پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حمله و توهین امام جمعه به ورزش زنان؛ لیگ فوتبال چین چگونه ویران شد

نازک بین: به نقل از سایت گل، یوفا فرصت زیادی تا اتخاذ تصمیمات نهایی در مورد نحوه برگزاری جام ملت های اروپا ندارد. مسابقاتی که قرار بود سال گذشته به میزبانی شهر های مختلف اروپا برگزار شود اما به واسطه شیوع کرونا به تعویق افتاد. هنوز هم مسابقات زیادی به واسطه این پاندمی به تعویق می افتند یا حتی لغو می شوند. حالا بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در صحبت هایش از آمادگی این کشور برای میزبانی از این تورنمنت خبر داده است.ما (بر اساس برنامه قبلی) از یورو میزبانی می کنیم،آن هم در مراحل نیمه نهایی و فینال. اگر آنها برای بازی های دیگری دنبال میزبان می گردند، ما آماده ایم. همچنین به شدت علاقه مندیم که فوتبال را در سال ۲۰۳۰ به خانه برگردانیم. اینجا خانه فوتبال است و (۲۰۳۰) زمان درستی هم برای انجام چنین کاری است. اگر این اتفاق رخ دهد برای کشور ما فوق العاده خواهد بود. 

فدراسیون جهانی جودو: رای جدید صادر می کند

فدراسیون جهانی جودو به رای دادگاه CAS مبنی بر لزوم تصمیم گیری مجدد کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در قبال پرونده تعلیق جودوی ایران واکنش نشان داد و گفت: با توجه به صحبت‌های اخیر رییس فدراسیون جودوی ایران علیه سعید ملایی رای خود را صادر می‌کنیم. سرانجام پس از ماه‌ها بحث و بررسی، دادگاه حکمیت ورزش امروز (دوشنبه) رای خود را در قبال حکم تعلیق جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی اعلام کرد. هیات CAS تشخیص داد که ایران اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را به شدت نقض کرده است و باید مجازاتی متناسب با آن در نظر گرفته شود اما نوع مجازات فعلی (تعلیق به مدت نامحدود)  هیچ پایه قانونی در مقررات فدراسیون جهانی جودو ندارد و این موضوع مجددا برای تصمیم گیری به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده شد تا درباره آن تصمیم گیری شود.

بعد از این موضوع فدراسیون جهانی جودو به رای دادگاه  CAS  واکنش نشان داد.فدراسیون جهانی جودو در اینباره عنوان کرد: رای دادگاه CAS ثابت کرد فدراسیون جودوی ایران اصول بی طرفی سیاسی و عدم تبعیض را به طور جدی نقض کرده است، بنابراین جودوی ایران می‌تواند به صورت موقت تعلیق یا اخراج شود. از آنجا که تعلیق دائمی و نامحدود بوده، این موضوع باید بار دیگر در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو مورد بررسی قرار گیرد. ایران همچنین باید مبلغ ۵ هزار فرانک سوییس بابت هزینه‌ها به فدراسیون جهانی جودو پرداخت کند.با در نظر گرفتن محتوای رای CAS و همچنین اظهارات اخیر رییس فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران (آرش میراسماعیلی) علیه یک ورزشکار ایرانی(سعید ملایی)، فدراسیون جهانی جودو در حال بررسی تصمیمات و اقدامات بعدی است و به محض تصویب اعلام خواهد شد.

