جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حمایت تشکل های بازنشستگان از تجمع سراسری امروز

درآمد بازنشستگان تأمین اجتماعی 45 درصد از نرخ تورم عقب مانده است! + تصاویر-  اخبار تهران - اخبار اجتماعی تسنیم - Tasnim

گروه اتحاد بازنشستگان, شورای بازنشستگان ایران و اتحاد بازنشستگان طی بیانیه های جداگانه ای از تجمع امروز بازنشستگان در تهران و شهرستان‌ها حمایت کرده و خواستار حضور گسترده بازنشستگان در این تجمع ها شدند. در زیر بیانیه های منتشره از سوی این سه تشکل را می خوانید:

بیانیه گروه اتحاد بازنشستگان :

افزایش دو مرحله ای نرخ ارز دولتی برای سال۱۴۰۰!!
در سال ۹۹ و با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی، هر لحظه با افزایش تصاعدی نرخ ارز،افزایش هزینه سرسام آور تمامی اقلام سبد معیشت کارگران،بازنشستگان و سایر اقشار زحمتکش، موجبات فقر فزاینده و به تبع آن آوارگی،بی خانمانی و حاشیه نشینی، خودکشی کودکان، جوانان و کارگران بیکار شده را بهمراه داشته است.
دولت و مجلس در تنظیم لایحه بودجه سال۱۴۰۰، ابتدا نرخ ارز دولتی را ۱۱۵۰۰ تومان و سپس به ۱۷۵۰۰ تغییر دادند، حتی نرخ ۱۱۵۰۰ تومانی نیز، فلاکت عمومی را گریبانگیر اکثریت زحمتکش جامعه می نماید!! و با نرخ ۱۷۵۰۰ نابودی مطلق زیست و معیشت زحمتکشان رقم خواهد خورد.

با توجه به این واقعیت و چنین سناریوی ضد انسانی باتمام توان اعلام میداریم:

ما کارگران، بازنشستگان و سایر زحمتکشان محروم زیر بار این خفت و نابودی هست و نیست مان نخواهیم رفت و از هم اکنون خواهان مزدی برابر با هزینه متوسط واقعی خانوار و متناسب با درصد واقعی نرخ تورم در هر سال، و با حضور نمایندگان واقعی و منتخب تشکل های مستقل مان در تعیین مزد می باشیم.

با حضورمان در تجمع سراسری ۲۱ دیماه در ساعت ۱۰:۳۰صبح ، اتحاد و همبستگی خود در پیگیری مطالباتمان را به نمایش بگذاریم.

تهران:مقابل مجلس
مراکز استانها:مقابل استانداری ها
شهرستانها:مقابل فر مانداری ها

گروه اتحاد بازنشستگان
۱۹/۱۰/۹۹

شورای بازنشستگان ایران :

همراهان عزیز میدانیم که راه برون رفت از شرایط فلاکتبار فعلی فقط اتحاد و یکپارچگی ما بازنشستگان و همه مزد بگیران حول مطالبات مشترک، با حمایت و حضور گسترده و خستگی ناپذیر در تجمعات واعتراضات می باشد:

یکشنبه ۲۱ دی ماه
ساعت ۱۰/۳۰

تهران : مقابل مجلس
مراکزاستانها: مقابل استانداری
شهرستان ها : مقابل فرمانداری

فقط کف خیابان/ بدست میاد حقمان

شورای بازنشستگان ایران

بیانیه اتحاد بازنشستگان :

در تجمع ۲۱ دی ماه شرکت می‌کنیم!

پس از تجمعات اعتراضی گسترده‌ی بازنشستگان در ۱۴ دی بار دیگر در ادامه‌ی این تجمع و پیگیری مطالبات آن یکشنبه ۲۱ دی تجمعاتی در تهران مقابل مجلس و در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در مقابل استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برگزار می‌شود.

در تجمع ۱۴ دی به تبعیض و اجحاف آشکار نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی در خصوص افزایش ناچیز دستمزد، به پائین‌تر بودن سطح افزایش حقوق و مستمری از تورم و گرانی کمرشکن، به از دست دادن قدرت خرید بسیاری از کالاهای اساسی، به حذف عملی بسیاری از خدمات بیمه‌ای و انداختن آن به دوش بازنشستگان به نام «بیمه تکمیلی» و به تفرقه اندازی در میان بازنشستگان اعتراض کردیم.

ما خواستار به رسمیت شناختن مطالبات خود از جمله؛ پایان دادن به تبعیض در میان بازنشستگان، منطبق شدن حقوق و مستمری با نرخ تورم و تامین اجتماعی بر پایه‌ی سبد معیشت شدیم اما به صدای اعتراض بازنشستگان توجه نکرده‌ و به مطالبات ما پاسخ نداده‌اند. تجمعات اعتراضی یکشنبه ۲۱ دی بازنشستگان در تهران و شهرستان‌ها در پیگیری و استمرار مطالبات ۱۴ دی برگزار می‌شود و ما در آن شرکت می‌کنیم.
۹۹/۱۰/۱۹
اتحاد بازنشستگان

https://akhbar-rooz.com/?p=100391 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x