چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

صدرنشینی پرسپولیس؛ پایان سلطه لیون بر فوتبال زنان اروپا

نازک بین: به نقل از ساکرنت، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در واکنش به ایده برگزاری رقابت های سوپرلیگ گفت: به نظرم این کاملا اشتباه و مغایر با نقش ورزش فوتبال در جامعه و عملکرد آن است. ما با حمایت از یوفا و فدراسیون فوتبال ایتالیا تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاق را انجام خواهیم داد. یوفا همچنان اعلام کرده است در صورت تشکیل این لیگ، تمام تیم ها و بازیکنان فعلی آنها را جریمه و محروم خواهد کرد. ماریو دراگی ۷۳ ساله از طرفداران تیم فوتبال رم ایتالیا است که در بین تیم های سوپرلیگ نیست. در ادامه رویدادهای مربوط به سوپر لیگ ،به نقل از تایمز، بعد از کناره گیری آندره  آنیلی از ریاست  اتحادیه باشگاه های اروپا و تلاش برای ایجاد سوپر لیگ در کنار فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید، یوفا کارل هاینتس رومنیگه را به جای او در این سمت برگزید.رومنیگه ماه های آخر حضور در بایرن مونیخ به عنوان مدیر باشگاه را سپری می کند و قرار است جای خود را به اولیور کان دروازه‌بان سابق این باشگاه بدهد.اتحادیه فوتبال اروپا اکنون با هدایت رومنیگه در تلاش برای خنثی سازی فعالیت های تیم هایی است که قصد ایجاد سوپرلیگ را در فوتبال جهان دارند؛ اتفاقی که با واکنش شدید در بین اهالی فوتبال روبرو شده است.

اعتراض ها به “سوپر لیگ” در لیگ برتر

در ادامه هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلیس، لیدز میزبان لیورپول بود که این دیدار با تساوی یک بر یک همراه شد.در این دیدار شاهد اعتراض های جالب توجهی به ایده برگزاری سوپرلیگ بودیم که توجه ها را به خود جلب کرد.پیش از بازی یک بالگرد عبارت SAY NO TO SUPER LEAGUE را بر فراز آسمان نمایان کرد که حتی توجه یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول را نیز به خود جلب کرد.بازیکنان لیدزیونایتد نیز هنگاک گرم کردن پیراهن هایی را پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود، با تلاش سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست بیاورید.همچنین عده زیادی از هواداران لیورپول بیرون از ورزشگاه به انتقاد از پیوستن باشگاه خود به سوپر لیگ پرداختند و حتی پرچم باشگاه را به آتش کشیدند که یورگن کلوپ سرمربی باشگاه ضمن ابراز تاسف از اتفاقات پیش آماده عنوان کرد امیدوار است این تغییرات به سرانجام نرسد و تیم ها در همان فرمت قدیمی لیگ قهرمانان اروپا به میدان بروند.دیدار لیورپول و لیدزیونایتد با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی این پایان ماجرا نبود و بعد از بازی هم سایت باشگاه لیدزیونایتد به تیم حریف طعنه زد و نوشت از یک باشگاه سوپرلیگی امتیاز گرفتیم.باشگاه بزرگ اروپایی رسماً با امضای بیانیه‌ای خبر تولد «سوپر لیگ» را اعلام کردند. معاهده‌ای که از آغاز لیگی با حضور ۲۰ تیم درجه اول اروپایی خبر می‌دهد و برای هر باشگاه رقمی معادل ۳/۵ میلیارد دلار درآمد دارد. این آغاز یک جنگ اقتصادی – فوتبالی بزرگ است؛ چرا؟