عوض کردن لامپ در خانه ما غیرممکن است

هیچ‌کس به اندازه جورجینا رودریگس، کریستیانو رونالدو را نمی‌ستاید. همسر این ستاره پرتغالی درباره رابطه‌اش با او صحبت کرده و گفته این مهاجم یوونتوس در خانه چه کارهایی انجام می‌دهد و ورزش کردن آنها به چه ترتیب است. رودریگس در مصاحبه‌ای با نشریه ایتالیایی اسپورت‌ویک می‌گوید: «او اهل آشپزی کردن نیست. کل صبح‌ها را تمرین می‌کند و بعد هم حقش است که یک بشقاب داغ از غذایی که با علاقه درست شده باشد روی میز داشته باشد. ما یک آشپز داریم و بعضی وقت‌ها هم خودم آشپزی می‌کنم.» به‌جز پخت‌وپز، کارهای دیگری هم هستند که کریستیانو ترجیح می‌دهد خودش انجام ندهد تا به این ترتیب از خود مراقبت کرده باشد. جورجینا می‌گوید: «عوض کردن لامپ در خانه ما غیرممکن است، چون سقف خانه ما بسیار بلند است. اگر کریستیانو رونالدو بودید، حاضر می‌شدید لامپی که در ارتفاع شش‌متری زمین است را عوض کنید؟ بهتر است این کار را انجام ندهید. او از خودش مراقبت می‌کند تا در بهترین شرایط خود باشد. من بقیه کارها را انجام می‌دهم و اطمینان حاصل می‌کنم که همه چیز درست به پیش برود. من دوست دارم مراقب خانه و خانواده‌ام باشم.» این مدل اسپانیایی که متولد آرژانتین است از تمریناتی که با رونالدو در خانه انجام می‌دهد هم صحبت کرده است: «ما به‌صورت مشترک از باشگاه بدنسازی استفاده می‌کنیم چون خانه ما تنها یک باشگاه بدنسازی دارد. من از او چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. او به من یاد می‌دهد چطور ورزش کنم و به من انگیزه می‌بخشد. در نهایت شما بازتابی از چیزهایی هستید که می‌بینید و من هم او را می‌بینم. من قبلاً هم زندگی سالمی داشتم و ورزش می‌کردم اما حالا به لطف او حس حتی بهتری هم پیدا کرده‌ام. هرچه باشد، او کریستیانو رونالدو است. او الهام‌بخش من است.»

 فهرست برترین گلزنان برای کسب کفش طلای اروپا

فهرستی از برترین گلزنان برای کسب کفش طلای فوتبال اروپا در میان لیگ‌های معتبر اروپا منتشر شده است.بر این اساس اسامی برترین گلزنان فوتبال قاره سبز در میان ۴ لیگ معتبر بوندس لیگای آلمان،سری آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا و لوشامپیونه فرانسه، به تصویر کشیده شده است.در میان برترین گلزنان حاضر در لیگ‌های معتبر اروپا روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ با ۲۸ گل زده صدرنشین است و فاصله زیادی با سایر گلزنان در لیگ‌های اروپایی دارد. پس از لواندوفسکی که برترین گلزن بوندس لیگا هم محسوب می‌شود، آندره سیلوا با ۱۹ گل زده در مکان دوم ایستاده است.صدرنشین گلزنی در سری آ ایتالیا، کریس رونالدو با ۱۹ گل زده است و روملو لوکاکو مهاجم اینترمیلان با اختلاف یک گله در تعقیب او قرار دارد.در لالیگا اسپانیا، لیونل مسی فوق ستاره بارسلونا با ۱۹ گل زده در صدر قرار دارد و لوئیس سوارز هم ۱۶ گل به ثمر رساند و در رده دوم قرار دارد.در پیکارهای لوشامپیونه فرانسه، کیلیان ام باپه با ۱۸ گل زده در صدر ایستاده است، مکان دوم هم در اختیار ممفیس دپای از المپیک لیون با ۱۴ گل زده است.

پیروزی قاطع جیمز مقابل کری

دومین برد متوالی مدافع عنوان قهرمان فصل جاری رقابت‌های NBA پس از مقطع مأیوس‌کننده‌ای که در آن متحمل ۴ شکست متوالی شده بود رقم خورد؛ آن هم به شیوه‌ای مقتدرانه. لس‌آنجلس‌لیکرز دیروز در سالن خانگی خود «استیپلزسنتر» توانست قهرمان سال‌های نه‌چندان دور رقابت‌ها، تیم گلدن استیت وریرز را به‌آسانی و با نتیجه ۱۱۷ بر ۹۱ از پیش‌رو بردارد تا بیست‌و‌چهارمین پیروزی در سی‌و‌پنجمین بازی‌اش در مرحله گروهی این فصل را رقم بزند و به لطف شکست رقیب همشهری یعنی کلیپرز، رده دوم جدول کنفرانس غرب را از لس‌آنجلس‌کلیپرز پس بگیرد. 

در ثبت این پیروزی، همچون دیگر بازی‌های قبلی که لیکرز آنتونی دیوس را در اختیار نداشت، امتیازآورترین بازیکن لبران جیمزی بود که در ۲۴ دقیقه حضورش در زمین مسابقه ۱۹ امتیاز گرفت، ۴ پاس گل داد و ۶ ریباند داشت. مارکیف موریس و الکس کاروسو، هر یک با ۱۳ امتیاز و دنیس شرودر و کایل کوزما با ۱۲ امتیاز دیگر نفرات امتیازآور قهرمان فصل گذشته NBA مقابل میهمان سانفرانسیسکویی بودند. 

