردد.

https://akhbar-rooz.com/?p=32764 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x