آیا جزو بزرگان اروپا هستی؟

منچستریونایتد تقلای بسیاری کرد تا توانست برنلی را شکست دهد، اما توجه اکثر افرادی که بازی را تماشا می‌کردند به موضوع دیگری بود. یونایتد یکی از باشگاه‌های «بزرگ» است که می‌خواهد در سوپرلیگ اروپا حضور پیدا کند. خبر آغاز سوپرلیگ اروپا کمی بعد از سوت پایان بازی با برنلی اعلام شد. گری نویل، کاپیتان سابق یونایتد که به‌عنوان مفسر شبکه اسکای بازی را  می‌دید، گفت: «باشگاه‌هایی که درگیر این پروژه هستند باید از خود خجالت بکشند.» سازمان‌های اجرایی فوتبال در سراسر قاره اروپا هم بیانیه‌هایی صادر و این اقدام را محکوم کرده‌اند.سر الکس فرگوسن، مربی سابق نویل هم گفته است: «صحبت از سوپرلیگ به‌معنای پایانی بر ۷۰ سال فوتبال اروپاست.»حق با نویل است. برنامه تأسیس سوپرلیگ اروپا به‌معنای طمع محض از سوی باشگاه‌های بزرگ است و طبق تهدیدهای یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر، دیدارهایی مانند بازی با برنلی ممکن است دیگر به تاریخ سپرده شود.یونایتد البته دلش برای بازی با برنلی تنگ نخواهد شد. آنها همیشه کار سختی در شکست دادن این تیم داشته‌اند. یونایتد این‌بار موفق شد برای اولین‌بار در پنج دیدار خانگی اخیر مقابل برنلی در خانه پیروز شود. آنها از فصل ۷۶-۱۹۷۵ نتوانسته بودند برنلی را در دو دیدار رفت و برگشت شکست دهند. اما اینها همان بازی‌هایی هستند که طرفداران بابت‌شان بلیت فصل را می‌خرند. اینها درآمد فصل را فراهم می‌کنند. شاید این بازی‌ها در سطح «سوپرلیگ» نباشند، اما پایه و اساس چیزی هستند که باشگاه برای‌شان می‌جنگد.تیمی که سال‌هاست در بردن برنلی مشکل دارد، بی‌تردید در قامت تیمی نیست که ۲۰بار فاتح لیگ شده است.

یونایتد بعید است امسال به بیست‌ویکمین قهرمانی خود برسد، هرچند استمرار آنها در سال‌های اخیر به این منجر شده که در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تنها هشت امتیاز از منچسترسیتی صدرنشین کمتر داشته باشند. پیش‌تر اتفاقات عجیب‌تر هم رخ داده، اما بعید است تیم پپ گواردیولا در این فصل قهرمانی را از دست بدهد، مانند کاری که یونایتد در سال ۲۰۱۲ کرد.اینکه می‌گویند یونایتد ممکن است در پایان فصل همچنان بختی برای قهرمانی داشته باشد نشان می‌دهد تیم اوله‌گونار سولشر چه اراده‌ای از خود نشان داده است. لحظه‌ای جادویی از مارکوس رشفورد، گل اول یونایتد را رقم زد. سولشر پیش از بازی گفته بود رشفورد پس از مدت‌ها سرانجام به مصدومیت‌‌هایش غلبه کرده و حالا حس خوبی دارد.اما یونایتد همچنان نمی‌تواند برابر تیم‌های در خطر سقوط در اولدترافورد نمایش خوبی داشته باشد. به این ترتیب این سؤال مطرح می‌شود که آیا آنهایی که در صدر باشگاه حضور دارند، بر این باورند که تیم‌شان می‌تواند هر هفته در سوپرلیگ اروپا با بهترین‌های این قاره رقابت کند؟یونایتد درباره سوپرلیگ اروپا هیچ اظهارنظری نکرده است و سولشر هم در نشست خبری پس از بازی گفت گزارش‌های مربوطه را پیش از بازی خوانده است و درباره‌شان نمی‌تواند نظری بدهد. اما این تصمیماتی است که در سطح هیأت‌مدیره گرفته می‌شود نه در رختکن. سولشر نباید جوابگوی حرص و طمع رؤسایش باشد. نویل درباره این شایعات می‌گوید: «من طرفدار منچستریونایتد هستم و واقعاً حالم از این اتفاقات به‌هم می‌خورد. این‌ ماجراها بشدت مسخره است. دیگر بس است. هیچ طرفدار فوتبالی در این کشور نیست که عصبانی نشده باشد.»

این ملی‌پوش سابق انگلیس درست می‌گوید و منچستر یونایتد هم هیچ چیز فوق‌العاده‌ای ندارد که در «سوپرلیگ» حضور پیدا کند.