در طرف مقابل برای گلدن‌استیتی که در سی‌و‌پنجمین بازی‌اش متحمل شانزدهمین شکست شد و اکنون در رده هشتم جدول کنفرانس غرب قرار دارد، اریک پاسکال با ۱۸ امتیاز، یک پاس گل و ۴ ریباند در ۲۲ دقیقه حضور در میدان امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش بود و پس از او استفن کری با ۱۶ امتیاز، ۷ پاس گل و ۴ ریباند و کلی اوبر با ۱۴ امتیاز، یک پاس گل و ۵ ریباند امتیازآورترین بعدی گلدن‌استیت بودند.

لیکرز که به‌جز کوارتر آخر در سایر کوارترهای بازی بهتر از میهمانش امتیاز گرفت، هم در پرتاب‌های سه امتیازی هم در امتیازگیری زیر سبد و در منطقه پرتاب عملکرد بهتری نسبت به گلدن‌استیت داشت. در حالی که جیمز و یارانش ۴۰ تا از ۸۵ پرتاب‌شان در زیرسبد و منطقه پرتاب (۰/۴۷درصد) و ۱۱ تا از ۳۱ پرتاب‌شان پشت قوس امتیاز گرفتند (۵/۳۵درصد)، گلدن‌استیتی‌ها که پس از سه پیروزی متوالی تن به شکست دادند، از ۸۶ پرتاب دو امتیازی ۳۵ مورد و از ۳۴ پرتاب سه امتیازی‌شان تنها ۸ مورد را داخل سبد انداختند.

سرزنش کاپیتان فریبکار تیم فوتبال نظام

 احسان حاج صفی یکی از کسانی است که به علی کریمی رای داده است اما با عکس‌هایی که از برگه رای او منتشر شد مشخص شد که کاپیتان تیم ملی ایران مصطفی آجورلو را انتخاب کرده است.ماجرا وقتی آزار دهنده می‌شود که کاپیتان تیم ملی ایران برای حفظ مقبولیت خود نزد فوتبالی ها پست سیدجلال حسینی و انتقاد تندش علیه آنهایی که انتخابشان علی کریمی نبود را لایک می‌کند.حاج صفی یک رای داشت و این اختیار را داشت تا با معیارهای خود به نامزد مورد اعتمادش رای بدهد اما این اقدام او چیزی جز فریب افکار عمومی نیست..خداد عزیزی همراه با تعداد معدود دیگری در حمایت از کریمی و انتقاد شدید از حاج صفی به خبر ورزشی گفته : باور نمیکنم فوتبالیستی با بیش از ۱۰۰ بازی ملی و سابقه کاپیتانی تیم ملی به علی کریمی رأی نداده است. باور چنین چیزی تعجب‌برانگیز نیست بلکه مایه تأسف فوتبال کشور است. این‌طور که شنیده‌ام ۸۷ نفر در جلسه انتخابی فدراسیون فوتبال شرکت داشته‌اند و علی کریمی فقط ۹ رأی آورده است. وقتی به سبد آرا نگاه می‌کنیم می‌بینیم ۱۰ رأی به کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال آقایان و بانوان اختصاص داشت، مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و فولاد هم که گفته‌اند به علی کریمی رأی داده‌اند، پس در بدترین حالت علی باید ۱۲ رأی می‌آورد اما فقط ۹ رأی آورد. البته زمانی که با علی کریمی صحبت می‌کردم به او گفتم به هیچ عنوان نمی‌توانی به حرف آنهایی که صاحب رأی هستند اعتماد کنی حتی اگر فوتبالی باشند چون از ماست که بر ماست. خود ما فوتبالی‌ها کاری کردیم که غیر فوتبالی‌ها سوارکار باشند و فوتبالی‌ها پیاده! در حرف یک طور هستیم و در عمل کاملاً برعکس.  

لیگ چین چگونه ویران شد

شاندونگ، فاتح جام حذفی چین سه هفته پیش به‌دلیل تأخیر در پرداخت دستمزدها از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. تیانجین تایگرز هم ۱۰ ماه است به بازیکنان حقوق نداده .یکشنبه بود که اعلام شد جیانگسو سونینگ، قهرمان سوپرلیگ چین، در صورت پیدا نکردن یک مالک جدید منحل خواهد شد. چهره فوتبال در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا دارد به‌سرعت تغییر می‌کند.این باشگاه متعلق به غول خرده‌فروشی چین، یعنی «سونینگ» است که در سال ۲۰۱۶ هم باشگاه اینتر را خریداری کرد. این انحلال نشان‌ می‌دهد باشگاهی که کمی پیش‌تر و در سال ۲۰۱۹ تلاش کرده بود گرت بیل را از رئال‌مادرید بخرد، چقدر سریع دچار فروپاشی شده است.آنها نتوانستند بیل را جذب کنند اما تیم جیانگسو که در سال ۲۰۲۰ قهرمان لیگ چین شد، الکس تکسیرا، بازیکن برزیلی را در اختیار داشت. لیورپول در سال ۲۰۱۶ می‌خواست او را با قیمت ۵۰میلیون یورو جذب کند. آنها پیش‌تر یک بازیکن برزیلی دیگر، یعنی رامیرس را هم داشتند که در سال ۲۰۱۶ از چلسی با قیمت ۲۵میلیون پوند خریده بودند.

