پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حکومت در حال آمارسازی متمرکز برای لاپوشانی شکست بزرگ انتخاباتی است

ادامه ی سکوت در مورد میزان مشارکت در انتخابات که به طور معمول چند ساعت بعد از پایان هر انتخاباتی اعلام می شد، این تلقی عمومی را قطعیت بخشیده که حکومت در کار آمارسازی متمرکز برای پوشاندن شکست بزرگ خود است

در حالی که علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی در چند نوبت – مثل انتخاب های گذشته – تاکید کرده بود که مهم تر از آن که چه کسانی در انتخابات برنده شوند، حضور مردم در پای صندوق های رای و ابراز وفاداری و اعتماد آن ها به حکومت «اصل» است، دست اندارکاران انتخابات، این بار برخلاف همیشه بر این «اصل» چشم پوشیده اند و از اعلام میزان مشارکت مردم در انتخابات خودداری می کنند.

حکومت با استفاده از بحران کرونا و با اعلام برخی آمار پراکنده می کوشد بر شکست سنگینی که در عرصه ی انتخابات مجلس از مردم خورده است سرپوش بگذارد. مسئولان انتخابات اعلام کرده اند از انتشار اطلاعات جزئی مربوط به مشارکت مردم در یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس خودداری می کنند. دلیلی برای این تصمیم غیرعادی ذکر نشده است، اما به اعتقاد ناظران سیاسی این تصمیم به خصوص برای جلوگیری از آشکار شدن شکست سنگین حکومت در شهرهای بزرگ و به ویژه پایتخت است. مطابق برخی گزارش ها میزان مشارکت در شهر تهران از پانزده درصد فراتر نرفته است و حدود هشتاد و پنج درصد مردم درخواست های مکرر خامنه ای و سایر سران حکومت را رد کرده و در انتخابات شرکت نکرده اند.

ادامه ی سکوت در مورد میزان مشارکت در انتخابات که به طور معمول چند ساعت بعد از پایان هر انتخاباتی اعلام می شد، این تلقی عمومی را قطعیت بخشیده که حکومت در کار آمارسازی متمرکز برای پوشاندن شکست بزرگی است که در این انتخابات متحمل شده است.

علی خامنه ای و دست اندرکاران انتخابات می دانند هر رقم و عددی که اعلام کنند نمی تواند واقعیت خالی بودن حوزه ها و صندوق های رای در روز جمعه دوم اسفند را لاپوشانی کند. علیرغم آن، آن ها به دروغ های بزرگ خود ادامه خواهند داد. مثل دروغ هایی که در آبان ۹۸، در سقوط هواپیمای مسافری، در بیست و دو بهمن ۹۸ به مردم گفتند.

هیچ دیکتاتور و مستبدی به شکست خود در برابر مردم اعتراف نمی کند. اما مردم برای جشن گرفتن پیروزی خود احتیاجی به اعتراف حکومت به شکست، ندارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20866 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

برای ولایت آمار و شرکت مردم اهمیتی ندارد،چون قصد دارد با زور حکومت کند!
باید منتظر شکاف در نیرو های سرکوب باشیم!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x