منبع: سایت گل، شارلوت دانکر    

پرز: یوفا پول‌ ما را کجا برده؟

اگر قهرمان شوید ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون یورو از یوفا دریافت می کنید، اما در سوپرلیگ ما درآمد خیلی بیشتری خواهیم داشت. شاید زمان بازی فوتبال را کوتاه کنیم مصاحبه جذاب و بسیار مهم فلورنتینو پرز با شبکه الچرینگیتو راجع به اتفاقات بزرگ و جنجالی اخیر دنیای فوتبال بامداد امروز برگزار شد.فلورنتینو پرز که ظاهراً قصد دارد قدم در مسیر سانتیاگو برنابئو، رئیس فقید باشگاه رئال مادرید بردارد و نام خود را در تاریخ فوتبال ماندگار کند، در خصوص ایده راه اندازی سوپرلیگ اروپا توضیح داد. یوفا انحصار طلب است اما باید شفاف تر عمل کند. ما قصد حفظ فوتبال برای ۲۰ سال آینده را داریم، چون در این لحظه خطر جدی را احساس می کند. اگر قهرمان شوید ۱۲۰ الی ۱۳۰ میلیون یورو از یوفا دریافت می کنید، اما در سوپرلیگ ما درآمد خیلی بیشتری خواهیم داشت. با یوفا صحبت خواهیم کرد، همانطور که در بیانیه رسمی خود گفتیم. باید در خصوص ۵ جایگاه باقی مانده برای سوپرلیگ با یوفا مذاکره کنیم. آنها روی فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا کار می کردند، اما صادقانه بگویم که آن را درک نمی کنم. سوپرلیگ یک لیگ بسته نیست، و این حرف قطعاً درست نیست. هر تیمی که بتواند ۵ جایگاه باقی مانده را به دست آورد، می تواند با بهترین تیم های دنیا بازی کند.یوفا در طول تاریخ چهره خوبی از خود ارائه نکرده است، اجازه دهید من صحبت نکنم. اگر بازی های فوتبال برای هواداران جوان خیلی طولانی به نظر می رسد، به خاطر این است که بازی ها جالب نیستند، یا شاید مجبور به کوتاه کردن مدت زمان بازی فوتبال شویم. می خواهیم با یوفا و فیفا صحبت کنیم، اگر آنها نخواهند ما با سوپرلیگ به کار خود ادامه خواهیم داد. هر بار که نمی خواهند کاری انجام دهند، بحث ثروتمند و فقیر را پیش می کشند.مالک مارکا، رئیس باشگاه تورینو است و تورینو همشهری و رقیب یوونتوس است. پس طبیعی است این را محض اطلاع اعلام کردم تا شفاف سازی صورت بگیرد. این کاملاً مضحک و بی معنی است که چفرین بازیکنان را با محرومیت از حضور در تیم های ملی تهدید می کند. من با ماسک بیرون می روم تا هیچکس نشناسد، اما می شنوم که می گویند، ‘رئیس، ام باپه را به خدمت بگیر’، به آنها می گویم که نگران نباشید. چرا دروغ بگوییم؟ حقیقتاً او بازیکن خوبی است. هرگز با کیلیان ام باپه صحبت نکرده ام، حداقل امروز… (می خندد) نمی دانم مسئله تمدید قرارداد او با پی اس جی چگونه است

 تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با فیفا و یوفا به توافق برسیم. اگر نتوانیم به چنین توافقی دست پیدا کنیم، عقب نشینی نخواهیم کرد. حتی اگر زمان بیشتری طول بکشد، به کار خود ادامه خواهیم داد. ممکن است برای مثال دسته دوم سوپرلیگ هم تشکیل شود. بازی هایی هست که من تحمل تماشای آنها را ندارم. به این صورت می توانیم بهترین بازی های دنیا را دو روز در هفته تماشا کنیم؛ بدون اینکه مسابقات آخر هفته لیگ های داخلی مربوطه به خطر بیافتند.حتی در لیگ برتر انگلیس هم اگر باشگاه های بزرگ از لحاظ اقتصادی قوی تر باشند، سایر تیم ها هم قدرت بیشتری پیدا می کنند. این عواقب آن است. پاری سن ژرمن تا امروز دعوت نشده است که جواب رد بدهد. حتی با باشگاه های آلمانی هم صحبت نکرده ایم. در حال حاضر ۱۲ باشگاه هستیم، و می‌خواهیم ۱۵ باشگاه شویم. اگر پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ رد کنند، رقابت های سوپرلیگ لغو نمی شود. این مزخرف است. آقای چفرین، رئیس یوفا امروز به آندره آ آنیلی توهین کرد، و این قابل قبول نیست. چنین صحبت هایی در خصوص رئیس یک باشگاه جهانی مثل یوونتوس دیوانگی است. این یک اتفاق غیرقابل قبول است، یوفا باید تغییر کند، ما رئیسی که به سایر رئیس ها توهین کند، نمی خواهیم.

  15باشگاه موسس تیم هایی هستند که بیشترین جذابیت را دارند. سایر تیم ها مثل ناپولی، رم هم شانس حضور در این رقابت ها را امسال یا سال دیگر خواهند داشت و باید ببینیم چه می شود.این سوپرلیگ برای ثروتمندان نیست، بلکه برای نجات فوتبال است. اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۲۴ اثری از فوتبال باقی نمی ماند و ما تا آن زمان مرده ایم. این تنها راه نجات همه یعنی باشگاه های بزرگ، کوچک و متوسط است. بوریس جانسون گفته که هر کاری بتواند برای لغو سوپرلیگ انجام خواهد داد چون آنها به او گفته اند که در این صورت لیگ برتر انگلیس محو خواهد شد؛ این دروغ و اشتباه است. همه چیز به شرایط عادی بازخواهد گشت.