سال ۲۰۱۶ در واقع نقطه اوج لیگ چین بود و این تهدید وجود داشت که توازن فوتبال در دنیا به‌هم بریزد. آرسن ونگر، مربی وقت آرسنال در آن هنگام گفته بود دستمزدهای بالای چینی‌ها می‌تواند باعث شود آنها رقیب جدی باشگاه‌های اروپایی در جذب بازیکنان بااستعداد شوند. ونگر گفت: «این زنگ خطر است، اینکه پیشنهادهای چینی‌‌ها باعث شود پیشنهادهای اروپایی‌ها هم تغییر کند. شما با این موضوع نمی‌توانید رقابت کنید.»

سال‌ها پیش لیگ چین دچار مشکل قمار، تبانی و فساد بود اما توانست احیا شود و در سال ۲۰۱۲ بود که دیدیه دروگبا و نیکولا آنلکا به‌عنوان نمادهای شروعی تازه به شانگهای شینهوا پیوستند. این انتقالات نشان از قدرت روزافزون لیگ چین می‌داد. سیدو کیتا هم راهی دالیان آربین شد و لوکاس باریوس و یاکوبو هم به گوانگژو اورگرانده و گوانگژو R&F رفتند. تاکشی اوکادا، سرخیو باتیستا و مارچلو لیپی هم به‌عنوان مربی به لیگ چین پیوستند.در سال ۲۰۱۳ دیوید بکام اولین سفیر بین‌المللی لیگ و گوانگژو دومین باشگاه چینی شد که فاتح لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. آنها در سال ۲۰۱۵ هم این قهرمانی را تکرار کردند.تکسیرا، رامیرس، الکساندر پاتو، پائولینیو، اسکار، کارلوس توس، هالک و جان اوبی میکل در سال‌های بعد راهی چین شدند. فابیو کاناوارو و لوییز فلیپه اسکولاری هم به چین رفتند. سوپرلیگ چین از نظر مالی تبدیل به غول جذب بازیکن شده بود.اما همه‌گیری ویروس کرونا روی لیگ چین هم تأثیر بسیاری گذاشت و ترک‌هایی که در سال‌های گذشته پدیدار شده بود در ۱۲ ماه اخیر تبدیل به بحران‌هایی جدی شد.تکسیرا پس از قهرمانی جیانگسو حاضر نشد قرارداد جدیدی امضا کند و سونینگ که با لیگ برتر انگلیس بر سر از دست دادن حق پخش این مسابقات در چین دچار مشکلات حقوقی شده است، اخیراً به مقامات باشگاه اعلام کرد تمرکزش را روی صنعت خرده‌فروشی می‌گذارد و از دیگر بازارها دست می‌کشد.ژانگ جیندونگاس، مالک سونینگ گفت: «ما باید توجه‌مان را معطوف زمین نبرد اصلی‌مان کنیم. ما کاملاً روی صنعت خرده‌فروشی تمرکز خواهیم کرد و صنایع بی‌ربط را بدون هیچ درنگی تعطیل می‌کنیم.»شاندونگ لوننگ، فاتح جام حذفی چین هم سه هفته پیش به‌دلیل تأخیر در پرداخت دستمزد بازیکنان از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. اگر جیانگسو نتواند مالک جدیدی پیدا کند، آنها هم از این مسابقات کنار خواهند رفت. جای شاندونگ در لیگ قهرمانان را شانگهای SIPG می‌گیرد که در فصل ۲۰۲۰ سوپرلیگ چین چهارم شد.

تیانجین تایگرز، دیگر تیم چینی هم در آستانه فروپاشی است. شرکت دولتی تیانجین تدا که مالک این باشگاه است، دست از سرمایه‌گذاری کشیده است. بازیکنان این باشگاه ۱۰ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. این باشگاه از سال ۱۹۹۹ در لیگ چین حضور دارد.همین سال گذشته بود که تیانجین تیانهای، رقیب تایگرز، که زمانی کاناوارو را به‌عنوان مربی و پاتو و اکسل ویتسل را به‌عنوان بازیکن داشت، اعلام ورشکستگی کرد. شو یوهوی، مالک سابق آنها دستگیر شد و به زندان افتاد و باشگاه از نظر مالی به بن‌بست رسید.آنها البته حالا در دسته‌های پایین‌تر بازی می‌کنند اما از سوی دیگر، اولین باشگاه چینی که فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد، یعنی لیائونینگ هم در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها منحل شد.

