جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حمله گسترده نیروهای وابسته به ترکیه به مواضع شبه‌نظامیان کرد سوریه

گروه های مسلح وابسته به ترکیه از دیروز پنجشنبه حملات نظامی گسترده ای را علیه مواضع شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در شهر «عین عیسی» در حومه شمالی «الرقه» در شمال سوریه آغاز کرده اند. برخی رسانه ها از کشته شدن ۱۱ تن در این حملات خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری «اسپوتنیک» به نقل از منابع میدانی، پس از درگیری شدید این نیروها با افراد وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه، آنها توانستند مناطق نزدیک شهر را به کنترل خود درآورند و این نشان می دهد ارتش ترکیه و گروه های وابسته به آن، نیروهای نظامی بیشتری  را به روستاهای مجاور بزرگراه بین المللی حلب- الرقه- الحسکه  معروف به (ام ۴) در شرق عین عیسی آورده اند.

تشدید عملیات نظامی در مجاورت عین عیسی در حالی صورت می گیرد که انتظار می رفت ترکیه پس از عدم موفقیت در به دست گیری حومه استان الحسکه عملیات جدید نظامی را برای کنترل شهر و یافتن جایگاهی برای سازمانهای «ترکمن» وابسته  به آن در جاده حیاتی (ام ۴) اجرا کند.

شهر عین عیسی به دلیل موقعیت استراتژیک خود در بزرگراه بین المللی (الحسکه- الرقه- حلب) و ارتباط شرق و غرب سوریه، اهمیت زیادی دارد.

هفته پیش، ارتش سوریه با هماهنگی روس ها و شبه نظامیان قسد پایگاه های جدید نظامی را در ورودی های شمالی عین عیسی ایجاد کردند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=97749 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ئاواره
ئاواره
3 سال قبل

دوستان عزیز سلام
یک سوال از شما داشتم
از نظر شما شبه نظامیان چه بار یا مفهومی را با خود یدک می کشد.؟
آیا شما متوجه نیستید که رسانه‌های غربی هرگاه بخواهند گروهی را خوار و زبون به یا نا چیز جلوه دهند یا بر حق و موجه جلوه دهند اصطلاحات گوناگونی را بکار می گیرند؟
از عناوینی چون جنگجویان، مبارزین، مجاهدین و یا گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان و فلان و بهمان استفاده می کنند ؟ شما بعنوان یک سایت خبری چپ به مخاطب دست چپی خودتان با این اصطلاح شبه نظامیان به جای نیروهای دموکراتیک کورد سوریه، چه پیامی را می خواهید برسانید ؟
چرا به طور خودکارو بی تدبیر از رسانه های سرمایه داری کپی برداری می کنید ؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x