  رئال مادرید و سایر باشگاه ها از رقابت های ۲۰۲۰/۲۱ لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته نخواهند شد. این اتفاق رخ نخواهد داد، قانون از ما دفاع می کند. چنین چیزی غیرممکن است. فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا برای سال ۲۰۲۴ چیز مزخرفی است. من هیچ علاقه شخصی برای ساخت سوپرلیگ نداشتم، و مالک باشگاه رئال مادرید هم نیستم چون مالک این باشگاه، اعضای آن است. من فقط می خواهم فوتبال را نجات دهم. بارسلونا هم شرایط اقتصادی بسیار سختی  را سپری می کند، لاپورتا مثل تمام باشگاه های بزرگ دنیا فوراً شرایط را درک و قبول کرد. درست نیست که در لالیگا تیم های متوسط درآمد کسب کنند و بارسلونا میلیون ها دلار از دست بدهد. این سوپرلیگ کل دنیای فوتبال را حفظ خواهد کرد.

  اگر می توانستم همین فردا پست ریاست سوپرلیگ را به خوان لاپورتا واگذار می کردم. به خاطر ۲۰ سال سابقه و تجربه، به عنوان رئیس سوپرلیگ انتخاب شده ام. تمام این ۱۲ باشگاه شنبه گذشته قرارداد را امضا کرده اند و هیچکس نمی تواند الان جدا شود یا مخالفت کند و مشکلی هم نیست. بازیکنان من نباید نگران چیزی باشند، هیچکس از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته نخواهد شد. می خواهم به همه فوتبالیست ها اطمینان دهم که هیچکس نمی تواند شما را از بازی برای تیم های ملی کشورتان محروم کند.اظهارات خاویر تباس؟ در این خصوص مطمئن نیستم اما VAR، داوری ها و همه چیزهای مربوط به فوتبال در سوپرلیگ پیشرفت کرده و بهتر خواهند شد. ما تعدادی از بهترین داورهای دنیا را استخدام خواهیم کرد. ما این تغییر را مدیون هواداران هستیم. ما می خواهیم هرچه سریع تر این رقابت ها را شروع کنیم، و قصد داریم با فیفا و یوفا صحبت کنیم، اما آنها نباید عصبانی باشند و این را بهتر می دانند!

  من از میزان درآمد لبران جیمز مطلع هستم چون آنها درآمد های خود را به صورت عمومی اعلام می کنند، اما نمی دانم درآمد رئیس یوفا چقدر است. در مادرید ما دستمزدها را کاهش داده ایم، اما نمی دانم در یوفا و لالیگا هم دستمزدها کاهش پیدا کرده است یا نه! چرا میزان دستمزد ها در یوفا و لالیگا به صورت عمومی اعلام نمی شود؟ چرا در جریان پاندمیک دستمزد آنها کاهش پیدا نکرده است؟ ما نیاز به شفافیت بیشتر داریم.ما حتی با اسپانسر های خود هم مشکل داریم. آدیداس و هواپیمایی امارات مشکلات اقتصادی داشته اند، و باید با آنها هم متحد بمانیم. افرادی هستند که تصور می کنند از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ اتفاقی رخ نداده است. 

منبع: طرفداری

پایان سلطه لیون بر فوتبال زنان اروپا

پاری‌سن‌ژرمن به پنج سال سلطه لیون بر اروپا پایان داد و با پیروزی در بازی برگشت مقابل این تیم، به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا راه یافت. لیون پس از پیروزی یک بر صفر در بازی رفت در پاریس، در بازی برگشت هم با ضربه کاتارینا ماکاریو از فاصله‌ای نزدیک پیش افتاد. گریس گیورو، هافبک پی‌اس‌جی، در اواسط نیمه اول گل تساوی را زد. گل‌به‌خودی وندی رنار هم نتیجه را ۲ بر یک کرد. این دومین شکست لیون در ۲۳ بازی در این فصل بود.پیروزی برای پی‌اس‌جی به این معناست که آنها همچنان امیدوار هستند برای اولین‌بار فاتح لیگ قهرمانان زنان شوند. این تیم در نیمه‌نهایی به مصاف بارسلونا خواهد رفت. دیدارهای رفت این مرحله در ۲۴ و ۲۵ آوریل برگزار می‌شود و دیدارهای برگشت در اول و دوم ماه مه خواهد بود.در دیگر دیدار نیمه‌نهایی، چلسی باید به مصاف بایرن‌مونیخ برود.گیورو پس از بازی گفت: «به نظرم ما هنوز درک نکرده‌ایم که چه کار کرده‌ایم. ما از ابتدا تا انتها، نمایش جمعی فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما می‌دانستیم باید به اینجا بیاییم و دو گل بزنیم و این کار را انجام دادیم. ما هرگز تسلیم نشدیم.»