مقامات فوتبال چین با وجود مقاومت هواداران به‌دنبال جلوگیری از گردش بی‌رویه پول در لیگ هستند. آنها اعلام کرده‌اند در آغاز فصل ۲۰۲۱ باشگاه‌های حرفه‌ای حق ندارند اسم اسپانسرهای‌شان را روی تیم‌های‌شان بگذارند و از لوگو آنها بهره ببرند، به این ترتیب باشگاه‌ها توان مالی کمتری پیدا خواهند کرد.در دسامبر هم برای رشد و پرورش بازیکنان چینی و ممانعت از ایجاد حباب، سقف قیمت و دستمزد برای بازیکنان تعیین شد. رشد بازیکنان چینی در سال‌های گذشته خوب نبوده و این در حالی است که ژی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، رویای آن را دارد که چین در سال ۲۰۵۰ قدرت اصلی فوتبال دنیا شود.حالا بازیکنان خارجی سوپرلیگ چین بیشتر از ۳میلیون یورو در سال دریافت نخواهند کرد و این سقف برای بازیکنان داخلی هم ۵میلیون یوان (۷۶۵هزار دلار) پیش از کسر مالیات است. باشگاه‌ها نمی‌توانند در مجموع بیش از ۶۰۰میلیون یوان (۷۴/۹۱میلیون دلار) در سال به بازیکنان دستمزد بدهند و دستمزد بازیکنان خارجی یک باشگاه هم باید در مجموع ۱۰میلیون یورو باشد. از سال ۲۰۱۷ هم انتقالات گران‌قیمت خارجی صددرصد مالیات داشته است و این پول برای پرورش بازیکنان جوان خرج می‌شود.باشگاه‌های سوپرلیگ چین ۱۰ برابر لیگ کره‌جنوبی و سه برابر لیگ ژاپن پول خرج می‌کنند اما تیم ملی چین بسیار عقب‌تر از این دو کشور است. به باور مقامات چینی، این حباب‌ها باعث می‌شود آینده فوتبال چین به مخاطره بیفتد.آیا انحلال جیانگسو به این معناست که حبابی که در لیگ چین شکل گرفته بود دارد می‌ترکد و باشگاه‌های دیگر هم دچار مشکل خواهند شد؟ یا اینکه این هشداری است که نشان می‌دهد گام‌های درست به‌موقع برداشته نشده‌اند و باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود؟ تنها زمان پاسخ این سؤال را خواهد داد.

منبع: ESPN

قهرمانی پلیمر در دوومیدانی داخل سالن زنان

جابه‌جایی رکوردهای ملی در ۴ ماده+مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با قهرمانی پلیمرخلیج فارس به پایان رسید و دختران ورزشکار رکوردهای ۱۵ و ۱۳ ساله چند ماده را جابه‌جا کردند.رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان با قهرمانی تیم پلیمرخلیج فارس خرم‌آباد به پایان رسید. تیم‌های سپاهان اصفهان و سداد نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این مسابقات که بخش زنانش برگزار شده، ۱۲ تیم از سراسر کشور حضور دارند به این ترتیب که تیم‌های راهین کردستان، معادن اردکان، سپاهان اصفهان، مقاومت تهران، مقاومت خوزستان، ایران‌جوان بوشهر، سلکتور، آرارات اصفهان، پلیمرخلیج فارس خرم‌آباد، سیمان اصفهان، سداد و تکنیک خراسان شمالی در بخش زنان رقابت کردند. در روز دوم این مسابقات زهرا جعفرآبادی رکورد ملی ۱۵ ساله دوی ۳۰۰ متر پیاده‌روی داخل سالن را شکست. رکورد قبلی این ماده با زمان ۱۵:۴۳.۶۴دقیقه در سال ۱۳۸۴ توسط آمنه صفوی به ثبت رسیده بود که جعفرآبادی با حدنصاب ۱۵:۳۳.۸۱ دقیقه رکوردشکنی کرد.ریحانه مبینی در پرش طول با ثبت حدنصاب ۰۹/ ۶ متر، رکورد ملی داخل سالن این ماده را بعد از ۱۳ سال شکست. رکورد قبلی با ۸۹/ ۵ متر در سال ۱۳۸۶ توسط مهسا معتمدی ثبت شده بود.میزار طبیبی هم در ماده پرش با نیزه داخل سالن حدنصاب ۹۰/ ۳ متر را ثبت کرد و رکورد ملی این ماده (۸۰/ ۳ متر) را که در اختیار خودش بود، ارتقا داد.در روز نخست هم سارینا ساعدی رکورد ملی پرش سه‌گام را جابجا کرد. رکورد قبلی این ماده با ۲۰/ ۱۲ متر در اختیار جواهر زمانی بود که ساعدی حد نصاب ۵۳/ ۱۲ متر را ثبت کرد.

