جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حملات هوایی آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه

پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته پنتاگون، این حملات اقدامی «دفاعی» و واکنش به حملات پهپادی اخیر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به اماکن و پایگاه‌های ایالات متحده و کارکنان آن در عراق بوده است.

اطلاعیه پنتاگون می‌افزاید که در این حملات زاغه‌های مهمات و پایگاه‌های عملیاتی شبه نظامیان در دو منطقه سوریه و یک منطقه در عراق هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، زاغه‌ها و پایگاه‌های مورد اشاره از جمله در اختیار گروه‌های کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهدا بوده‌اند، دو گروهی که از شبه‌نظامیان شیعی در عراق تشکیل شده و در عین حال از حکومت بشار اسد در سوریه نیز حمایت می‌کنند.

این اطلاعیه در ادامه هشدار می‌دهد که حملات شامگاه یکشنبه نشان داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در دفاع از کارکنان آمریکا تردید ندارد و صریح است.

اطلاعیه پنتاگون در خاتمه می‌گوید: «با توجه به تداوم مجموعه حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به منافع ایالات متحده در عراق، رئیس جمهور فرمان به اقدامات نظامی بیشتر برای اختلال در این حملات و ممانعت از آنها داده است.»

یک روز قبل از این منطقه‌ای در نزدیکی شهر اربیل، جایی‌ که کنسولگری آمریکا قرار دارد، با سه پهپاد انفجاری هدف حمله قرار گرفته بود. در جریان آن حملات دو پهپاد پس از اصابت به یک خانه خساراتی به بار آوردند، در حالی‌که پهپاد سوم درست عمل نکرد.

این رخداد واکنش بلافاصله کنسولگری آمریکا را به دنبال داشت که محکومش کرد و آن را به مثابه «نقض آشکار حق حاکمیت عراق» خواند.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ۴۳ حمله علیه منافع آمریکا در عراق صورت گرفته است. از جمله بهمن ماه سال گذشته در حمله راکتی به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل، در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی، دست‌کم هشت تن مجروح شدند و یک نفر نیز جان باخت.

https://akhbar-rooz.com/?p=117808 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x