قرار بود بازی برگشت در یک آوریل برگزار شود، اما به‌دلیل اینکه چندین بازیکن لیون درگیر ویروس کرونا شدند، بازی به تعویق افتاد. ماکاریو گفت: «متأسفانه ما با مشکل ویروس کرونا روبه‌رو بودیم و این مشکل روی ما تأثیر گذاشت. این موضوع همه چیز را خراب کرد. اگر ما در شرایط فیزیکی بهتری بودیم بازی متفاوت می‌شد و نتیجه می‌توانست بهتر باشد.»

داوران باز نشسته به ردیف

 به نقل از رادیو مارکا، مبدا تاریخ فوتبال اروپا از شب گذشته در حال تغییر است؛ ۱۲ تیم بزرگ از سراسر قاره اروپا دست به تشکیل یک تورنمنت جدید موسوم به سوپرلیگ زده اند.انتظار می رود ۳ تیم ثابت و ۵ تیم متغیر هم به جمع آنها اضافه شوند؛ تقریبا به غیر از خود این تیم ها، بقیه نهاد های فوتبالی با این ایده به شدت مخالف اند. جنگی میان یوفا و این ۱۲ تیم آغاز شده است؛ با توجه به موضعی که یوفا و فدراسیون ها اتخاذ کرده اند، بعید است که به داوران شان اجازه دهند در آن تورنمنت هم قضاوت کنند و همین، باعث شده سران سوپرلیگ به فکر راه حل جایگزین بیافتند.استراتژی سوپرلیگ برای فراهم کردن داوران مورد نیاز این است که ۱- داوران بازنشسته به دنیای قضاوت برگردند و همزمان با این ماجرا، داوران جوان هم پرورش دهند تا به مرور وارد سوپرلیگ شوند. راه حل دیگر و قابل پیش بینی سران سوپرلیگ این است که داوران کنونی را با ارائه پیشنهاداتی که نتوانند رد کنند، به استخدام در بیاورند. همچنین، سران سوپرلیگ می خواهند مانند آمریکایی ها، تریبون هایی در اختیار داوران قرار دهند تا تصمیمات شان را به صورت شفاف به هواداران توضیح بدهند. علاوه بر همه این ها، پای یک سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) جانشین نیز در میان استفدراسیون جهانی فوتبال فیفا به همراه یوفا اعلام کرده اند که از حضور بازیکنان این تیم ها در رقابت های بین المللی نظیر یورو و جام جهانی جلوگیری به عمل می آوردند و حتی فدراسیون های این کشورها، تهدید به اخراج باشگاه ها از لیگ های داخلی کرده اند.

روزنامه مارکا و سرنوشت تیمها در یورو

نیز در مطلبی به بررسی ترکیب تیم های ملی مطرح جهان در رقابت های یورو در تابستان جاری کرده است البته به شرطی که تهدیدات انجام شده عملی شود و از حضور بازیکنان این ۱۲ تیم در این رقابت ها جلوگیری به عمل آید.

 اسپانیا-در صورت محرومیت این بازیکنان، لاروخا نمی تواند روی چند بازیکن مهم که در آخرین لیست های لوئیز انریکه حضور داشته اند، حساب کند. نام هایی مانند دخیا، سرخیو راموس، جوردی آلبا، بوسکتس، کوکه یا موراتا کنار گذاشته می شوند.

 آلمان-عدم حضور تیم های آلمانی در سوپرلیگ باعث شده است تا ترکیب مانشافت بدون تغییر زیادی در این رقابت ها شرکت کند. البته بازیکنان کلیدی و مهمی نظیر ترشتگن، کروس، ورنر، گوندوغان و هاورتز در ترکیب ژرمن ها نخواهند بود.

 فرانسه-فرانسه نیز به ماندد آلمانی ها تحت تأثیر قابل توجهی قرار نخواهد گرفت. البته هر چند در تمام خطوط بازیکنانی نظیر لوریس، واران، پوگبا، رابیوت، کانته، گریزمان، دمبله یا ژیرود در رقابت های یورو حضور نخواهند داشت.