ترمز رئال پیش از دربی مادرید

مطبوعات اسپانیا در روز سه شنبه ۱۲ اسفند – دوم مارس در خصوص مهمترین مسائل فوتبال در این کشور صحبت کردند.رئال مادرید در خانه مقابل سوسیداد به تساوی یک بر یک رسید و با اتلتیکو و صدر ۵ امتیاز اختلاف پیدا کرد.مارکا چاپ مادرید تیتر«توقف-پیش از دربی» را به روی جلد برد و از تساوی خانگی رئال نوشت. هفته آینده دربی مادرید برگزار خواهد شد و رئال اگر بخواهد شانسی برای قهرمانی خود متصور شود، باید به پیروزی دست یابد. اتلتیکومادرید نیز با بازگشت یانیک کاراسکو و کران تریپیر قدرتمند‌تر شده و باید دید چه نتیجه‌ای در بازی هفته آینده رخ خواهد داد.آ.اس چاپ مادرید به تمجید از وینیسیوس پرداخت و از گل او در دیدار مقابل سوسیداد نوشت. این بازیکن برزیلی، زیدان را کمک کرد تا فاصله رئال با اتلتیکو تا ۵ امتیاز باقی بماند.دستگیری بارتومئو به خاطر موضوع «بارساگیت» واکنش‌های زیادی در باشگاه بارسلونا و کاندیداهای انتخاباتی به وجود آورد.

دستگیری بارتومئو باعث شد تا موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی رخ دهد.اول بارسلونا به این موضوع واکنش نشان داد و طی بیانیه اعلام کرد که از پلیس حمایت خواهد کرد. این باشگاه نوشت: بارسلونا برای روشن کردن حقایق این تحقیقات همکاری کامل خود را با مقام قضایی انجام خواهد داد.در ادامه کاندیداهای بارسلونا نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و در خصوص دستگیری بارتومئو و رئیس سابق صحبت کردند. تونی فریشیا که در برخی نظرسنجی‌ها از لاپورتا نیز پیشی گرفته است به حمایت از بارتومئو پرداخت و گفت: هر کسی می‌خواهد به بارسلونا ضربه بزند و ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی رخ دهد. تو تنها قدم نخواهی زد.لاپورتا نیز در خصوص دستگیری بارتومئو گفت: با اینکه مدیر خوبی نبودی و مدیریت خوبی نداشتی ولی همچنان جزو روسای بارسلونا در تاریخ هستی. به همین خاطر این خبر نمی‌تواند خبری خوبی باشد.کانال‌های هواداری هم که دل خونی نسبت به بارتومئو داشتند در فضای مجازی به شدت به خوشحالی پرداختند و از مصاحبه قدیمی پیکه در خصوص بارساگیت رونمایی کردند. پیکه مدت‌ها پیش در این خصوص گفته بود که من می‌دانستم و از بارتومئو پرسیدم که چرا پول به رسانه‌ها داده می‌شود تا علیه اسطوره‌های باشگاه مطلب نوشته شود. او جوابم را داد و گفت نمی‌دانم و خبری ندارم.

بازگشت به اصل داستان- پلیس کاتالونیا در حال بررسی هزینه های اضافه بر سازمان از سوی باشگاه بارسلونا و فساد مالی میان اعضای باشگاه و دریافت کمیسیون های غیرمعمول است. گزارش منتشر شده از قاضی الخاندرو خیل لیما، دادستان شماره ۱۳ باشگاه بارسلونا نشان می دهد که او پیش تر علائم فساد در باشگاه بارسلونا را هشدار داده بود چون این باشگاه می توانست شش برابر هزینه های بازار، هزینه انجام دهد. طبق گزارش کادناسر، بارسلونا سالانه یک میلیون یورو به کمپانی I3 Ventures پرداخته است تا از اعتبار رییس و هیئت مدیره باشگاه بارسلونا در فضای مجازی دفاع شود. پرداخت ها به این کمپانی با اقساطی پایین تر از ۲۰۰ هزار یورو انجام می شد تا برای پرداخت این مبالغ، نیازی به تاییدیه هیئت مدیره نباشد. سپس مشخص شد که شش شرکت از بارسلونا متشکل از I3 Ventures، Ventures SL، Tantra Soft SA، Digital Side SA، Big Data Solutions SA و Futuric SA پول می گرفتند تا فعالیت های درخواستی بارتومئو را انجام دهند و البته مشخص شد همه این شش شرکت به کارلوس ایبانیز مربوط هستند. 

