سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

حمایت همه جانبه ی خامنه ای از شورای نگهبان و تصفیه های گسترده

علی خامنه ای، ديکتاتور نظام اسلامی، در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس از عملکرد شورای نگهبان در جريان تصفيه های انتخاباتی دفاع کرد. در روزهای اخير به دنبال تاييد ابراهيم رئيسی و شش نفر کيسه بوکس های او توسط شورای نگهبان برای انتخابات 1400، موج مخالفت با اين تصفيه ها و شورای نگهبان حتی تا بالاترين سطح حکومت و افراد مورد تاييد رهبری نظام هم بالا گرفته است

علی خامنه ای، دیکتاتور نظام اسلامی، در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس از عملکرد شورای نگهبان در جریان تصفیه های انتخاباتی دفاع کرد. در روزهای اخیر به دنبال تایید ابراهیم رئیسی و شش نفر کیسه بوکس های او توسط شورای نگهبان برای انتخابات ۱۴۰۰، موج مخالفت با این تصفیه ها و شورای نگهبان حتی تا بالاترین سطح حکومت و افراد مورد تایید رهبری نظام هم بالا گرفته است.

علی خامنه ای صبح روز پنجشنبه در دیدار تصویری با نمایندگان به مجلس به این شایعه که او در تصمیمات شورای نگهبان نقشی نداشته است، تاکید کرد که از تصممات شورای نگهبان دفاع می کند و بار دیگر خواهان مشارکت گسترده ی مردم ار انتخابات جعلی ۱۴۰۰ شد.

خامنه ای با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جانب شورای نگهبان، گفت: من لازم می دانم از همه کسانی که براساس احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند، تشکر کنم و همچنین از کسانی که صلاحیت آنها احراز نشد و نجیبانه برخورد و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند، بطور مضاعف تشکر می کنم.

خامنه ای خاطرنشان کرد: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارشها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.

وی با اشاره به برخی اعتراض ها به شورای نگهبان افزود: البته انگیزه این اعتراض‌ها متفاوت است. برخی اعتراض‌ها از سر دلسوزی و به دلیل نگرانی از مشارکت پایین مطرح می شوند، و برخی هم بدلیل آنکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده، گله‌مند و ناراحت هستند که به آنها ایرادی نمی‌شود داشت، اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و با مطالب خود در فضای مجازی و مطبوعات، می‌خواهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند که خداوند از این افراد نخواهد گذشت.

خامنه ای درباره برخی نگرانی‌ها از احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و برای مردم هم مهم نیست که این فرد چه عنوانی دارد و یا از چه جناحی است، البته شاید این موضوع برای گروه های سیاسی مهم باشد ولی برای عامه اینگونه نیست.

خامنه ای برای مناظره های انتخاباتی هم دستور العمل صادر کرد و خواهان عدم طرح مسائل مربوط به سیاست خارجی و «فضای مجازی» در این مناظره ها شد. وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه نامزدها باید در مناظرات دیدگاه های خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: اینها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند و جوانان مبتکر و با انگیزه را مأیوس و کشاورزان زحمتکش را بیچاره می‌کند.

خامنه ای با اشاره به مخالفت های گسترده با انتخابات فرمایشی که تدارک دیده است گفت: در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می گویند او اختیاری ندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=114608 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x