 انگلستان-بدون شک بیشترین تأثیر محرومیت بازیکنان حاضر در سوپرلیگ، بر روی انگلستان خواهد بود بخصوص اینکه ۶ باشگاه از ۱۲ باشگاه این تورنمنت را تیم های لیگ جزیره تشکیل می دهند. واکر، استونز، مگوایر، تریپیر، الکساندر آرنولد، دیر، فودن، مونت، استرلینگ، هری کین یا راشفورد از حضور در رقابت های یورو محروم خواهند بود.

 پرتغال-پرتغالی ها  در خط حمله چندین تلفات قابل توجه خواهند داشت. بازیکنان مطرحی نظیر کریستیانو رونالدو، ژوائو فلیکس، ژوتا، برناردو سیلوا یا برونو فرناندس نمی توانند تیم ملی پرتغال را در یورو همراهی کنند.

موضع مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا، یکی از پنج اسطوره فوتبال ایران و کاپیتان پیشین تیم ملی در گفتگویی عمومی در فضای مجازی در خصوص موضوع سوپر لیگ اروپا نظراتش را مطرح کرد. به گزارش طرفداری، مهدی مهدوی کیا در ابتدا گفت: من واقعاً نمی‌ دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد چرا که از قوانین و بحث حقوقی این ماجرا خبر ندارم و مشخص نیست که چه عواقبی می‌ تواند برای تیم‌ هایی که حاضر شدند در این رقابت ها باشند، داشته باشد. باید صبر کرد و دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. مهدوی کیا افزود: اینکه بازیکنان در صورت همراهی تیم‌ های باشگاهی خودشان از حضور در تیم ملی محروم می‌شوند واقعاً یک چالش خیلی بزرگ است. من که دوران فوتبالم تمام شده است برایم راحت است که بگویم اگر من بودم برای تیم ملی بازی می‌کردم و قید باشگاه را می‌زدم ولی در شرایط حال حاضر واقعاً چالش بزرگی برای بازیکن محسوب می‌ شود. بازیکن سابق فوتبال ایران گفت: باشگاه‌ های بزرگ نمی‌توانند جدا از باشگاه‌های کوچک فعالیت کنند. همین بارسا که لاماسیای پیشرفته خودش را دارد هر سال چند صد میلیون یورو هزینه می‌کند بازیکنان تیم‌های دیگر را می‌خرد. اگر باشگاه‌های بزرگ در زمینه کسب عناوین و درآمدزایی فوتبال نقش دارند باشگاه‌های کوچک هم در زمینه تولید بازیکن و بازیکن سازی نقش ایفا می‌کنند. اگر باشگاه‌های بزرگ می‌خواهند حساب خودشان را جدا کنند پس باید قانونی گذاشته شود که حق خرید بازیکن از تیم‌های خارج از آن چرخه را نداشته باشند و اگر بازیکن نیاز دارند خودشان رو به بازیکن سازی بیاورند. حتی یک در صد هم احتمال ندارد بازیکنان از حضور در تیم ملی منع شود و این را به طور جدی می‌گویم و این صرفاً یک تهدید است که به دلایل زیادی نمی‌تواند عملی شود. اگر باشگاه‌های بزرگ به لیگ جداگانه بروند مردم دنیا از آنها متنفر خواهند شد. در آلمان باشگاه هوفنهایم یک باشگاهی است که همه از آن و رئیسش متنفر هستند. هوفنهایم یک باشگاه روستایی است که خودش را از لیگ های پایین تر بالا کشید و به اینجا رساند ولی چون هواداران فوتبال عقیده دارند پول نباید عامل نتیجه گیری یک تیم بشود از این تیم تنفر دارند و اگر باشگاه‌های بزرگ بخواهند حساب اقتصاد خودشان را از سایرین جدا کنند قطعاً هواداران فوتبال از آنها متنفر خواهند شد.

حس می‌ کنم این مشکل به زودی و طی روزهای آینده حل خواهد شد و تهدیدهای فیفا و یوفا هم جدی نخواهد بود. بالاخره طرفین با یکدیگر گفتگو می‌کنند و به یک توافقی خواهند رسید ولی قطعاً شرایط با چیزی که در حال حاضر وجود دارد و تا الان بوده تفاوت خواهد کرد و تغییراتی ایجاد خواهد شد ولی اینکه این تیم ها کنار گذاشته شوند شدنی نیست و اتفاق نخواهد افتاد. بایرن مونیخ همیشه خودش از تیم های کوچکتر حمایت می‌کند و به آنها به طور غیرمستقیم کمک مالی می‌کند و می‌داند فوتبالش به حضور این تیم ها وابسته است. یک تیم کوچک از بایرن می‌خواهد با آنها بازی دوستانه برگزار کند تا با درآمد آن بتواند مشکلات مالی اش را برطرف کند و بایرن مونیخ با کمال میل قبول می‌کند. باید دانست باشگاه های بزرگ و کوچک در کنار هم معنا پیدا می‌کنند. اینکه می‌گویند حضور این تیم ها در یک تورنمنت جذابیت فوتبال را بالاتر می‌برد شاید در کوتاه مدت درست باشد ولی وقتی این تیم ها زیاد با هم بازی کنند بعد از مدتی جذابیتش کم خواهد شد و دیگر مثل شرایط حال حاضر نیست که همان جذابیت اولیه را داشته باشد.