واکنش بارسلونا در زمان انتشار گزارش کادناسر، تکذیب اخبار ضربه زدن به وجهه بازیکنان و دفاع از رییس باشگاه بود اما آن ها اقرار کردند که I3 Ventures حامی مالی باشگاه است. در این بیانیه باشگاه بارسلونا توضیح داد که ثابت شود این شرکت با حساب های جعلی فیسبوکی ارتباط دارد، قرارداد بارسلونا با آن ها فسخ خواهد شد. کادناسر در واکنش، یک سند ۳۶ صفحه ای رو کرد که نشان می داد شرکت I3 Ventures پشت تمام حساب های فضای مجازی است که به تطهیر وجهه بارتومئو می پردازند و به بازیکنان فعلی و سابق بارسلونا حمله می کنند. در جولای ۲۰۲۰ بود که ماموران مبارزه با پولشویی در نیوکمپ حاضر شدند و به بررسی پرداختند. آن ها بود که اصطلاح بارسا گیت مطرح شد. بارتومئو سومین مربی تاریخ بارسلونا است که کارش به زندان و دستگیری کشیده شده است. پیش از بارتومئو، ساندرو راسل، ریاست پیشین این باشگاه نیز به دلیل پول شویی در زمینه حق پخش شرکت برزیلی دستگیر شد. جوزپ لوئیس نونز که در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۰ به مدت ۲۲ سال ریاست بارسلونا را برعهده گرفته بود به خاطر رشوه خواری در سال ۲۰۱۱ دستگیر شد.انتخابات جدید بارسلونا قرار است ۳ روز دیگر برگزار شود و طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی این اتفاق خللی در رای گیری ایجاد نخواهد کرد و در همان تاریخ انتخابات بارسلونا برگزار خواهد شد.

دستگیری بارتومئو به وجهه بارسا ضربه می زند

روزنامه مارکا،در گفتگوئی با خاویر تباس، رییس لالیگا انجام داده و نظر وی رادر خصوص دستگیری بارتومئو  رئیس سابق بارسلونا و وضعیت  و نقل و انتقالات لالیگا ،جویا شده. تیاس در این گفتگو بیان کرده:نگران وضعیت بارسلونا هستم چون به خاطر بی ثباتی در مدیریت این باشگاه، وضعیت آن ها نگران کننده به نظر می رسد. وقتی رییس جدید بارسلونا انتخاب شود، شرایط می تواند تا حدی بهتر شود. بدهی ۴۸۰ میلیون یورویی بارسلونا در کوتاه مدت؟ نگران مبلغش نیستم. در بارسلونا، مسئله مهم رقم بدهی نیست بلکه توانایی در بازپرداخت آن است. وقتی مشکلات ریاست و مدیریت بارسلونا حل شود، توانایی تولید درآمد بیشتر از بدهی کنونی را خواهد داشت. رییس بارسلونا به زودی انتخاب می شود و من درباره وضعیت بارسلونا نگرانی مفرط ندارم.

آمدن هالند و ام باپه به لالیگا سخت است -دستگیری بارتومئو؟ مشکل، تاثیرات روی جنبه اعتبار و شهرت است که این مسئله روی شهرت بارسلونا و لالیگا تاثیر خوبی نخواهد داشت. امیدوارم [غیر از مسئله بارساگیت] مشکلات بیشتری پیش نیاید اما آسیبی که به شخص بارتومئو زده می شود، غیرقابل جبران است. ورود هالند و ام باپه به لالیگا در تابستان پیش رو؟ ممکن است مشکلات خاصی وجود داشته باشد. آمدن هالند یا ام باپه به لالیگا دشوار است. ام باپه یک سال دیگر با پاری سن ژرمن قرارداد دارد و رئال مادرید صبر خواهد کرد.

