چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

حمایت ۱۵۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا از بازگشت بایدن به برجام

۱۵۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه سوم دی ماه در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از رویکرد او برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام حمایت کردند.

امضا کنندگان این نامه ضمن تبریک به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا، از تعهد او برای احیا «رهبری و دیپلماسی» آمریکا در عرصه بین المللی تقدیر کرده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، نمایندگان دموکرات کنگره در این نامه نوشته‌اند: ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای متوقف کردن و معکوس کردن برنامه هسته‌ای ایران، کاهش تنش‌ها در منطقه و همچین تسهیل و فراهم کردن زمینه مشارکت مجدد کشورمان در جامعه بین المللی است.

این ۱۵۰ نماینده کنگره آمریکا تاکید کرده‌اند: ما همگی متحد پشتیبانی خود را از انجام اقدامات سریع و ضروری دیپلماتیک برای بازگرداندن محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت هردو کشور ایران و ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان نقطه آغاز برای مذاکرات بیشتر اعلام می‌کنیم.

این نمایندگان دموکرات در نامه خود از رویکرد دولت دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده‌اند.

در این نامه آمده است ، در نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ، برنامه هسته‌ای ایران بدون قید و بند رها شد، ناکامی در مقابله با دیگر رفتارهای مخرب ایران در پی داشته و باعث افزایش احتمال درگیری و رویارویی شده است.

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا تصریح کرده‌اند، این سیاست غیر منسجم و تحریک آمیز باعث افزایش تنش‌ها منطقه‌ای و تشدید حملات علیه نیروهای ما و متحدانمان و همچنین موجب تقویت تندروها در داخل ایران شده است.

این نمایندگان تاکید کرده‌اند، در راستای معکوس کردن این روند خطرناک، ضروری است که دولت جو بایدن رویکرد مشارکت دوباره و چندجانبه برای جلوگیری از تولید سلاح اتمی توسط ایران و باز کردن کانال‌های ارتباطی را در پیش بگیرد.

نویسندگان این نامه در ادامه گفته‌اند، خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافقی بین‌المللی برجام که به تایید سازمان ملل رسیده بود، باعث تضعیف تلاش‌های جهانی برای منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و باعث تخریب روابط آمریکا با متحدان اصلی خود شد و کاهش نفوذ و رهبری آمریکا برای رسیدگی دیگر رفتارهای مخرب ایران را در پی داشته است.

جو بایدن روز ۲۰ ژانویه یعنی ۲۷ روز دیگر مراسم تحلیف خود را برگزار می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=98384 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x