آخر خط، نگاهی به جدایی فلیک از بایرن

جاناتان ویلسون-دیلی میل. درباره جانشین فلیک در بایرن‌مونیخ، صالح‌حمیدزیچ پیش‌تر گفته بود یولیان ناگلسمان، مربی آربی لایپزیگ را می‌پسندد، هرچند این مربی ۳۳ساله تا سال ۲۰۲۳ با لایپزیگ قرارداد دارد هانسی فلیک مربی بایرن‌مونیخ رسماً گفت قصد دارد این باشگاه را ترک کند و خواستار آن شده در پایان فصل قراردادش فسخ شود.این مربی ۵۶ساله پس از پیروزی ۳ بر ۲ در خانه ولفسبورگ گفت بعد از شکست مقابل پاری‌سن‌ژرمن، به سران بایرن تصمیم خود را اعلام کرده است. او همچنین در رختکن به بازیکنان گفته جدا خواهد شد.فلیک گفت: «دوست دارم در پایان فصل قراردادم را فسخ کنند و آزاد شوم. ما دو سال فوق‌العاده داشتیم. از تیمم راضی‌ام و از باشگاه سپاسگزارم که فرصت هدایت چنین تیمی را به من داد. برایم بسیار مهم بود که بازیکنان خبر را از خود من بشنوند، چون شایعات زیادی مطرح شده بود.»مانوئل نویر، کاپیتان و دروازه‌بان بایرن‌مونیخ گفت: «این لحظه‌ای پراحساس برای همه ما بود، اما تیم باید این اتفاق را هضم کند.»توماس مولر هافبک تیم هم گفت: «او انرژی بسیار زیادی در یک سال و نیم اخیر صرف کرده است. برای اینکه مربی بایرن باشید، باید پوست کلفتی داشته باشید. ما دوران پرفشاری را داشته‌ایم. البته او دلیلی برای این کارش بیان نکرده است؛ نیازی هم نیست دلیلش را به ما بگوید.»داوید آلابا هم در توییتی نوشت: «قدم‌های بزرگی با هم برداشتیم. آخرین قدم‌ها را با هم برداشتیم. تا انتها می‌جنگیم، مربی!»