برخی تیم ها به پشتوانه منابع نفتی، بازیکنان گران قیمت می خرند -رقابتی نبودن تیم های لالیگا؟ سال ها پیش از همین رادیو مارکا شنیدم که رافائل نادال تمام شده است. این حرف شما نیز برای من مثل خبر تمام شدن نادال است. پرداخت هزینه برای برخی بازیکنان خیلی خیلی سخت است و فقط تیم هایی که منابع پول نفتی یا گازی دارند، می توانند آن ها را بخرند. چنین تیم هایی، تنها تیم هایی در دنیا هستند که می توانند قراردادی های فرانجومی ببندند. منچسترسیتی و پاری سن ژرمن دوپینگ مالی می کنند و کسی جلودارشان نیست اما بقیه تیم ها چنین شرایطی ندارند. 

حمله و توهین امام جمعه به زنان

به نقل از ایسنا،پس از ایجاد درگیری بین سنگنوردان و افرادی ناشناس(بخوانیم آتش به اختیارها) در کوه سفید درچه، رئیس هیات کوهنوردی اصفهان حضور بانوان سنگنورد را به دلیل «حساسیت های موجود» به سالن های این شهر محدود کرد.ماجرا از این قرار بود که گروهی برای تمرین در محل کوه سفید درچه حاضر شده و به تمرین مشغول بودند. پس از چندی، گروهی ناشناس از آنان درخواست کرده که محل را ترک کنند و این موضوع باعث درگیری و تنش بین آنان شد.رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان گفته بود که جلساتی برای حل این مشکل تشکیل داده و کمیته بازرسی در حال پیگیری است تا به جمع بندی نهایی برسیم. او بیان داشت که آنچه در فیلم مشخص است با توجه به رفتار و ابزاری که در دست دارند به هیچ عنوان مامور نیستند، البته فرد مهاجم شناسایی شده و در حال پیگری موضوع هستیم.حتی او گفته بود که حدود ۶۵ باشگاه کوهنوردی دارای مجوز داریم که رسته‌های مختلفی دارند که این باشگاه نیز برنامه آموزشی در محل کوه سفید داشته است و باشگاه های دیگر هم در این محل یا مکان های دیگر برنامه های آموزشی و تمرینی دارند.اکنون اما با اینکه چهار روز بیشتر از صحبت‌های رئیس هیات کوهنوردی استاد اصفهان نمی‌گذرد، هیات استان اصفهان در جدیدترین اعلامیه خود به باشگاه های این استان اطلاع داده که به علت «حساسیت به وجود آمده» در خصوص کومدههسفید درچه، تا اطلاع ثانوی کلیه خانم های سنگنورد جهت انجام تمرین خود به سالن‌های معین شده مراجعه کنند.

پیشتر نیز حملات و ادبیات لمپنی و سخیف امام جمعه شهر “درچه” استان اصفهان درباره ورزشکاران صخره‌نورد و کاربران در فضای مجازی خبرساز شده بود.وی این بار نیز گفته: ۱۰ تا دختر و ۵تا پسر با ماشین‌های سواری رفته‌اند صخره‌نوردی. حالا حساب کنید در ماشین سواری این‌همه آدم، چجوری می‌شود! خیلی کثافتکاری است! بعد هم صخره‌نوردی با کوهنوردی فرق می‌کند؛ با طناب می‌روند بالا و می‌آیند پایین! اکثر این‌هایی که در فضای مجازی حرف می‌زنند، فاسد هستند! نباید آدم‌های نجس و کثیف اصفهان بیایند در فضای مجازی با هزار گناه کبیره، بگویند درچه‌ای‌ها فلان بودند و… معلوم شده تشکیلات ورزشی اصفهان، از این کثافتکاری‌ها زیاد دارد؛ ما به مسئولان اخطار می‌دهیم!

لیگ گدایان

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ آزادگان موسوم به لیگ گدایان در حالی با برگزاری هفت مسابقه به پایان رسید که در مهم‌ترین مسابقه تیم‌های هوادار و مس کرمان به تساوی بدون گل دست یافتند. به گزارش ایرنا، در مهم‌ترین مسابقه دو تیم هوادار و مس کرمان روبروی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این تساوی مس کرمان همچنان در صدر جدول جایگاه خود را حفظ کرد.

نتایج دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

رایکا بابل (۳) –  بادران تهران (۲)

آرمان گهر (۲)- استقلال ملاثانی (۲)

ملوان انزلی (یک)- پارس جنوبی جم (صفر)

قشقایی شیراز (یک) – چوکا تالش (یک)

خیبرخرم آباد (یک) – خوشه طلایی ساوه (یک)

هوادار تهران (صفر)- مس کرمان (صفر)

گل ریحان البرز (یک) – شهرداری آستارا (یک)

شاهین شهرداری بوشهر (صفر) – فجر شهید سپاسی(صفر)

استقلال خوزستان(۳) – نود ارومیه(۱)

https://akhbar-rooz.com/?p=105719 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x