شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکم غیابی یک سال زندان برای پروین محمدی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران

روز ۲۹ آذر ابلاغیه‌ای در سامانه ثنای پروین محمدی قرار گرفت که طبق آن به پروین محمدی ۵ روز فرصت داده شده بود تا جهت اجرای حکم، خود را به شعبه ۱ اجرای احکام شهید مقدس تهران معرفی نماید.

اجرای حکمی که پروین محمدی نه تنها از آن اطلاعی نداشت بلکه حتی یک ابلاغیه یا اطلاعی برای او هیچگاه صادر نشده بود.

سپس وکیل پروین محمدی به شعبه ۱ اجرای احکام شهید مقدس مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود پروین برای پرونده‌ای که سال ۹۶ برای او گشوده شده است به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس محکوم شده است و در این راستا هم قرار جلب و هم قرار ممنوع‌الخروجی نیز برایش صادر شده است.

مصداق این عنوان اتهامی نیز ایراد سخنرانی در جمع کارگران بازنشسته حول مطالبات بازنشستگان و نیز مصاحبه درباره آتش سوزی پلاسکو است.

اما اگر چنین پرونده‌ای از سال ۹۶ مفتوح بوده است چرا هیچگاه ابلاغیه و یا احضاری برای پروین صادر نشده است که خودِ او از وجود چنین شکوائیه‌ای مطلع گردد؟ پروین محمدی که مخفی و یا فراری نبوده است که پرونده‌سازی و صدور حکم غیابی برای او صورت گیرد!

جالب اینجاست که از سال ۹۶ تاکنون دو بار و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پروین محمدی دستگیر و زندانی شده و کاملاً در اختیار سیستم امنیتی و قضایی بوده است پس چرا درباره چنین پرونده‌ای مورد بازجویی و یا محاکمه قرار نگرفته است؟

چیزی که مشخص است بازی دادن و بی قانونی مفرط نهادهای امنیتی با کارگران و فعالین کارگری است که هر زمان بخواهند آنان را دستگیر و زندانی کنند بدون هیچ دلیل و سندی و ظرف چند روز پرونده‌ای قضایی را شکل می‌دهند و برای توجیه، تاریخ چند ساله‌ای را نیز بر آن میزنند تا فعالین و کارگران را به زندان افکنند.

پروین محمدی نماینده سابق کارگران صنایع فلزی ایران و نائب رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و همچنین عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی(بستا) است. 

آنچه که عیان است عزم راسخ نهادهای امنیتی برای سرکوب و زندانی کردن کارگران و فعالین کارگری و مشخصاً پیشبرد تهاجم همه‌جانبه به اتحادیه آزاد کارگران ایران است که به هر طریق ممکن میخواهند آن را به تعطیلی بکشاند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن صدور حکم غیابی زندان برای پروین محمدی خواهان ابطال فوری این حکم و رفع تعقیب قضایی از اوست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دهم اسفند نود و نه

https://akhbar-rooz.com/?p=105597 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x