فلیک در نوامبر ۲۰۱۹ جانشین نیکو کواچ شد و توانست با بایرن فاتح شش‌گانه بوندس‌لیگا، جام حذفی، لیگ قهرمانان، سوپرجام آلمان، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان شود. بایرن با پیروزی در دیدار شنبه توانست فاصله با آربی لایپزیگ را به ۷ امتیاز برساند و آنها را در مسیر نهمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا قرار دهد. با این حال شایعات در ماه‌های اخیر حاکی از این بوده که اوضاع پشت پرده خوب نیست.رابطه فلیک با حسن صالح‌حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن خوب نیست. آنها بر سر سیاست باشگاه در نقل‌و‌انتقالات و برنامه‌ریزی‌های تیم با هم اختلاف دارند. دعوای این دو اخیراً شدت گرفت و فلیک در اتوبوس تیم به صالح‌حمیدزیچ گفت: «فقط خفه شو!»مقصد بعدی فلیک نامشخص است، اما از زمانی که یواخیم لوو اعلام کرد پس از جام ملت‌های اروپا از تیم ملی آلمان جدا خواهد شد، همواره از دستیار سابق او به‌عنوان جانشینش یاد شده است. لو با فلیک در جام‌جهانی ۲۰۱۴ قهرمان شد.فلیک گفت: «آینده من اصلاً مشخص نیست. البته تیم ملی گزینه‌ای است که هر مربی در نظر دارد. من باید همه چیز را هضم کنم. چند هفته گذشته آسان نبوده است.»این در حالی است که کارل-هاینس رومنیگه، مدیر اجرایی باشگاه پیش‌تر گفته بود: «این یک حقیقت است که فلیک در فصل بعد مربی تیم می‌ماند.»درباره جانشین فلیک در بایرن‌مونیخ، صالح‌حمیدزیچ پیش‌تر گفته بود یولیان ناگلسمان، مربی آربی لایپزیگ را می‌پسندد، هرچند این مربی ۳۳ساله تا سال ۲۰۲۳ با لایپزیگ قرارداد دارد.جسی مارش مربی سالزبورگ، باشگاه خواهر لایپزیگ هم با ستایش فراوانی روبه‌رو است، هرچند این مربی آمریکایی با تجربه اندک، احتمالاً در صورت جدایی ناگلسمان جانشین او در لایپزیگ خواهد شد.بایرن‌مونیخ به‌جز پپ گواردیولا، همیشه ترجیح داده مربی آلمانی یا آلمانی‌زبان داشته باشد. به این ترتیب اگر اوضاع تاتنهام خراب‌تر شود و ژوزه مورینیو از این تیم برود، مقصد او احتمالاً بایرن نخواهد بود. از سوی دیگر، صحبت از رالف هازن‌هوتل مربی ساوتهمپتون و یورگن کلوپ از لیورپول مطرح است.کلوپ پس از فتح لیگ قهرمانان و لیگ برتر با لیورپول، در حال حاضر با این تیم اوضاع خوبی ندارد. آیا این مربی سابق بوروسیادورتموند به مونیخ خواهد رفت؟ دیگر مربی سابق دورتموند، یعنی توماس توخل، تازه به چلسی رفته و قاعدتاً به بایرن نخواهد پیوست.اما شاید بزرگترین تغییرات در بایرن‌مونیخ روی نیمکت نخواهد بود و در هیأت‌مدیره رقم خواهد خورد. اولی هوینس رئیس قدیمی باشگاه استعفا داده و جایش را هربرت هاینر گرفته است. اولیور کان دروازه‌بان سابق تیم هم قرار است در ژانویه جانشین رومنیگه شود.مدیر ورزشی تیم بیشترین سود را از تغییر مدیران می‌برد و حرف آخر را در نقل‌و‌انتقالات خواهد زد. اما برخی خریدهای اخیر او خوب نبوده‌اند و این منجر به بحث با فلیک شده است.

 لیگ قهرمانان آسیا- تراکتور در حسرت برد

 تیم فوتبال تراکتور در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی کشور امارات به مصاف نیرو هوایی عراق رفت که نیمه نخست این دیدار در پایان با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید تا تراکتور در حسرت پیروزی بماند و به سومین تساوی خود در این مسابقات برسد

برتری الوحده برابر الریان

تیم فوتبال الوحده امارات با برتری سه بر دو برابر الریان قطر به رده دوم جدول گروهش صعود کرد. به گزارش ایسنا، در جریان هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، از گروه E، ١٩ به مصاف الریان قطر رفت که در نهایت این دیدار برتری سه بر دو الوحده امارات به پایان رسید.در دقیقه ۱۴ شجاع خیلیل‌زاده گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.با این نتیجه الوحده چهار امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد و الریان هم تک امتیازی باقی ماند

صدر نشینی پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری مقابل گوای هند ضمن کسب سومین بُرد متوالی به صدرنشینی مقتدرانه‌اش در گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد. به گزارش ایرنا؛ سه‌شنبه شب در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس به مصاف گوای هند رفت که در نهایت به برتری دو بر یک رسید. این دیدار از گروه پنجم برگزار شد که تیم گوا میزبانی رقابت‌های این گروه را برعهده داشت. این سومین برتری متوالی شاگردان «یحیی گل‌محمدی» بود تا پرسپولیس با ۹ امتیاز به صدرنشینی مقتدرانه ادامه داده و در آستانه صعود باشد. قضاوت بازی را «هنا هتاب» سوریه‌ای با کمک‌های «علی احمد» از سوریه و «عبدالهادی الانزی» از کویت برعهده داشت.

 جدول گروه پنجم

۱-پرسپولیس با ۹ امتیاز

۲- الوحده با ۴ امتیاز

۳-گوا با ۲ امتیاز

۴-الریان با یک امتیاز

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی(میلاد سرلک)، مهدی ترابی(مهدی عبدی)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو(امید عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر(محمدمهدی مهدی‌خانی) و سیامک نعمتی

ترکیب گوا

دیراج سینگ، ایوان گونزالز، سریتون فرناندز، سانسون پریرا، ساویور گاما، عادل خان(آماجین سینگ)، گلان مارتینز، خامز دوناکی، ادواردو پلاز، براندون فرناندز و خورخه اورتیز مندوزا.

https://akhbar-rooz.com/?p=110770 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x